Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Ja, de brukes om igjen. Etter X antall ganger blir de kvernet opp og brukt til å lage nye flasker.

6373818[/snapback]

Det er ikke noe bestent antall ganger de blir brukt om igjen. De brukes til de blir slitt.

6379895[/snapback]

 

Om man ser godt etter nede mot bunnen av flasken vil man se noen små firkanter. De indikerer visstnok hvor mange ganger flasken har vert i sirkulasjon. :hmm: Jeg tror nok at de har et system basert på at flasken blir kassert etter et visst antall ganger. Det er for ressurskrevende om det skulle stå folk og vurdere hver enkelt flaske.. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, de brukes om igjen. Etter X antall ganger blir de kvernet opp og brukt til å lage nye flasker.

6373818[/snapback]

Det er ikke noe bestent antall ganger de blir brukt om igjen. De brukes til de blir slitt.

6379895[/snapback]

 

Om man ser godt etter nede mot bunnen av flasken vil man se noen små firkanter. De indikerer visstnok hvor mange ganger flasken har vert i sirkulasjon. :hmm: Jeg tror nok at de har et system basert på at flasken blir kassert etter et visst antall ganger. Det er for ressurskrevende om det skulle stå folk og vurdere hver enkelt flaske.. :roll:

6379934[/snapback]

Man trenger ikke vurdere dem manuelt. Dessuten varierer det hvor fort flasker blir slitt, så slitte flasker må sorteres ut uansett.

Lenke til kommentar
Hvis jorden ble til ved at en haug med masse klompet seg sammen etter det såkalte Bingbang, hvordan oppstå jordens kjerne med all den varme lavaen etc.?

6379999[/snapback]

Når masse klumper seg sammen vil de danne et gravitasjonssentrum som tiltrekker seg mer masse. Det fører til varme på grunn av friksjon og på grunn av trykkøkning. (Har jeg glemt noe der?)

 

Jordens kjerne er hovedsakelig jern forresten.

Lenke til kommentar
Dette stiller jeg nå meg skeptisk til. Gi meg bevis. ;)

6379894[/snapback]

Du tar ikke ironi du :p

 

______

 

Som sagt, hvor høy hadde et gjennomsnitts menneske (180cm) vært uten tyngdekraft?

6380582[/snapback]

 

Jeg ville antatt at en person på 180 cm ville være omtrent 180 cm. Det kan nok være bare meg. :p

 

Uansett er det umulig å leve i et vektløst miljø som ikke er innestengt på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Jeg ville antatt at en person på 180 cm ville være omtrent 180 cm. Det kan nok være bare meg.  :p

 

Uansett er det umulig å leve i et vektløst miljø som ikke er innestengt på en eller annen måte.

6381322[/snapback]

Jeg vil tippe at hvis ikke gravitasjonen hadde hatt noe med i bilde å gjøre så ville denne personen vært 230 - 250 cm høy trur jeg.

Lenke til kommentar
Jeg ville antatt at en person på 180 cm ville være omtrent 180 cm. Det kan nok være bare meg.  :p

 

Uansett er det umulig å leve i et vektløst miljø som ikke er innestengt på en eller annen måte.

6381322[/snapback]

Jeg vil tippe at hvis ikke gravitasjonen hadde hatt noe med i bilde å gjøre så ville denne personen vært 230 - 250 cm høy trur jeg.

6381338[/snapback]

Hvorfor det?

 

Har du data som bekrefter at man blir høyere etter lenger opphold i vektløs tilstand? Kanskje fra MIR eller ISS?

Lenke til kommentar
Jeg ville antatt at en person på 180 cm ville være omtrent 180 cm. Det kan nok være bare meg.  :p

 

Uansett er det umulig å leve i et vektløst miljø som ikke er innestengt på en eller annen måte.

6381322[/snapback]

Jeg vil tippe at hvis ikke gravitasjonen hadde hatt noe med i bilde å gjøre så ville denne personen vært 230 - 250 cm høy trur jeg.

6381338[/snapback]

mener ikke zappza hvor høy en en mann hadde blitt hvis han tilbrakte en uke eller noe i rommet? Da ville "putene" mellom knoklene i ryggraden ikke blitt presset sammen, så de ville utvide seg slik at mannens ryggrad ble 10-20cm(tror jeg) lenger.

Lenke til kommentar
Etter den teorien bør man bli utrolig lang dersom man ligger hele oppveksten slik at tyngdekraften ikke kan holde deg tilbake. Jeg tror høyden er genetisk betinget, og mindre påvirket av tyngdekraften.

6381777[/snapback]

JA faktisk er du noen centimeter lengre om morran, men putene blir raskt skvist sammen igjen etter som dagen går.

Lenke til kommentar
Hvorfor det?

 

Har du data som bekrefter at man blir høyere etter lenger opphold i vektløs tilstand? Kanskje fra MIR eller ISS?

6381723[/snapback]

Synes å ha hørt at pga tyngdekraften så blir mennesket presset ned mot jorden og dermen får beina motstand når de vokser. Uten motstand vil de jo bare vokst uten problemer. Dette er da min teori.

Lenke til kommentar
[synes å ha hørt at pga tyngdekraften så blir mennesket presset ned mot jorden og dermen får beina motstand når de vokser. Uten motstand vil de jo bare vokst uten problemer. Dette er da min teori.

6381999[/snapback]

Høres jo logisk ut at hvis du lever hele livet i rommet, at selve knoklene også vil vokse :hmm:

Lenke til kommentar

Et mer interessant spørsmål er hvor høye eksperter tror vi hadde vært dersom hele vår evolusjon fra tidlig primatstadiet i et svakere gravitasjonsfelt, f.eks tilsvarende månens.

 

Vi får nok konsultere "Spore" når det kommer ut :)

------

Snedig spørsmål: Hva er væsken inne i vannblemmer? Jeg syntes hverken viskositeten, mengden eller smaken er lik hvite blodlegemer som kommer fram i åpne sår.

 

Erfaringsmessig spørsmål: Hva er beste måte å få en vannblemme til å gro? La den være med væske i seg, punktere blemmen og håpe at huden fester seg igjen eller å fjerne det oppblåste hudlaget og satse på at ny hud vil gro raskere på den måten?

Jeg har nemlig en vannblemme på 3x4 cm på fotsålen og en diger under hver storetå etter tennis barbeint på asfalt.

 

men vi ville blitt for svake til å holde oss oppreist

Hvorfor det? Alt er relativt og det kan gode være at vi hadde blitt for svake for omgivelsene her på jorden nå, men det ville jo ikke ha noe å si da vi i det eksempelet ikke bor på jorden. Uansett hvordan omgivelsene er der vi utvikler oss vil vi greie å bevege oss der uten problemer.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...