Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men vi ville blitt for svake til å holde oss oppreist

6382071[/snapback]

Vel. hvis vi hadde prøvd å trene oss mens vi hang der... Vri på beina og slikt.

6382116[/snapback]

skulle vel tro at sener som holdeer ryggsøylen sammen også vil bli strukket? noe godt for ryggen er det i alle fall ikke

Lenke til kommentar
men vi ville blitt for svake til å holde oss oppreist

6382071[/snapback]

Vel. hvis vi hadde prøvd å trene oss mens vi hang der... Vri på beina og slikt.

6382116[/snapback]

skulle vel tro at sener som holdeer ryggsøylen sammen også vil bli strukket? noe godt for ryggen er det i alle fall ikke

6382158[/snapback]

Hehe, selvsagt ikke. Når man bare henger der i... skal vi si 10 år. De 10 første årene, da er det klart at så og si ingen av musklene ville fått noe styrke, ikke ville senene fått noe motstand eller sjangsen til å bevege seg.

Lenke til kommentar
Tettheten av masse i skjelettet i armene er vel tilnærmet lit tettheten i beina. Armene får "hjelp" av tyngdekraften til å vokse, så jeg kan ikke skjønne at vi skulle bli så mye høyere hvis vi vokste opp uten tyngdekraft.

6382743[/snapback]

Hvordan får armene hjelp til å vokse? Den fatta jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Tettheten av masse i skjelettet i armene er vel tilnærmet lit tettheten i beina. Armene får "hjelp" av tyngdekraften til å vokse, så jeg kan ikke skjønne at vi skulle bli så mye høyere hvis vi vokste opp uten tyngdekraft.

6382743[/snapback]

Hvordan får armene hjelp til å vokse? Den fatta jeg ikke helt.

6382751[/snapback]

De begynner i skulderen og vokser nedover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva er egentlig forskjellen på det å være smart og det å være intelligent?

 

Dersom man er intelligent sitter man med kunnskap om saker og ting, mens om man er smart klarer man å utnytte det man har av kunnskap til å gjøre det godt for seg og eventuelt andre?

 

Høres det fornuftig ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
cola er godt å drikke når man ikke drikker øl

6383920[/snapback]

 

Virkelig? Det må jeg prøve, har ikke drukket mer enn 3 brett den siste uka. (Ja, det var et forsøk på å være morsom, ha ... ha ... ha :roll: )

 

EDIT: Men jeg har drukket 3 brett da, det var ikke tull.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvis jorden ble til ved at en haug med masse klompet seg sammen etter det såkalte Bingbang, hvordan oppstå jordens kjerne med all den varme lavaen etc.?

6379999[/snapback]

Når masse klumper seg sammen vil de danne et gravitasjonssentrum som tiltrekker seg mer masse. Det fører til varme på grunn av friksjon og på grunn av trykkøkning. (Har jeg glemt noe der?)

 

Jordens kjerne er hovedsakelig jern forresten.

6380365[/snapback]

Du glemte bare varmen som oppstår ved radioaktiv nedbryting.
Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på det å være smart og det å være intelligent?

Egentlig er de to ordene synonymer, men i praksis er min vurdering at de blir brukt motsatt av det du skriver. Smart blir brukt om visdom og å ha mye kunnskaper om noe, mens intelligens er å ha høye kognitive egenskaper, kunne forstå logikk og sammenheng i avanserte og abstrakte idéer og å raskt og i stor grag se logiske koblinger mellom forskjellige elementer. (Som sagt, mine definisjoner)

Lenke til kommentar
Hvis jorden ble til ved at en haug med masse klompet seg sammen etter det såkalte Bingbang, hvordan oppstå jordens kjerne med all den varme lavaen etc.?

6379999[/snapback]

Når masse klumper seg sammen vil de danne et gravitasjonssentrum som tiltrekker seg mer masse. Det fører til varme på grunn av friksjon og på grunn av trykkøkning. (Har jeg glemt noe der?)

 

Jordens kjerne er hovedsakelig jern forresten.

6380365[/snapback]

Du glemte bare varmen som oppstår ved radioaktiv nedbryting.

6384578[/snapback]

Jorden oppstod heller ikke etter Big Bang.

 

Heat in the core of planets cannot be entirely due to nuclear reactions, because that source would require a gradual build-up rather than a gradual loss of heat. However, nuclear reactions could be occurring in the core, because heat and pressure should promote them. But then they must be producing heat at a lower rate than it is being lost through radiation into space. Otherwise, there would not be the observed cool-down.

 

It seems likely that ice ages on earth are caused by a nuclear hot spot in the core rotating toward the surface and heating the Pacific Ocean. The primary evidence for this is that the past ten ice ages have been cycling at 100 thousand year intervals. Environmental changes are not apt to be so cyclic, but a convectional oscillation in the earth's core could be.   

 

It's quite significant that a large number of coral reefs are dying from over-heating. Humans are not causing the oceans to over-heat; it appears to be caused by heat from the earth's core.   

Her fant jeg også noe hva slike miljøaktivister babler om, så de kan bare gå å legge seg om dette ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...