Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hva er dette:

Hitler er en fæl person!

Baksnakking eller en sannhet ?

6322324[/snapback]

Ikke baksnakking. Hitler er jo død ^^

Blir vel drittprat om døde personer.

Om det er en sannhet kommer ann på hvem som ser. Nazistene er nok ikke enig, men jeg mener han var det ja. En gal, men genial mann :)

Lenke til kommentar
Jeg tror myggifta sitter i selve myggstikket til det er ødelagt. Hvis ikke så hadde man vel ikke fått noen lokal reaksjon.

6318391[/snapback]

Jeg har hørt at det er det at en bit av 'snabelen' som sitter igjen og derfor skaper en midlertidig hevelse. Naturlig nok når man slår vekk en mygg, og den tåler jo ingenting. Antakelig derav "la den suge ferdig, så får du ikke myggstikk/kløe".

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at det er det at en bit av 'snabelen' som sitter igjen og derfor skaper en midlertidig hevelse. Naturlig nok når man slår vekk en mygg, og den tåler jo ingenting. Antakelig derav "la den suge ferdig, så får du ikke myggstikk/kløe".

6322461[/snapback]

Nja, det er vel ikke med myggen?

Jeg får myggstikk/kløe uansett om slår etter den eller lar den være.

Lenke til kommentar
prøver spørsmålet igjen:

hvorfor kjenner man et trykk i magen når man er nærvøs eller spent?

såkalte "sommerfugler i magen". en ganske spesiell følelse, hvorfor kjenner vi den akkurat i magen?

6322482[/snapback]

Kan ha med hjernen vi har i magen å gjøre? Ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
prøver spørsmålet igjen:

såkalte "sommerfugler i magen". en ganske spesiell følelse, hvorfor kjenner vi den akkurat i magen?

6322482[/snapback]

Forskjellige typer hormoner strømmer gjennom blodet som blir sprøytet ut. Et av hormonene kan være adrenalin som blir sprøytet ut under spenning. Muskler blir annspennt (trekker seg sammen) og avføring kommer tidl. enn før som vanlig.

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker jeg, men den sprøyter vel også inn noe gugg for å hindre at blodet koagulerer.

Ble usikker nå. Har aldri latt en mygg suge ferdig mens jeg har sett på. Det takler jeg ikke.

6322505[/snapback]

Det er nok heller det. Har heller aldri sett på det ^^
Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål, litt usikker på om det har blitt spurt om før men ikke de siste 70 sidene som jeg har fått med meg, so here it goes..

Hvorfor er det sånn at neglene på tommelen og pekefingeren er mye hardere enn resten av neglene? De ser også mye tykkere ut enn resten. Er også sånn på tærne. Noen som vet hva dette kommer av?

6321465[/snapback]

Quoter meg selv siden jeg ikke har fått noe svar... Anyone?

Lenke til kommentar
Du kan drikke så mye farris du vil uten at kyllsyra skal gjøre noen som helst skade på tenner eller kroppen ellers. :yes:

(Med forbehold om at du ikke drikker for mye da. Det kan være livsfarlig å drikke for mye vann for raskt. F.eks 10 liter på en time = livsfarlig)

6320903[/snapback]

Nå er det lenge siden jeg hadde biologi, og helt ærlig så søg jeg. Men læreren sa det var lurt å ha ca 1 teskje salt per liter vann. Er noe med at det blir for lite salt i kroppen eller noe hvis du drikker mye vann.

6322328[/snapback]

hvis du drikker mye vann over en lang periode så vil du "vaske" ut mineraler av kroppen, mener å huske det var magnesium som var vanligst å mangle for disse.

Lenke til kommentar
prøver spørsmålet igjen:

6322482[/snapback]

Forskjellige typer hormoner strømmer gjennom blodet som blir sprøytet ut. Et av hormonene kan være adrenalin som blir sprøytet ut under spenning. Muskler blir annspennt (trekker seg sammen) og avføring kommer tidl. enn før som vanlig.

6322556[/snapback]

så følelsen er egentlig drit som går gjennom systemet? :p

huff..

Lenke til kommentar
prøver spørsmålet igjen:

6322482[/snapback]

6322556[/snapback]

huff..

6324310[/snapback]

Nei. Adrenalin. ;)

Lenke til kommentar
Skal det være genuint, kan du jo dra til Japan. Om jeg ikke husker helt feil, betyr bonsai direkte oversatt "tallerkenplantasje".

Alternativt kan du se etter en furu som nettopp har stukket hodet såvidt opp fra bakken på et goldt og tørt sted. Deretter setter du en i skrinn jord, litt ut fra sentrum i en grunn potte. Vann sparsomt.

6314032[/snapback]

Jeg? Reise til Japan? Betaler du? ;)

Nix. Derimot er prisen for en flybillett blitt ganske overkommelig, og en tur til soloppgangens rike er anbefalt.
Tror jeg leste et sted at bonsai betydde "tre i potte" eller noe i den duren.
Mja, en kan oversette det på mange måter. PÅ engelsk ser jeg at "tray gardening" er brukt.

Og å "lage" et bonsai-tre fra grunnen kommer jeg aldri til å få tålmodighet til, men kanskje jeg burde prøve. Bonsai-trær er jo veldig fin pynt da ;)

6314138[/snapback]

Tja, om du går ut fra en furutust fra skrinn gjord, så er du igrunnen igang fra dag en. Kunsten er at den ikke skal vokse noe særlig videre, og at en skal beskjære riktig. Wikipedia har endel om bonsai.
Lenke til kommentar
c3rfik, jeg regner med at det er fordi man bruker tommelen og pekefingeren ''primært'' foran de andre fingrene, til tyngre oppgaver, ergo blir det naturlig med tjukkere negler der det trengs. Jeg gjetterbare nå da :)

6323004[/snapback]

Noe sånt jeg også trodde ang fingrene, men hvorfor er det slik på tærne også? Om noen vet eller tror så feel free.

Lenke til kommentar
prøver spørsmålet igjen:

6322482[/snapback]

6322556[/snapback]

huff..

6324310[/snapback]

Nei. Adrenalin. ;)

6324573[/snapback]

ja, tenkte på den følelsen man får i magen og reaksjonen den setter i gang.

adrenalin er en fin ting.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...