Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er de merkene som ofte er på bunnen av flasken, da?

Jeg har ikke funnet noe mønster i de, men før mistenkte jeg at det hadde noe med antall gjenvinninger.

6373902[/snapback]

Det trodde jeg også som yngre. Men man finner "aldri" flasker med noen få sånne merker. Merkelig. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det trodde jeg også som yngre. Men man finner "aldri" flasker med noen få sånne merker. Merkelig. :hmm:

Jeg ser ofte flasker med mindre enn 5 merker, men ikke så ofte som flasker med mange merker. Etter hva jeg har fått med meg skal merkene være antall ganger flasken er brukt, og dersom man sammenligner antall merker med hvor mishandlet flasken er så stemmer det ganske godt. Grunnen til at man ser færre nye flasker er vel fordi det er ganske mange gamle flasker, det er gjerne mer gamle flasker enn de får brukt, og de har derfor lager med gamle flasker som hentes inn når det er nødvendig istedenfor å lage nye. Det er min teori :)

Lenke til kommentar

Finnes det statistikk over hvorvidt bruken av firmanavn og navn på mennesker som inneholder de særnorske bokstavene Æ, Ø og Å har sunket fra midten av nittitallet og fram til i dag som en følge av å tilpasse navnene bedre til internett- og e-poststandarden som folk så komme?

Endret av johnj
Lenke til kommentar
[annet spm:

hvorfor lukter det honning i nesa mi i noen sekunder hver gang jeg har nøset (nyse, nøys, har nyset/nøset??)

jeg har ikke fått noen til å lukte i nesa mi, men jeg lukter honning med nesa mi, og det er ikke honning i nærheten, ikke spiser jeg honning heller.

6373535[/snapback]

 

Kan det være bihulene dine? :p

 

Jeg har et spørsmål:

Det er en rar lyd i hodetelefonene mine. Høres litt ut som en isbit som man prøver å bite i stykker, og det forsvinner hvis jeg skrur dem av. Er det noen som har en anelse om hva det skyldes, evt. en måte å fikse problemet på?

Endret av Arang
Lenke til kommentar
Dette er noe jeg ikke gidder å spørre klara-klok (e.l. sider) om, siden det tar en evighet å få svar:

 

Har en rar følelse i halsen ofte. Gjerne etter jeg har spist. Kjennes ut som noe som kommer opp til halsen, også rumler det litt også forsvinner det. Følelsen akkurat når det forsvinner er egentlig litt behagelig. Kanskje det bare er jeg som er sær. Det svir ikke, eller noe, det bare kommer opp i halsen og forsvinner. Jeg kan ikke sette fingeren på hva det er. For meg kjennes det ut som luft, men det kan sikkert også være magesyre.

 

Noen anelse?

6372962[/snapback]

Det har forverret seg nå. Nå svir det i brystet og halsen, og jeg har kommet frem til at det skyldes halsbrann. Tips?

Lenke til kommentar
Dette er noe jeg ikke gidder å spørre klara-klok (e.l. sider) om, siden det tar en evighet å få svar:

 

Har en rar følelse i halsen ofte. Gjerne etter jeg har spist. Kjennes ut som noe som kommer opp til halsen, også rumler det litt også forsvinner det. Følelsen akkurat når det forsvinner er egentlig litt behagelig. Kanskje det bare er jeg som er sær. Det svir ikke, eller noe, det bare kommer opp i halsen og forsvinner. Jeg kan ikke sette fingeren på hva det er. For meg kjennes det ut som luft, men det kan sikkert også være magesyre.

 

Noen anelse?

6372962[/snapback]

Det har forverret seg nå. Nå svir det i brystet og halsen, og jeg har kommet frem til at det skyldes halsbrann. Tips?

6375830[/snapback]

 

 

Mye melk eller andre produkter med mye kalk? Eventuelt kan du jo prøve deg på de anti-syre-medisinene som du finner over alt. Burde ikke være så vanskelig å finne.

