Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan fortelle hvordan eksamenssystemet i Norge egentlig fungerer? Er klar over at vi blir trukket i de forskjellige skoleårene, men hvordan foregår egentlig trekningen, siden det varierer sånn med antall elever som blir trukket ut i de forskjellige årene? Hvordan avgjøres f.eks hvor mange elever som skal bli trukket ut til muntlig og skriftlig? Er det kun tilfeldig at f.eks 8 av 150 elever blir trukket ut i muntlig på GK? Og ikke minst, er det i grunn rettferdig slik systemet fungerer?

Lenke til kommentar

Dette bladet fant jeg på et stort tre i Trondheim som har en stamme som ligner veldig på bjørk og hengebjørk men bladet virker helt ukjent for meg. Hele treet og trærne i nærheten hadde også slike blader. Jeg lurer virkelig på hva i all verden dette kan være slags tre?

post-3851-1150213914.jpg

(Jeg fant ikke noe lignende når jeg googlet bjørk)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kan det være Or? Or er jo i bjørkefamilien.

EDIT: Er nok ikke Or nei.

EDIT: Mens vi snakker om trær, er det noen som vet hvor man kan få tak i Bonsai-trær i Norge?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Se der ja, der har vi'n jo, takk takk. Det var mest av nysgjerrighet at jeg spurte, da de egentlig ikke plager meg, så jeg kommer ikke til å gå drastisk til verks for å bli kvitt dem.

6301990[/snapback]

Vel, jeg anbefaler at du nettopp går drastisk til verks for å fjerne roten til problemet. Spesielt når du sier disse er på badet ditt, tyder det på at du har et fuktproblem som kan koste skjorta, og om forsikringsselskapet hører at du så sølvkre uten å gjøre noe, regnes dette nok som for sløvt for å få utbetalt forsikring (regner med de utrykker seg med mer finesse).
Lenke til kommentar
Simen1:

Leita litt, og det kan sjå ut som bladet frå ein type hengebjørk. Sjå t.d. denne sida, bilete frå Wikipedia og eitt bilete til.

Det kan virke som om hengebjørk har to ulike typar blad, ettersom det fleire stader er nemnt, og bilete av, "vanlege" bjørkeblad.

6307425[/snapback]

Tusen takk! Det ser ut som du har funnet løsningen på mysteriet jeg har grublet på en stund. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer jenter på en bensinstasjon og bestiller "en liten cheeseburger"??

Prøver de å være sunne eller no? eller tror de at de er på McDonalds?

Ingen bensinstasjoner som selger "små cheeseburgere"

irriterende som faen..

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Hvorfor kommer jenter på  en bensinstasjon og bestiller "en liten cheeseburger"??

irriterende som faen..

6308227[/snapback]

Jeg er ikke jente, men noen ganger sier jeg stor/liten burger etter vane :)
Lenke til kommentar
Hvorfor kommer jenter på  en bensinstasjon og bestiller "en liten cheeseburger"??

irriterende som faen..

6308227[/snapback]

Jeg er ikke jente, men noen ganger sier jeg stor/liten burger etter vane :)

6308270[/snapback]

måler du opp med tommelen og pekefingeren hvor stor den skal være mens du sier det?

de fleste burde heller si 150 eller 190grams hamburger (får alltid med ost).

ikke prøve å leke sunne..

Lenke til kommentar
Slått deg at noen kanskje liker å være spesifikke? Det skader ikke deg at noen sier stor eller liten, cheese eller ikke når dere bare har to størrelser, og alle er med ost.

6308332[/snapback]

er jo tydelig hva dem vil ha.

og dem burde skjønne at vi ikke selger det.

Lenke til kommentar

se for dere jenter som kommer bort til disken og ber om en "liten cheeseburger" og så måler opp 2cm mellom fingrene for å vise hvor liten burgeren skal være.

så må man forklare dem at vi har to størrelser, 150 og 190 grams, og at alle burgerne er med ost

så ser man et tomt blikk i øynene dems noen sekunder før spørsmålet kommer:

"hvor store er de da?"

hatt lyst til å denge flere av dem

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

6308418[/snapback]

Kjære deg, du er i feil tråd. Stikk innom denne heller.

Jeg lurer fortsatt på hvor jeg kan få meg en bonsai-tre :roll:

Lenke til kommentar
se for dere jenter som kommer bort til disken og ber om en "liten cheeseburger" og så måler opp 2cm mellom fingrene for å vise hvor liten burgeren skal være.

så må man forklare dem at vi har to størrelser, 150 og 190 grams, og at alle burgerne er med ost

så ser man et tomt blikk i øynene dems noen sekunder før spørsmålet kommer:

"hvor store er de da?"

6308418[/snapback]

Kunden har rett... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...