Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Tja, Hvorfor står det advarsel om å gå av toget hvis det får en uventet stopp eller må evakueres uten å bli guidet av personalet? Det står at man kan komme borti strømførende spor. Men man ser jo bare 2 skinner. Er det strøm i ene skinnen da tro? Burde jo ikke være farlig med mindre man faktisk holder i linja i toppen (lufta) og står på sporet samtidig?

 

På T-banen er det vel greit, der er det faktisk 3 spor, og den i midten ser alltid helt

herja ut.

 

Står også advarsel på selve sporet på alle stasjoner. "Ikke gå over linjen, strømførende spor!"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi
Hvorfor trener 1. generasjons innvandrere mer enn etniske nordmenn på treningssentre?

6453919[/snapback]

De fleste tar vare på tradisjoner og slikt, vettu. Og de siste årene i Norge har vi jo sett overskrifter som "Nordmenn trener stadig mindre" og slikt.

Lenke til kommentar
Kan tysklæreren min starte med en ordning hvor un tar oss med en og en ut for å lese tysk høyt for henne, hvis ingen i tyskklassen ikkeliker/ønsker denne ordningen?

6454962[/snapback]

Ja, men om det er en ordning som virkelig skaper misnøye og hun ikke hører på dere, kan du selvfølgelig ta det opp med skoleledelsen, eventuelt elevrådet.

Lenke til kommentar
Kan tysklæreren min starte med en ordning hvor un tar oss med en og en ut for å lese tysk høyt for henne, hvis ingen i tyskklassen ikkeliker/ønsker denne ordningen?

6454962[/snapback]

 

Vi hadde en lik ordning på vgs. Hvis vi skulle ha foredrag, så kunne vi lese opp for bare læreren istedenfor hele klassen. Jeg syns det er en fin ordning for de som har problemer med å holde foredrag for hele klassen. Vet at det er mange som har problemer med nettopp det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vi hadde en lik ordning på vgs. Hvis vi skulle ha foredrag, så kunne vi lese opp for bare læreren istedenfor hele klassen. Jeg syns det er en fin ordning for de som har problemer med å holde foredrag for hele klassen. Vet at det er mange som har problemer med nettopp det.
Norsklæreren på GK elsket muntlige foredrag, noe som resulterte i at jeg hadde en god del (les: mye) skulk. Læreren på VK1 forstod seg litt bedre på elevene og sa at de som ville fremføre foran klassen kunne gjøre det, resten ble tatt ut en og en. Å holde foredrag foran læreren er mye lettere enn foran en hel klasse, spesielt om du ikke er så godt kjent med de i klassen :) Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Tja, Hvorfor står det advarsel om å gå av toget hvis det får en uventet stopp eller må evakueres uten å bli guidet av personalet? Det står at man kan komme borti strømførende spor. Men man ser jo bare 2 skinner. Er det strøm i ene skinnen da tro? Burde jo ikke være farlig med mindre man faktisk holder i linja i toppen (lufta) og står på sporet samtidig?

 

På T-banen er det vel greit, der er det faktisk 3 spor, og den i midten ser alltid helt

herja ut.

 

Står også advarsel på selve sporet på alle stasjoner. "Ikke gå over linjen, strømførende spor!"

6453892[/snapback]

Returstrømmen går gjennom skinnene.

Lenke til kommentar

Hvorfor lages ølflaskene i glass? på lørdagskvelden ser man stadig fulle folk som som har skadet seg på knuste flasker, knust glass blir spredt over hele byen, og en knust flaske er et nesten like effiktivt våpen som kniv. hvorfor kan man ikke lage ølflaskene i plast slik som brusflasker, og spare oss for kutt og skader og gi renovasjonsarbeiderne en litt hyggeligere mandag? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor lages ølflaskene i glass? på lørdagskvelden ser man stadig fulle folk som som har skadet seg på knuste flasker, knust glass blir spredt over hele byen, og en knust flaske er et nesten like effiktivt våpen som kniv. hvorfor kan man ikke lage ølflaskene i plast slik som brusflasker, og spare oss for kutt og skader og gi renovasjonsarbeiderne en litt hyggeligere mandag? :hmm:

6456635[/snapback]

Du får jo så kaldte "murere" de 1.25(noe sånt) flaskene av plast med skrukork. Er greit nok og ha sånne, men de blir så utrolig fort dau og jeg syntes øl/brus smaker bedre på flaske. Bokser også for den saks skyld..

 

Men hvorfor vet jeg ikke... bare mitt synspunkt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...