Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Og så hadde det vært flott med et seriøst svar eller to. Hva blir vanligvis brukt som "mengdedrikk" på fylla hvis man ikke drikker øl?

6384065[/snapback]

Aha, det var det du mente. Tenkte på hva en ikke-øldrikker drikker når han blir tørst. Vann, selvfølgelig! :roll:

 

Rusbrus, eller Cider eller noe. Hvis du mener ikke alkohol generelt sett, så er det vel heller brus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er rimelig sikker på at det sto at det sto det var fra Clas Ohlson, og ikke Skedsmo Kommune, når jeg fikk feriepenger. Du jobber vel ikke for kommunen?  :p

6387667[/snapback]

 

Gjør nok ikke det.

gjør saken faktisk mer mystisk.

 

kan ikk være at jeg har fått igjen på skatten da?

har ikke så mye styring over de greiene der..

Lenke til kommentar
Hvis jorden ble til ved at en haug med masse klompet seg sammen etter det såkalte Bingbang, hvordan oppstå jordens kjerne med all den varme lavaen etc.?

6379999[/snapback]

Når masse klumper seg sammen vil de danne et gravitasjonssentrum som tiltrekker seg mer masse. Det fører til varme på grunn av friksjon og på grunn av trykkøkning. (Har jeg glemt noe der?)

 

Jordens kjerne er hovedsakelig jern forresten.

6380365[/snapback]

Du glemte bare varmen som oppstår ved radioaktiv nedbryting.

6384578[/snapback]

Jorden oppstod heller ikke etter Big Bang.

Det er ikke lett å se om du er ironisk her.
Heat in the core of planets cannot be entirely due to nuclear reactions, because that source would require a gradual build-up rather than a gradual loss of heat. However, nuclear reactions could be occurring in the core, because heat and pressure should promote them. But then they must be producing heat at a lower rate than it is being lost through radiation into space. Otherwise, there would not be the observed cool-down.

 

It seems likely that ice ages on earth are caused by a nuclear hot spot in the core rotating toward the surface and heating the Pacific Ocean. The primary evidence for this is that the past ten ice ages have been cycling at 100 thousand year intervals. Environmental changes are not apt to be so cyclic, but a convectional oscillation in the earth's core could be.   

6385132[/snapback]

Kilde? Overnevnte er i strid med bl.a. hypoteser om at en urandrevet prosessligger bak endringene i jordens magnetfelt. Merk hypotese, og så vidt jeg vet er det fortsatt stor usikkerhet om mekanismene i jordens indre.

 

Jeg ser ikke noen problemer med at det kan være flere kilder til varmen, jeg sa ikke at radioaktiv nedbryting var den eneste grunnen, bare at den er en del en ikke bør glemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor mye hadde en kinobillett kostet hvis det ikke hadde vært for kvarteret med reklame før filmen?
Nok til å få Røkke til å felle en tåre eller tre vil jeg tro. I dag koster det rundt 80 kroner eller noe slikt, skal ikke se bort fra at du måtte gitt 3-400,- uten reklamen.
Lenke til kommentar

Reklamen før filmen plager meg lite.

bruker jo litt tid til å sette seg til rette og småprate litt før filmen starter.

 

hvorfor virker reklamen på kino bedre enn når du ser den hjemme? folk sitter og ler av reklamer dem ikke ville dratt på smilebåndet engang av hjemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hvorfor virker reklamen på kino bedre enn når du ser den hjemme? folk sitter og ler av reklamer dem ikke ville dratt på smilebåndet engang av hjemme.
Hjemme kan du zappe mens reklamen er der og så zappe tilbake når den er ferdig. På kino blir det litt annerledes, der må du følge med (med mindre du er en 14 år gammel jente med mobilen og jentegjengen ;) )
Lenke til kommentar
Hvor kan jeg få lyder for mobilen, som feks for meldinger osv?

 

Da tenker jeg på lydfiler, gratis, ikke noe jambadritt

6388816[/snapback]

 

har du bluetooth? på mobil og adapter til pc'n?

 

da er det bare å google etter det og laste ned, for så å overføre til mobilen.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det flere hull i pepperbøssen, enn i saltbøssen? Jeg bruker mer salt enn pepper..  :dontgetit:

6388895[/snapback]

Det er da flere hull i sakt bøssen :dontgetit:

 

Vi har 9 hull i saltbøssa vår, men bare 4 i pepperbøssa. Har faktisk aldri sett en saltbøsse med mindre hull enn pepper :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...