Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor lages ispinnene av tre, og ikke plast?

6407924[/snapback]

I tillegg til det som er nevnt over:

Trepinner vil etter hvert løse seg opp og forsvinne om de kastes i naturen. Dermed er de et mindre forsøplingsproblem enn plastikkpinner.

6408466[/snapback]

 

eller kanskje fordi det alltid har vert sån ? ;)

 

edit: va litt på vil spor :!:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Hvordan spiller man munnharpe? Jeg har en, men den funker ikke :!:

6408437[/snapback]

 

Du holder den 'tynne' delen mot framtennene med munnen litt åpent. Sørg for at 'håndtaket' på fjøra peker ut. Du må holde munnen litt åpen slik at fjøra kan bevege seg fritt mellom framtenna i over og underkjeven.

 

Slå eller dra fjøra fra deg og slipp slik at fjøra vibrerer fritt. Da skal du ha en tone.

Prøv og bevege tunga inni munnen slik at du endrer akustikken. Du kan da lage flere toner.

 

Beveg munnen som du skulle ha sunget 'kjærringa med staven', samtidig som du slår på fjøra taktfast..

 

Thats it :D

Lenke til kommentar
Hvordan spiller man munnharpe? Jeg har en, men den funker ikke :!:

6408437[/snapback]

 

Du holder den 'tynne' delen mot framtennene med munnen litt åpent. Sørg for at 'håndtaket' på fjøra peker ut. Du må holde munnen litt åpen slik at fjøra kan bevege seg fritt mellom framtenna i over og underkjeven.

 

Slå eller dra fjøra fra deg og slipp slik at fjøra vibrerer fritt. Da skal du ha en tone.

Prøv og bevege tunga inni munnen slik at du endrer akustikken. Du kan da lage flere toner.

 

Beveg munnen som du skulle ha sunget 'kjærringa med staven', samtidig som du slår på fjøra taktfast..

 

Thats it :D

6408820[/snapback]

Wow! Jeg fikk det til, jo :w00t:

 

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvorfor er kvinner dårligere ledere enn menn?
Kan du bevise den påstanden? Jeg vil tro de fleste kvinner er bedre ledere enn meg. Det kommer ikke an på kjønn, det er personligheten som teller.
Lenke til kommentar
Hvorfor er kvinner dårligere ledere enn menn?
Kan du bevise den påstanden? Jeg vil tro de fleste kvinner er bedre ledere enn meg. Det kommer ikke an på kjønn, det er personligheten som teller.

6409311[/snapback]

 

Se i forretningslivet. finner ikke mange kvinnelige ledere der i forhold til menn.

man kan ikke bare skylde på diskriminering der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...