Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hvorfor er svensk et så latterlig språk?

6273569[/snapback]

Vi har en svenske på laget vårt (fotball), han synes det høres rart ut når vi snakker Norsk. Det blir snedig for han, ikke sant. Men jeg må si at vi snakker ''finest/penest'' her i Scandinavia.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er svensk et så latterlig språk?

6273569[/snapback]

Vi har en svenske på laget vårt (fotball), han synes det høres rart ut når vi snakker Norsk. Det blir snedig for han, ikke sant. Men jeg må si at vi snakker ''finest/penest'' her i Scandinavia.

6273666[/snapback]

 

Jeg syntes mange språk er snedige, men svensk tar kaka:p

Lenke til kommentar

Skal si deg en ting:

 

Jeg var i Tyskland vinteren 2003/2004 for å feire nyttår der. Jeg og mine to søskenbarn skulle tilbake til det hotellet vi bodde i Köln med tog etter en trening vi hadde vært på med folk vi kjente der og familie ellers. Vi snakket da Norsk så klart med hverandre i toget, og hva skjedde så: Det var en tysk dame som spurte oss: ''Entschuldigung bitte, aba sprechen Sie Französich?'' Det endte opp med at vi snakket med hun gjennom hele tog-turen. Konklusjonen etter det var at tyskere tror Norsk er Fransk. Hun var pen faktisk, og trodde det var Fransk vi snakket.

 

Jeg synes det er snedig :wee:

Endret av onyX
Lenke til kommentar
heh, man burde vel høre forskjell på fransk og norsk... rart ja, men kan jo hende at det bare var den ene dama som var litt uviten?

 

når man ikke har hørt Norsk før, blir det som somalisk blir for oss som ikke kan det.. Om man ikke kan noen av språkene er det ikke greit å høre forskjell :)

 

Synes svensk er et nydelig språk jeg, både sjarmerende og sexy (svenske jenter :love:). Dansk derimot... :ermm:

6273803[/snapback]

 

 

Svenske jenter er søtt å høre på :D

Lenke til kommentar
Hvis du har en kjøleskapsmagnet som kan holde 1 penn på 200gram, kan du magneten og få samme penn til å sveve ?

6274238[/snapback]

Det var da voldsomt til penn du har. :p Vanlige penner veier ofte 5-20 gram.

 

Men for å svare på spørsmålet: Magneten vil nok ha lettere for å holde penna når penna henger rett under magneten, enn når penna settes på en magnet som står loddrett. Grunn: På den loddrette vil penna lett begynne å rulle nedover, få fart og unnslippe magneten på sin raske ferd nedover. For å minne om en tidligere tråd: Eldgamle harddisker -> nytt bruksområde (bilder)

 

Ellers så klør jeg meg fortsatt i hodet over hva som kan være forsjellen på kulturmelk og og kefir.. (er de synonymer?)

Lenke til kommentar
Er det en plass på forumet hvor man kan se alle stengte tråder?

6248499[/snapback]

NEderst på siden til høyre på hvert forum er det en liten meny med alternativer.

På en av dem står det Emner: Alle. Trykk på denn og da kommer det en rullemeny. Der er det et valg det står låste på. Hvis du velger ned og trykker gå er det vel omtrent det du leter etter.

 

Håper dette var godt nok forklart.

Lenke til kommentar
Hvis du har en kjøleskapsmagnet som kan holde 1 penn på 200gram, kan du magneten og få samme penn til å sveve ?

6274238[/snapback]

bruker du en konstruksjon der du har en avrundet eller to magnet(er) kan du få pennen til å sveve. Ellers vil den bare falle bort. Pennen bør ikke være av plastikk :whistle:

Lenke til kommentar
Enig med at dansk er  :ermm:

6273886[/snapback]

Nei! Dansk er :confused::dontgetit::yucky::huh:

Ikke overraskendes: Danske barn er blandt de barna som bruker lengst tid på å lære seg sitt eget morsmål!

 

Svänskt åt andra hållet är ju jättekul, tycker jag.... mysigt :wee:

Latjo, mokkapärmojeng och sånt där.

Lenke til kommentar
Hvis du har en kjøleskapsmagnet som kan holde 1 penn på 200gram, kan du magneten og få samme penn til å sveve ?

6274238[/snapback]

Sånn rent kraftmessig kan du nok det, men problemet ditt med gjennomføringen er at du har svært ustabile system her. Prøver du å henge pennen i magneten, vil den enten gå for langt ned og falle bort, eller gå for langt opp og henge seg fast i pennen. Skal du ha den til å sveve over magneten, vil den gå av på siden av magneten, hvis ikke magneten er svært stor. Men jeg regner ikke med at du har store magneter på kjøleskapet ditt, så nei. Hadde du derimot hatt en elektromagnet og en optisk eller ekkolodd (?) sensor, pluss no heftig regulering, ja da ville du klart det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Svänskt åt andra hållet är ju jättekul, tycker jag.... mysigt  :wee:

Latjo, mokkapärmojeng och sånt där.

6276070[/snapback]

 

Men jag är skitnödig! Skitunge! Svensk er bare digg da, dansk er også kult (jeg klarer å forstå ganske godt, men er det bakgrunnsstøy blir saken ti ganger verre). Jeg foretrekker engelsk fremfor alt, norsk er bare kjedeligt. Det jeg liker minst er vel nynorsk, eg tykkjar ikkje noko om det. Til dømes blir eg gal av å høyra på alle desse merkverdige orda! Tull og pølsevev :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...