Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer karakteren fra en muntlig eksamen som egen karakter på vitnemålet eller blir den slått sammen med standpunkt(altså snittet) ?

6268718[/snapback]

 

egen karakter på vitnemålet.

6268734[/snapback]

Gjelder dette på vgs også eller kun ungd.skolen?

6268759[/snapback]

 

på vgs og.

 

eksamen er aldri en del av standpunktkarakterene. kommer alltid som en egen seksjon på vitnemålet.

Lenke til kommentar

som mot.no for eksempel ? :p

 

Det er vel begge deler. Men kan ikke tenke meg folk som jobber med akkurat sånt uten å ville det ;)

 

Har hørt om sånne programmer man kan legge til på hotmail - msn. Man kan spør om nettsteder, fakta . ja.. det meste. Noen som hvet hva jeg snakker om ? de er hele tiden på, og sier man at man er 4 år sa vil ikke programmet snakke med deg ?

 

på msn..

 

Finnes det en liste over slike eller noen som hvet om noen ? hade vert kjekt med en.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om man legger sammen med standpunkt og deler på 2 eller legger sammen med 'alt' og deler på en ekstra?

Med tanke på å komme opp i noe man har 6 i.

6269031[/snapback]

 

Forsto ikke helt det der jeg..

Men la oss si at man har 10 fag, og har 4 i alle de. Da blir det 40/10=4 i snitt.

På eksamen får man 4 i begge fagene man kommer opp i, da blir utregning av snittkarakter 48/12=4?

Eller skal man ikke regne med eksamenskarakterene på gjennomsnittskarakteren?

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Var en her og i alle fall.

 

Det man kom fram til (Dette gjelder som sagt VGS, er ikke sikker på ungdomsskolen):

 

Eksamenskarakterer og standpunktkarakterer skal man finne snittet av, og teller som en karakter.

 

Skriftlig- og muntligkarakterer skal man finne snittet av, og teller som en karakter.

 

Norskkarakterene skal teller også som en karakter ved at man finner snittet av de.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om man legger sammen med standpunkt og deler på 2 eller legger sammen med 'alt' og deler på en ekstra? Med tanke på å komme opp i noe man har 6 i.

6269031[/snapback]

 

Forsto ikke helt det der jeg..

Men la oss si at man har 10 fag, og har 4 i alle de. Da blir det 40/10=4 i snitt.

På eksamen får man 4 i begge fagene man kommer opp i, da blir utregning av snittkarakter 48/12=4?

Eller skal man ikke regne med eksamenskarakterene på gjennomsnittskarakteren?

6269665[/snapback]

Jeg tror du missforsto litt. Jeg setter opp to eksempler på hvordan jeg forsto det: Han har 10 fag inkludert han har muntlig i, alle med karakteren 3. Så får han f.eks 5 i muntlig. På hvilken metode regnes snittet?

  1. (10*3 + 5)/11 = 3,18 eller
  2. Først gjennomsnitt av 3 og 5 i faget han har muntlig = 4, Deretter: (9*3 + 4)/10 = 3,10

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om man legger sammen med standpunkt og deler på 2 eller legger sammen med 'alt' og deler på en ekstra? Med tanke på å komme opp i noe man har 6 i.

6269031[/snapback]

 

Forsto ikke helt det der jeg..

Men la oss si at man har 10 fag, og har 4 i alle de. Da blir det 40/10=4 i snitt.

På eksamen får man 4 i begge fagene man kommer opp i, da blir utregning av snittkarakter 48/12=4?

Eller skal man ikke regne med eksamenskarakterene på gjennomsnittskarakteren?

6269665[/snapback]

Jeg tror du missforsto litt. Jeg setter opp to eksempler på hvordan jeg forsto det: Han har 10 fag inkludert han har muntlig i, alle med karakteren 3. Så får han f.eks 5 i muntlig. På hvilken metode regnes snittet?


  1.  
     
     
     
  2. (10*3 + 5)/11 = 3,18 eller
     
     
  3. Først gjennomsnitt av 3 og 5 i faget han har muntlig = 4, Deretter: (9*3 + 4)/10 = 3,10
     
     

6270832[/snapback]

 

 

Yepp, sånn ca det der :)

Hvis f.eks alt. a skjer i virkeligheten, har man da lov å runde fra 3.18 til 3.2?

 

Edit: skrev det litt om.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg lurer på hvor mange ganger musa til dewey ruller forbi i bakgrunnen i malcom i midten...

6271279[/snapback]

 

You better start countin' then, eh? ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...