Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Meiner du her på forumet? Om du bruker vedleggsfunksjonen vert alle bilete som er større enn 350*250 eller noko slikt automatisk gjort om til mindre bilete, som er link til den store versjonen.

6253583[/snapback]

Bildet som kommer opp ser lite ut, men det er egentlig hele orginalbildet og tar dermed like lang tid å laste som orginalen. Bildet er bare strukket for å passe inn i ruta på 350x250 (eller hva nå det nøyaktige tallet er).

 

For å få et minibilde som linker til det store så må man laste bildet opp til eksterne tjenestetilbydere, f.eks http://imageshack.us/

Lenke til kommentar

Neserota tror jeg er et dårlig sted å sikte. Er man riktig uheldig knekker nesen og nesebenet skyves opp og inn i hodet, treffer hjernebarken, gir kraftige indre blødninger og en stund etterpå har du blitt morder.

 

Jeg tror panna eller øyebrynet er et godt sted å sikte. Personen som blir skalla vil uansett få et kraftig slag og trolig gå ned for telling. I hvertfall miste balansen og bli satt ut av spill en liten stund. Treffer man øyebrynet vil offeret få en skikkelig blåveis.

 

Uansett så ville jeg tydd til mer diplomatiske metoder å løse konflikten på, og blir det ingen løsning uten vold så ville jeg brukt det jeg kan av selvforsvarsteknikker, ikke angrepsteknikker.

Lenke til kommentar
Uansett så ville jeg tydd til mer diplomatiske metoder å løse konflikten på, og blir det ingen løsning uten vold så ville jeg brukt det jeg kan av selvforsvarsteknikker, ikke angrepsteknikker.

6257403[/snapback]

Har du noen gang vurdert en jobb som fredsmegler Simen? :!:

Lenke til kommentar
2 spørsmål om å hoppe i sjøen! :!:

 

Fra hvor høyt er det mulig å hoppe med rett teknikk?

Prekestolen med sine 600 meter er sikkert ikke å anbefale uansett selv med et 10'er stup, men kan man gjør hundre meter eller mer?

Og hvor langt forsvinner man ned i vannet?

6258316[/snapback]

Tja, terminalhastigheten er på ca 200 km/h på mage, opp mot 350 km/h i head-down. Og det tar ca 1000 fot å oppnå den, ca 300 meter. Så det er nok uaktuelt å hoppe fra trollveggen uten fallskjerm eller wing-suit. Tviler på om det er smart å lande en wing-suit i vann heller.

 

Tror det går an å stupe fra 30 meter, høyeste jeg har hørt. Det er sånn at det som er for lavt å basehoppe fra går an å stupe i fra.

Lenke til kommentar
Tror det går an å stupe fra 30 meter, høyeste jeg har hørt. Det er sånn at det som er for lavt å basehoppe fra går an å stupe i fra.

6258392[/snapback]

 

 

I friluftskonkuranser hopper de uten serlig problem i hopp på ca 30-40 meter, så ca. 50 skulle vel egentlig gå fint... Sikkert passe vondt me mageplask men :whistle:

6258665[/snapback]

 

Det laveste basehoppet jeg har hørt om er fra 46 meter, fra en blokk i Stavanger.

Så da kan man faktisk velge om turen skal gå med eller uten skjerm! :thumbup:

Lenke til kommentar
Neserota tror jeg er et dårlig sted å sikte. Er man riktig uheldig knekker nesen og nesebenet skyves opp og inn i hodet, treffer hjernebarken, gir kraftige indre blødninger og en stund etterpå har du blitt morder.

 

Jeg tror panna eller øyebrynet er et godt sted å sikte. Personen som blir skalla vil uansett få et kraftig slag og trolig gå ned for telling. I hvertfall miste balansen og bli satt ut av spill en liten stund. Treffer man øyebrynet vil offeret få en skikkelig blåveis.

6257403[/snapback]

 

tror hvis man treffer på øyenbrynet så vil vedkommende få noen stygge kutt, så vet ikke hvor lurt det er.

 

hvis man treffer dem i panna derimot er man sikker på å ikke brekke noe, men hvis man ikke treffer ordentlig kan man få nesten like vondt selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...