Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Åååå. Takk. Ikke det at jeg vet hva det er, men føler meg meget bedre. Har jeg gått glipp av noe, eller kan jeg bare la det være?
Du har ikke gått glipp av noe som helst.

 

 

Lurer på en ting:

Har fluer "revir"?

Hver gang jeg knerter 1 så dukker det opp 1 ny en kort tid etter....

hhhmm samme med mygg! :dontgetit:

Fluer fungerer slik at om du knerter en kommer det to nye ... helt sant! Noen ganger føles det slik, spesielt med disse hissige fluene om sommeren, føles som om de biter noen ganger.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Var på AH. Bydde 17g for en polearm. Noen bydde over og jeg kom igjen og bydde igjen. Da var budet på 20 g. Så fikk jeg kalde føtter og var redd for å miste polearmen fordi den var noe nær buyout. Så jeg kjøpte den for 29g. Jeg tok med andre ord buyout på noe jeg hadde høyeste budet på.

 

Sjekka postkassa og der var det en polearm og 17g. Har jeg mista budet på 20 g?"

Sitat hodedeler

 

Følg med på fortsettelsen ...

6504917[/snapback]

Hva faen? Drit i å spam!

 

Anyways: Når begynte filmer med stemmer og ikke stumfilmer, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar
Åååå. Takk. Ikke det at jeg vet hva det er, men føler meg meget bedre. Har jeg gått glipp av noe, eller kan jeg bare la det være?
Du har ikke gått glipp av noe som helst.

 

 

Lurer på en ting:

Har fluer "revir"?

Hver gang jeg knerter 1 så dukker det opp 1 ny en kort tid etter....

hhhmm samme med mygg! :dontgetit:

Fluer fungerer slik at om du knerter en kommer det to nye ... helt sant! Noen ganger føles det slik, spesielt med disse hissige fluene om sommeren, føles som om de biter noen ganger.

6504886[/snapback]

 

Har du hørt utrykket "slå to fluer i en smekk"? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er liksom det som er meninga med hele tråden da, slik at vi slipper å ha en egen tråd for hvert spørsmål.

 

Dahl, har fått spiseforstyrrelser? :ohmy:

Lenke til kommentar
Noen som vet hva de gule klumpene som av og til kommer opp fra halsen, når man f.eks hoster, er for noe?

6506375[/snapback]

slim ?

6506523[/snapback]

Min teori er fett eller voks siden de ikke virker særlig vannløselige. Jeg har lagt merke til at de ofte kommer når man harker for første gang på morgenen. Det kan bety at de har ligget i en "lomme" bak tunga eller rundt starten av spiserøret hele natta eller at de sakte men sikkert skilles ut av f.eks spytt som er mettet av fett.

 

Man kunne sikkert forsket videre på dette og funnet ut av hvilken kveldsmat som fører til gule klumper og ikke. Jeg har en aning om at lettmelk, helmelk og særlig fløte kan gi sånne. Kanskje ost og varm fet mat som karbonader også. Dette er bare teorier fra min side så ta det med en klype salt.

Lenke til kommentar
Min teori er fett eller voks siden de ikke virker særlig vannløselige. Jeg har lagt merke til at de ofte kommer når man harker for første gang på morgenen. Det kan bety at de har ligget i en "lomme" bak tunga eller rundt starten av spiserøret hele natta eller at de sakte men sikkert skilles ut av f.eks spytt som er mettet av fett.

 

Man kunne sikkert forsket videre på dette og funnet ut av hvilken kveldsmat som fører til gule klumper og ikke. Jeg har en aning om at lettmelk, helmelk og særlig fløte kan gi sånne. Kanskje ost og varm fet mat som karbonader også. Dette er bare teorier fra min side så ta det med en klype salt.

6507165[/snapback]

 

Når jeg spurte på et annet forum fikk jeg dette svaret:

Det er pusspropper. De ligger i gropene i mandlene. Noen har fler og dypere groper enn andre (de som har hatt mange halsbetennelser har fler). Matrester og andre urenheter kan sette seg fast der. Spyttet og bakterier bryter ned dette og danner disse gule pussproppene.

 

De er hvit-gule(evntgrønnskjær dersom du har betennelse) og ser nesten ut som tygde nøtter. (og lukter værre enn spy).

 

Er man veldig plaget med dette kan det hjelpe å fjerne mandlene.

Tror du det kan stemme..?

Lenke til kommentar
Noen som vet hva de gule klumpene som av og til kommer opp fra halsen, når man f.eks hoster, er for noe?

6506375[/snapback]

 

Det er faktisk ganske lekkert det der..

:roll: Huff..

 

Ihht. engelsk wikipedia kalles disse klumpene "tonsil stones" eller mandelstein på norsk.

Det finnes en rekke høl/fordypninger i mandlene dine som har til hensikt å 'føle' på hvilke bakterier du tar inn i fordøyelses systemet. Et slags alarmsystem for immunforsvaret :p.

Tonsil2.PNG

Bakterier trekkes mot disse fordypningene. Og de hvite klumpene dannes av kolonier med bakterier.

 

Sa jeg ikke at det var lekkert? :roll:

Lenke til kommentar
Noen som vet hva de gule klumpene som av og til kommer opp fra halsen, når man f.eks hoster, er for noe?

6506375[/snapback]

 

Det er faktisk ganske lekkert det der..

:roll: Huff..

 

Ihht. engelsk wikipedia kalles disse klumpene "tonsil stones" eller mandelstein på norsk.

Det finnes en rekke høl/fordypninger i mandlene dine som har til hensikt å 'føle' på hvilke bakterier du tar inn i fordøyelses systemet. Et slags alarmsystem for immunforsvaret :p.

Tonsil2.PNG

Bakterier trekkes mot disse fordypningene. Og de hvite klumpene dannes av kolonier med bakterier.

 

Sa jeg ikke at det var lekkert? :roll:

6507317[/snapback]

Så hvordan blir man kvitt dem?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...