Codename_Paragon Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hva er lukt? Hvorfor lukter ting? Lukt er når luktesansene våre detekterer damper, molekyler som sverer i luften og som vi puster inn. Mange ting damper, selv om det er ytterst små mengder, selv under frysepunktet, fordi små mengder river seg løs fra overflaten. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hvorfor er Despre tine så innmari rå? Trolig fordi du har en rar sans for musikk.... Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Lurer på om man kan skyte masse hydrogen atomer gjennom lufta, og da begynner vann å falle ned igjen? Joda, mange kaller det en flamme. Mener H2O da. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Stemmer fortsatt det, flammen er het, så det oppstår damp, men når det kjøler seg ned så får du vann. Kondensstripene etter jetfly i stor høyde er bittesmå vanndråper kondensert i den kalde luften høyt der oppe. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Stemmer fortsatt det, flammen er het, så det oppstår damp, men når det kjøler seg ned så får du vann. Kondensstripene etter jetfly i stor høyde er bittesmå vanndråper kondensert i den kalde luften høyt der oppe. aah! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Lurer på om det finnes flere farger enn det vi kan se!? Den som hadde funnet opp dette, hadde blitt rik... Evt sperra inne i en militærbase for evig og alltid + at oppfinnelsen "aldri hadde funnet sted" En god begynnelse, er jo å finne opp et stoff som ikke reflekterer lys.... Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Lurer på om det finnes flere farger enn det vi kan se!? Den som hadde funnet opp dette, hadde blitt rik... Evt sperra inne i en militærbase for evig og alltid + at oppfinnelsen "aldri hadde funnet sted" En god begynnelse, er jo å finne opp et stoff som ikke reflekterer lys.... Ja, det vil jeg ha. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Bare å sette i gang... Tror sort er et godt utgangspunkt, ettersom det ikke er en farge... (?) For det er vel faktisk bare de fargene som er i regnbuen som kan kalles farger ? Og en blanding av noen av de fargene, vil gi resten av fargene vi kjenner til.. Eller no... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Der kom lønns-slippen... Hvorfor vet jeg ikke hva jeg har svidd av 45599 kroner på i løpet av det siste halvåret? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hvorfor vet jeg ikke hva jeg har svidd av 45599 kroner på i løpet av det siste halvåret? Det er mange som ikke husker hva de har gjort på fylla Endret 20. oktober 2004 av sluffy Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Vært på fylla overraskende lite i det siste... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvorfor heter det Biff "Stroganoff"? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvorfor heter det Biff "Stroganoff"? Grev Alexander Sergeievich Stroganoff (1733-1811) var livsnyter på sin hals. Overklassefestene i grevens slott utenfor St. Petersburg var berømt over hele Europa for sin nærmest vulgære overdådighet. Selv da greven ble gammel og tannløs, fant kokkene hans en løsning: Biff Stroganoff, en lett-tyggelig og gommevennlig gryterett basert på mørnet biffkjøtt (ytrefilet), sopp, sennep, tomatpure og rømme. fra NRK.no Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Bare å sette i gang... Tror sort er et godt utgangspunkt, ettersom det ikke er en farge... (?) For det er vel faktisk bare de fargene som er i regnbuen som kan kalles farger ? Og en blanding av noen av de fargene, vil gi resten av fargene vi kjenner til.. Eller no... Alt er farger, men sort og hvit er ukulørte farger, mens alle andre kalles kulørte farger. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Er det ikke bare så lett som at hvit er alle fargene (se: Pink Floyd albumet) mens sort er mangel på farge? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja, perfekt sort er når alt lys blir absorbert, og perfekt hvit er når alt lys blir reflektert. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Jeg lurer på hvor mye Pepsi Max eller annen sukkerfri brus man tåler før man tar virkelig skade av det, ala Davy Vatne. Drikker _MYE_ Pepsi Max, 3 liter dagen . Har ikke funnet ut av dette. EN kamerat av meg gidde meg mange tabletter som viste seg og være svært lakserende. Han gjorde dette enda han visste det. Han gidde meg trippel dose som var anbefalt . Spm er som følger: kan mad dø av avføringsmiddel? Har ikke lyst til å drepe kameraten min, men gi han et helvete han ikke kommer til å glemme. Gir jeg han anbefalt dose skulle man bare tro man bare begynner å "småfise".. EDIT: Er dette lov? Blir det sett på som forgifting? Noen formeninger? Endret 20. oktober 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Jeg lurer på hvor mye Pepsi Max eller annen sukkerfri brus man tåler før man tar virkelig skade av det, ala Davy Vatne. Drikker _MYE_ Pepsi Max, 3 liter dagen . Har ikke funnet ut av dette. Dagbladet.no i dag. Snedig. Endret 20. oktober 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Spm er som følger: kan mad dø av avføringsmiddel? Har ikke lyst til å drepe kameraten min, men gi han et helvete han ikke kommer til å glemme. Gir jeg han anbefalt dose skulle man bare tro man bare begynner å "småfise"..EDIT: Er dette lov? Blir det sett på som forgifting? Ja, en kan absoluttt dø av avføringsmiddel: diaree kan lett føre til uttørring av kroppen, og det er dette som dreper mange av de overlevende etter naturkatastrofer der de sanitære forholdene er elendige (kloakk i drikkevann osv). I tillegg er de aller fleste stoffer giftige i store nok doser, det inkluderer også rent vann. Om det er lov å drepe kamerater? Tviler, til tross for mye besynderlig juss i dette landet... Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ok, da gir jeg han anbefalt dose... ... eller er det verdt det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg