Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hvorfor håndterer Homer et stykke radioaktivt materiale i vignetten til The Simpsons mens han i selve serien tilsynelatende ikke har andre arbeidsoppgaver enn å sitte på baken og overvåke reaktoren? Var rollefiguren hans opprinnelig tenkt en mer gutta på golvet-stilling, mon tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan blir en magnet til i grunnen? :hmm:

Har fundert på det en god stund nå.

6284650[/snapback]

Den blir laget ved at det støpes et magnetisk materiale i en eller annen form, kuttes opp i passende biter og til slutt magnetiseres materialet. Magnetiseringen foregår ved å sette magneten i en veldig kraftig spole og gi spolen en kortvarig men kraftig strømpuls.

Lenke til kommentar
Jeg satt ute i sola og leste, med briller, og funderte litt. Hvis du vinkler brilleglasset riktig og "fanger" solstrålene, så kan du tenne på gress og sånt. Funker det andre veien? Kan jeg grille mitt eget øye hvis jeg har litt uflaks?

6285603[/snapback]

 

Tja skal vel gå ann, men ville tro at du merket det betraktelig lenge før øyet blir grillet pga det ville jo blitt en enorm varmeutvikling...

Lenke til kommentar
Jeg satt ute i sola og leste, med briller, og funderte litt. Hvis du vinkler brilleglasset riktig og "fanger" solstrålene, så kan du tenne på gress og sånt. Funker det andre veien? Kan jeg grille mitt eget øye hvis jeg har litt uflaks?

6285603[/snapback]

Det er mulig ja, men jeg tror du må ha rimelig lang nese og brillene helt ute på tuppen av denne for at fokalpunktet skal treffe pupillen. Fokalpunktet ligger jo flere cm bak brilleglasset selv på på veldig kraftige brilleglass.

 

Også må det være briller for de som langsynte, konvekse glass, (+). (Om jeg ikke roter fælt og blander begrepene)

 

Kikkerter og teleskoper kan gjøre folk blinde før man rekker å blunke hvis man ser mot sola. Briller har nok ikke samme forsterkelsen som kikkerter og teleskoper, men jeg tror man kan skade synet rimelig fort med kraftige brilleglass på tuppen av en unormalt lang nese.

 

roxanne.jpg

Lenke til kommentar

Laman: Er nok det at kroppen prøver å si "JÆVLA IDIOT!" til deg. :tease:

 

 

Men jeg lurer stort på noe.

hvorfor klør / stikker det over hele hodet / overkroppen min når jeg svetter såvidt, bader i varmt vann eller er ute i sol?

Prøvde nettopp å gå litt ut, er bare 20 grader, men jeg begynnte å klø som bare faen over hele overkroppen og hodet.

Før har det bare vært litt kløe i hodetoppen når jeg har bada i varmt vann.

 

Noen tips hva som er gale, og hva jeg kan gjøre for å "fixe" problemet?

Kan ikke ha det sånn når jeg har 30++ grader i sommer!

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar
Når man mister hele bollen med vaffelrøre på golvet, hvorfor smekker man seg selv i pannen da? Er det for at kroppen skal skjønne at dette ikke var så lurt?

6286686[/snapback]

 

 

hmm. Jeg smekker meg ikke i panna hvis jeg gjør det. Heller roper jeg ''&/%&/ i (/#!/"#'' :)

Lenke til kommentar
Under fotballkamper så får man ofte se hvilket av lagene som har hatt mest ballbesittelse, såkalt posession. Dette kommer opp i prosent.

 

Hvordan gjøres dette? Er det en som har dette som jobb, hele tiden passe på hvem som er i besittlese av ballen?

6278682[/snapback]

Jeg har hørt at det er en sensor i ballen og fotballspillerne som registrerte hvem som var borti ballen og når. Jeg vet ikke om det var planlagt å innføre det eller omk et allerede var det..

Lenke til kommentar
Under fotballkamper så får man ofte se hvilket av lagene som har hatt mest ballbesittelse, såkalt posession. Dette kommer opp i prosent.

 

Hvordan gjøres dette? Er det en som har dette som jobb, hele tiden passe på hvem som er i besittlese av ballen?

6278682[/snapback]

Jeg har hørt at det er en sensor i ballen og fotballspillerne som registrerte hvem som var borti ballen og når. Jeg vet ikke om det var planlagt å innføre det eller omk et allerede var det..

6286848[/snapback]

 

 

:!:

 

Dagens!

Lenke til kommentar
Når man mister hele bollen med vaffelrøre på golvet, hvorfor smekker man seg selv i pannen da? Er det for at kroppen skal skjønne at dette ikke var så lurt?

6286686[/snapback]

hmm. Jeg smekker meg ikke i panna hvis jeg gjør det. Heller roper jeg ''&/%&/ i (/#!/"#'' :)

6286839[/snapback]

Samme her. Jeg banner heller litt i stedet for å klaske meg i panna, stange hodet i en vegg, smekke meg selv på fingrene eller andre måter å fysisk avstraffe meg selv. Jeg skjønner at det jeg gjorde var vanvittig irriterende uten å måtte klaske meg i panna eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Under fotballkamper så får man ofte se hvilket av lagene som har hatt mest ballbesittelse, såkalt posession. Dette kommer opp i prosent.

 

Hvordan gjøres dette? Er det en som har dette som jobb, hele tiden passe på hvem som er i besittlese av ballen?

6278682[/snapback]

Jeg har hørt at det er en sensor i ballen og fotballspillerne som registrerte hvem som var borti ballen og når. Jeg vet ikke om det var planlagt å innføre det eller omk et allerede var det..

6286848[/snapback]

 

 

:!:

 

Dagens!

6286858[/snapback]

Det er sant.. jeg har lest det et sted men sier ikke at det er sant.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...