Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Er det en plass på forumet hvor man kan se alle stengte tråder?

6248499[/snapback]

Nei, de ligger spredt over hele forumet og det er så vidt jeg vet ikke mulig å ha "stengt" som søkekriterie for å finne alle.

 

Det finnes også en egen søppelbøtte hvor slettede tråder ligger. Denne er kun lesbar for moderatorer/admin. Det er egentlig ikke så mye som legger der, bare noen tråder hvor det har gått virkelig over alle støvleskaft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen 1; har du eksempel på hva som skal til før en tråd blir omtalt som over alle støvleskaft?  :roll:

6249451[/snapback]

- "Person XXX, med telefonnummer YYY er en svindler på QXL - Ta med balltre"

- "Kan noen gi meg serial/crack til spill ZZZ"

- "Samletråden for alle glade nynazister/vigrid/kirkebrennere etc"

- "Moderator/Admin XYZ er så n00b 14is"

osv.

 

Heldigvis kommer slike tråder forbausende skjeldent til å være et forum med over 88.000 brukere og rundt 6.000 innlegg per dag. Det ser ut som folk stort sett kan retningslinjene godt. :)

Lenke til kommentar

I morres hadde jeg satt vekkerklokka på mobilen på 10.00.

når jeg våkner har den ennå ikke runget. når jeg løfter mobilen og ser på klokka er den 09.59. etter å ha holdt den i hånda i 10-12 sekunder ringer den.

 

dette har faktisk skjedd meg flere ganger.

 

er det bare rå flaks eller har vi en ganske nøyaktig indre klokke?

 

hva er evt. oddsen for at noe sånt skal skje? hadde ikke sett på klokka siden jeg la meg.

Lenke til kommentar
I morres hadde jeg satt vekkerklokka på mobilen på 10.00.

når jeg våkner har den ennå ikke runget. når jeg løfter mobilen og ser på klokka er den 09.59. etter å ha holdt den i hånda i 10-12 sekunder ringer den.

 

dette har faktisk skjedd meg flere ganger.

 

er det bare rå flaks eller har vi en ganske nøyaktig indre klokke?

 

hva er evt. oddsen for at noe sånt skal skje? hadde ikke sett på klokka siden jeg la meg.

6249768[/snapback]

Det skyldes nok at kroppen har blitt vant til å stå opp på det tidspunktet, og gjør det for deg ^^
Lenke til kommentar
I morres hadde jeg satt vekkerklokka på mobilen på 10.00.

når jeg våkner har den ennå ikke runget. når jeg løfter mobilen og ser på klokka er den 09.59. etter å ha holdt den i hånda i 10-12 sekunder ringer den.

 

dette har faktisk skjedd meg flere ganger.

 

er det bare rå flaks eller har vi en ganske nøyaktig indre klokke?

 

hva er evt. oddsen for at noe sånt skal skje? hadde ikke sett på klokka siden jeg la meg.

6249768[/snapback]

Det skyldes nok at kroppen har blitt vant til å stå opp på det tidspunktet, og gjør det for deg ^^

6249792[/snapback]

 

nei, vanligvis står jeg opp litt over sju.

hadde en avtale, så derfor jeg måtte sette på vekkerklokka i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har det noen gang blitt født et menneske som bæsjer med tissen og tisser med rumpa?

6249890[/snapback]

 

Nettopp blitt løslatt fra barnehagen eller? Det var et veldig barsnlig spørsmål, og tviler på at det finnes folk som bæsjer med tissen.

Lenke til kommentar
I morres hadde jeg satt vekkerklokka på mobilen på 10.00.

når jeg våkner har den ennå ikke runget. når jeg løfter mobilen og ser på klokka er den 09.59. etter å ha holdt den i hånda i 10-12 sekunder ringer den.

Noe det samme har skjedd med meg i det siste. Jeg har hatt veldig, veldig merkelig døgnrytme de siste to ukene (all forelesning er ferdig for lenge siden) og pga varmen har jeg problemer med å sove. Men hver dag jeg har våknet de siste ~10 dagene har jeg det øyeblikket visst hva klokken er. Det er det aller første jeg tenker det sekundet jeg åpner øynene og jeg har ikke bommet med mer enn 20 minutter selv om klokken kan være 09, 17, 12, 13 eller om jeg har har sovet i tre timer eller et halvt døgn. (Det er ingen klokke i rommet utenom mobiler og PC)

Lenke til kommentar

En dæsj vil jeg tippe er en en spiseskje med et eller annet halvklissete. Ofte brukt i matlaging (jeg ihvertfall). Kan f.eks si: "sleng oppi en dæsj med tomatpurré i sausen!". Da ville jeg tatt en teskje. Så det varier kanskje med hva man snakker om. :) En dæsj hjorttakksalt er nok neppe en spiseskje. Men med slike tilfeller vil man være mer nøyaktig, fordi hjortetakksalt er sterkt som bare det! En dæsj med noe flytende tviler jeg på at eksisterer. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...