Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Fordi det brukes alt for mye penger på (etter min mening) uviktige ting, som f.eks. Lille kulturhus.

Et annet punkt er at veiene ikke er dimensjonert for den mengden med biler som ferdes på veiene, og det er konstant gravearbeid over hele øya. Om de noen gang blir ferdig å grave så glemmer de selvsagt å asfaltere i noen måneder. Dersom de faktisk asfalterer når de er ferdig så gjør det ett eller annet feil slik at det blir masse stygge huller etter litt trafikk.

6441113[/snapback]

Er litt rart å tenke på at tromsøya er beregnet til 5-6000 og nå bor det 5-60 000 på den :wee:

Det betyr vel egentlig bare at vi har dårlige politikere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som vi er inne på skolespørsmål er det vel bare å fortsette:

Er det mulig å melde seg opp til 3 -og 2mx samme termin?

Dette er da situasjonen: jeg er nå nettopp ferdig med gk og er ferdig med 1mx. Kan jeg da melde meg opp som privatist både i 2- og 3mx til jul?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Etter det jeg har hørt er toalettet et sosialt møtested for jenter på kjøpesentre og lignende. Men det kan jo hende de er redde for dodraugen da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Om det er permanent, er det ikke noe å være stolt av, akkurat...
Du er helt sikker på at du ikke bada i veldig kaldt vann da du sjekka da? ;) (det er forresten ikke morro å være syk, har vært forkjøla i ei uke nå)

6440975[/snapback]

Har ikke bada i kaldt vann siden en gang tidlig i juni, hehe. Da var forresten også utstyret noe "redusert" i et par dager i ettertid. Norske gener ftw. :tease:

Er sånn halvveis frisk i dag, og er mer normal i dag. :wee:

Lenke til kommentar
Kan dollarkursen synke noe mer nå, eller kan den bare gå oppover?? Pr idag er 1$ = 6,22kr.

6440861[/snapback]

Rent hypotetisk kan den gå oppover, omtrent slik havet kan stige over himmelen.

Sjekk USAs nasjonalgjeld:inflation.gif

Når lånegiverne begynner å frykte at USA aldri i verden kan betjene sin gjeld, blir den heller lite verdt. Mer dramatisk kan USA devaluere i et forsøk på å kvitte seg med problemet, det geniale er at deres gjeld er i dollar...

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar

De er bare anonyme i Hollywood.

Banks in most countries are prohibited from divulging information about their clients, and the provisions of the Swiss law follow the same lines. Swiss law is especially strict on any breech of confidentiality, whether in banking or in other commerce. The banking act adds a special section (introduced in 1934, in order to protect accounts of Germans, especially German Jews, from Nazi confiscation) which makes it a criminal offense, with the possibility of an individual going to jail, for the bank or its employee or agent to improperly divulge any confidential information. These portions of the banking law have been interpreted, both in practice and by the courts, to make it a serious offense to divulge any information about a bank customer to a third party, including official requests of foreign governments, except in some very special and clearly defined situations. Swiss bank secrecy is reinforced by a constant awareness of the seriousness of the bank's obligation to maintain confidentiality, starting with bank employees having to sign the secrecy portion of the banking act as a condition of employment. Both individuals and the banks are prosecuted if a lapse is discovered; this keeps awareness of bank secrecy high and and lapses rare. While this culture of absolute discrection is integral to the Swiss banks, the branch offices outside of Switzerland must operate according to the law of the particular jurisdiction, which may not provide so much protection.

Inheritance and divorce present special problems vis-a-vis banking secrecy. The web site at www.switzerland.isyours.com has considerably more information, including sections of the relevant legislation.

What are numbered accounts?

Numbered accounts (or pseudonym accounts) are not very different from normal bank accounts. The usual account records omit reference to the customer's name or other identifying information, replacing it with a code number or the pseudonym. The relationship between the code number or pseudonym and the actual customer is known only to a few senior managers and their secretaries within the bank. It is important to emphasize that a Swiss bank has an obligation to know the true identity of both the account holder and its beneficial owner, and that there is no such thing as an anonymous account. Because of the constant awareness and strict enforcement of bank secrecy, there is actually little need for numbered accounts, and it should be noted that they incur additional overheads for the bank (it is more difficult to validate transactions to and from such accounts). For all these reasons, the stories one reads about anonymous, numbered accounts are legend.

People will "find out you have a Swiss account" only if you tell them. Swiss law prohibits the bank not only from revealing your balance, but from acknowledging that you're a customer or revealing when you made your last transaction. Bankers can go to jail for violating Swiss privacy laws.

Banking secrecy evaporates if a Swiss judge is convinced that you have used a Swiss bank to commit a serious crime such as financial fraud, embezzling, money laundering or drug dealing. It has to be a major crime under Swiss law, even if it was committed elsewhere.

On the other hand, it's not a major crime in Switzerland to hide money from an ex-spouse or the taxman, so an American divorce attorney and the IRS can't pry information from a Swiss bank.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Herre min hatt, xersess: Bolsk algebra kan fortelle deg hele logikken bak hvordan en PC fungerer. Der går absolutt all utregning på logiske sammenligninger. Alt ved hjelp av bare tallene 1 og 0.

6442584[/snapback]

Boolsk Algebra type GK Elektro er faktisk nesten gøy, fordi det er så lett altså.

Lenke til kommentar
Hva gjør svetsiske bankkontoer så spesielle?

6448363[/snapback]

De er anonyme?

6448379[/snapback]

og gode renter

6448381[/snapback]

vet du hvor høy rente ?

ta opp lån i norge og sette pengene i sveits..

6448424[/snapback]

har ingen anelse :)

det hørtes ikke ut som noen god ide, tviler på at dem er SÅ gode

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...