Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

hvis jeg har skjønt det riktig så forsvinner tråder fra "mine innlegg" hvis du venter lenge nok med å skrive i dem.

hvis INGEN poster i den vil den "forsvinne" lenger bak i listene..
Dei vil forsvinne om du ikkje poster i dei i to månadar. Du kan og velge å vise trådar frå 3, 4, 5 eller 6 månadar tilbake i tid, eller alle. Du finn vala for dette øvst på Mine innlegg-sida.

6328753[/snapback]

akkurat. husker jeg slutta å skrive i "siste ordet" tråden, og etter en stund forsvant den fra "mine innlegg" lista.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva må til for at evolusjonen "framstiller" 3meter store edderkopper ? Eventuelt hva hinderer evolusjonen å gjøre dette ? :p

(La oss si det er nok mat osv)

6329617[/snapback]

Næringsgrunnlaget må gunstiggjøre 3 meter store edderkopper. 3 meter store edderkopper må ha større sjanse til å vokse opp en edderkopper på "vanlig" størrelse.

da må den størrelsen gjøre dem bedre til å jakte på mat eller overleve fra andre byttedyr.

ingen økosystem favoriserer så store edderkopper.

Lenke til kommentar
Jeg syntes de edderkoppene i kjellern min er ganske store, syns evolusjonen kan gjøre dem litt mindre :(

6329875[/snapback]

Ta å plukk vekk de store edderkoppene fra hvert kull, så vil du over en del generasjoner se at individene i populasjonen får mindre kroppsstørrelse.

kalles kunstig utvalg.

samme som vi har gjort med hundene over årene. er samme prinsippet som naturlig utvalg(Darwin), men går mye fortere fordi vi aktivt velger ut individer med de genene vi er ute etter.

(huff, glad jeg er ferdig med 3BI)

Lenke til kommentar
Jeg syntes de edderkoppene i kjellern min er ganske store, syns evolusjonen kan gjøre dem litt mindre :(

6329875[/snapback]

Ta å plukk vekk de store edderkoppene fra hvert kull, så vil du over en del generasjoner se at individene i populasjonen får mindre kroppsstørrelse.

kalles kunstig utvalg.

samme som vi har gjort med hundene over årene. er samme prinsippet som naturlig utvalg(Darwin), men går mye fortere fordi vi aktivt velger ut individer med de genene vi er ute etter.

(huff, glad jeg er ferdig med 3BI)

6329897[/snapback]

Det hørtes ut som et slit. Kjelleren er ganske stor siden det er fire leiligheter som deler den. Det hadde ikke vært noe problem hvis ikke vindet mitt hadde vært rett ovenfor en råtten dør inn til kjellern. Alle edderkoppene krabber inn på rommet mitt, våkna i overigår med en edderkopp på ryggen :hrm:

Skulle jeg gjort noe i det hele tatt skulle det ikke vært kunstig utvalg, men kunstig utryddning! :evil:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvorfor er jeg delvis tett i nesa når jeg står opp? Gruelig plagsomt

6330400[/snapback]

Hvorfor er jeg delvis tett i nesa hele døgnet? :p

De eneste gangene jeg ikke er delvis tett i nesa er når jeg er forkjøla med rennesnue og får et lite nyseanfall :hrm:

Lenke til kommentar
overigår

Overigår? Betyr det i dag?

6330446[/snapback]

overigår = dagen før i går.

6330517[/snapback]

Har aldri hørt det utrykket før. Synes det høres mer logisk ut at overigår blir dagen etter i går. Jeg sier selv forigårs.

6330543[/snapback]

forigårs (før i går) og overimorgen (dagen etter imorgen)... Enkelt :>

Lenke til kommentar
Hva må til for at evolusjonen "framstiller" 3meter store edderkopper ? Eventuelt hva hinderer evolusjonen å gjøre dette ? :p

6329617[/snapback]

Det krever, i tillegg til andre ting påpekt i tråden, at edderkopper videreutvikler sirkulasjonssystemer. Dagens delvise sirkulasjonssystem er ikke effektivt nok til å distribuere oksygen rundt i edderkoppen om de blir mye større.

Lenke til kommentar

6329617[/snapback]

Det krever, i tillegg til andre ting påpekt i tråden, at edderkopper videreutvikler sirkulasjonssystemer. Dagens delvise sirkulasjonssystem er ikke effektivt nok til å distribuere oksygen rundt i edderkoppen om de blir mye større.

6330780[/snapback]

Det må også være et behov for at edderkoppene skal være 3 meter høye.

Slik som det er nå, klarer edderkoppene seg ganske bra med sin størrelse.

Lenke til kommentar

6329617[/snapback]

6330780[/snapback]

Det må også være et behov for at edderkoppene skal være 3 meter høye.

Slik som det er nå, klarer edderkoppene seg ganske bra med sin størrelse.

6331048[/snapback]

og hvordan skal edderkoppene få et behov for å være så store? De kan fint gå på vegger, henge i edderkoppnett osv :) .

Måtte vært vann som var det som hindret noen av de å få mat, men da ville de minste overleve pga de kan gå på vannet, mens de litt større drukner

Lenke til kommentar
Hva må til for at evolusjonen "framstiller" 3meter store edderkopper ? Eventuelt hva hinderer evolusjonen å gjøre dette ? :p (La oss si det er nok mat osv)

6329617[/snapback]

6330780[/snapback]

Som en digresjon kan jeg nevne at husfluer dør av kvelning ved høy aktivitet når de blir veldig store. Lungene og oksygentransporten i kroppen vokser rett og slett ikke i takt med kroppen. Til slutt kveles de.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...