Lenke til kommentar

Kroppen din trenger fiber!! Det er det beste botemiddelet på sure oppstøt.

 

Problemet med sure oppstøt eller halsbrann er at man vet ikke om det er en følge av sur mage eller 'alkalisk' mage. Dersom man hadde vist det, kunne man drevet kjemi som man gjorde på skolen og blande på syre eller base inntil man har en magesyre som er som den skal. En annen løsning er å bruke fruktsalt, eks som alka selzer eller de fleste tablettene som finnes rundt om kring. Noen tyr til gulrøtter eller annen råkost.

 

Jeg for min del pleier å lage meg en solid "frokostblanding" med Allbran og yogurt. Det binder magen og jeg skal love deg for bukt med problemet. Om du ikke har det tilgjengelig kan du prøve med grovt knekkebrød.

Lenke til kommentar
Dette er noe jeg ikke gidder å spørre klara-klok (e.l. sider) om, siden det tar en evighet å få svar:

 

Har en rar følelse i halsen ofte. Gjerne etter jeg har spist. Kjennes ut som noe som kommer opp til halsen, også rumler det litt også forsvinner det. Følelsen akkurat når det forsvinner er egentlig litt behagelig. Kanskje det bare er jeg som er sær. Det svir ikke, eller noe, det bare kommer opp i halsen og forsvinner. Jeg kan ikke sette fingeren på hva det er. For meg kjennes det ut som luft, men det kan sikkert også være magesyre.

 

Noen anelse?

6372962[/snapback]

Det har forverret seg nå. Nå svir det i brystet og halsen, og jeg har kommet frem til at det skyldes halsbrann. Tips?

6375830[/snapback]

 

Nycomed er tingen.

pulver som man blander i vann så det bruser og drikker det.

Lenke til kommentar
Snedig, og snedig. Det er vel heller det at jeg ikke veit hvor jeg skal spørre, så jeg tenkte jeg kunne prøve her først.

Kan man bruke digitalkamera som internettkamera?(Populært kalt webcam)

Snakker her om et Canon Digital IXUS 40.

 

For hvis det er sånn at man kan det(følger jo stort sett med en ledning man kobler i USB-porten fra kameraet), så har jo mange "kasta bort" penger på å kjøpe et internettkamera når de heller kan bruke et digitalkamera som da har mye høyere oppløsning.

6364457[/snapback]

Jeg tviler. Det funker ikke med mit Canon Ixus Digital 500.

Lenke til kommentar
Finnes det statistikk over hvorvidt bruken av firmanavn og navn på mennesker som inneholder de særnorske bokstavene Æ, Ø og Å har sunket fra midten av nittitallet og fram til i dag som en følge av å tilpasse navnene bedre til internett- og e-poststandarden som folk så komme?

6375279[/snapback]

Ser dette spørsmålet, og høyner med ytterligere et:

 

Er denne "Dette er latskap"-eksamenshistorien som fikk en sekser kun en vandrehistorie? Jeg har inntrykk av at "alle" tilfeldigvis har en kompis eller noe som kjenner vedkommende som leverte denne besvarelsen... :roll:

Lenke til kommentar
Finnes det statistikk over hvorvidt bruken av firmanavn og navn på mennesker som inneholder de særnorske bokstavene Æ, Ø og Å har sunket fra midten av nittitallet og fram til i dag som en følge av å tilpasse navnene bedre til internett- og e-poststandarden som folk så komme?

6375279[/snapback]

Ser dette spørsmålet, og høyner med ytterligere et:

 

Er denne "Dette er latskap"-eksamenshistorien som fikk en sekser kun en vandrehistorie? Jeg har inntrykk av at "alle" tilfeldigvis har en kompis eller noe som kjenner vedkommende som leverte denne besvarelsen... :roll:

6379775[/snapback]

det er helt sant.

Kjenner en som kjenner en som leverte det og fikk seks'er. Så det er helt sant for han lyver aldri.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...