Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hvorfor er nordmenn størst i verden på å pusse opp?

6510363[/snapback]

Fordi det kan skape masse deilige penger ? :)

6510431[/snapback]

Det skaper jo ikke penger. Det er jo like mange penger som forsvinner fra eierens konto som håndtverkerene tjener. Ergo bare en flytting av penger og ingen skaping av penger. Men kall det gjerne verdiskapning siden det skapes verdier (leilighetens bruksverdi og pengeverdi) samtidig som penger flyttes.

 

6515022[/snapback]

 

Veel..vil nå si at oppussing er en fin grunn til å tjene litt mer penger hvis du skal selge huset(var det jeg tok utgangspunkt i).

 

Regner også med at du tar jobben selv, og ikke leier inn dyre håndtverkere som koster deg flere hundre kroner timen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hvorfor gjesper man, egentlig?

Noen tror det er fordi kroppen trenger mer oksygen mens man er trøtt, er dette riktig?

Tror det er riktig. Når man mangler oksygen, gjesper man. Når man har for mye, hyperventilerer man.
Sikker på det? Jeg trodde at når man hyperventilerte ville man få inn mer oksygen enn normalt. Er det ikke det som skjer da? Du får inn mye oksygen, men bytter det ut hele tiden?
Lenke til kommentar
Hvorfor gjesper man, egentlig?

Noen tror det er fordi kroppen trenger mer oksygen mens man er trøtt, er dette riktig?

Tror det er riktig. Når man mangler oksygen, gjesper man. Når man har for mye, hyperventilerer man.
Sikker på det? Jeg trodde at når man hyperventilerte ville man få inn mer oksygen enn normalt. Er det ikke det som skjer da? Du får inn mye oksygen, men bytter det ut hele tiden?

6518653[/snapback]

det trodde jeg å, men det med gjesping virker logisk, som en fisk.

Lenke til kommentar
Hvordan finner jeg ut "respons tiden" eller hva det nå heter på pc skjermen min?

6519188[/snapback]

Hvis du vil ha det nøyaktig må du skaffe dyrt måleutstyr og måle det. Hvis du nøyer deg med langt mer unøyaktige tall sjekker du bare hva produsenten oppgir på hjemmesidene sine. Merk at responstiden er veldig avhengig av hva du måler respons på. Det mest normale er sort-hvit-sort og grå-grå, men også andre responser som f.eks sort-rød-sort kan måles. Og hver av disse målingene er igjen avhengige av hvor høye krav man har til fargenøyaktighet. Jo mer nøyaktig fargegengivelse man setter som krav jo lengre blir responstiden.

Lenke til kommentar
Noen her som vet hvordan man spiller på munnharpe?

6519580[/snapback]

Hvordan spiller man munnharpe? Jeg har en, men den funker ikke :!:

6408437[/snapback]

 

Du holder den 'tynne' delen mot framtennene med munnen litt åpent. Sørg for at 'håndtaket' på fjøra peker ut. Du må holde munnen litt åpen slik at fjøra kan bevege seg fritt mellom framtenna i over og underkjeven.

 

Slå eller dra fjøra fra deg og slipp slik at fjøra vibrerer fritt. Da skal du ha en tone.

Prøv og bevege tunga inni munnen slik at du endrer akustikken. Du kan da lage flere toner.

 

Beveg munnen som du skulle ha sunget 'kjærringa med staven', samtidig som du slår på fjøra taktfast..

 

Thats it :D

6408820[/snapback]

Lenke til kommentar
Hvordan finner jeg ut "respons tiden" eller hva det nå heter på pc skjermen min?

6519188[/snapback]

Hvis du vil ha det nøyaktig må du skaffe dyrt måleutstyr og måle det. Hvis du nøyer deg med langt mer unøyaktige tall sjekker du bare hva produsenten oppgir på hjemmesidene sine. Merk at responstiden er veldig avhengig av hva du måler respons på. Det mest normale er sort-hvit-sort og grå-grå, men også andre responser som f.eks sort-rød-sort kan måles. Og hver av disse målingene er igjen avhengige av hvor høye krav man har til fargenøyaktighet. Jo mer nøyaktig fargegengivelse man setter som krav jo lengre blir responstiden.

6519235[/snapback]

Ok tusen takk:)

Men det er det som er problemet, jeg vet ikke hvem som har laget denne skjermen, det står bare "KEYMAT" på den.

Lenke til kommentar
Hvorfor gjesper man, egentlig?

Noen tror det er fordi kroppen trenger mer oksygen mens man er trøtt, er dette riktig?

6516889[/snapback]

Tror det er riktig. Når man mangler oksygen, gjesper man. Når man har for mye, hyperventilerer man.

6518537[/snapback]

Tror ikke det stemmer helt. Er ikke sikker da, men jeg så på tv en gang der folk var inni et rom (Husker ikke om det var rom) men de fikk iallefall ekstra oksygen. Men fortsatt så gjespet dem like mye.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...