Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
]Hindrer friksjon mellom de rompeballene, og unngår på den måte svette

6244044[/snapback]

Seriøs ?

6244076[/snapback]

Ja, det er helt seriøst. Første gangen du barberer vekk håret vil du kjenne stor forskjell, spesielt når du løper/går med rumpe-vrikke-modus (for de av oss som har prøvd det). Du kjenner også godt den utrolig deilige rumpesvetten vi alle elsker.

 

Forresten, jeg kom akkurat tilbake fra ZEH PIRATE IN BOOOOGEIHLAND.

Lenke til kommentar
Tenk på alle store servere som har massevis av TB. Hundrevis.

6243185[/snapback]

Hundrevis at TB er en dråpe i havet i forhold til totalen jeg estimerte: 100 millioner TB.

Det beste er nok å beregne hvor mye serverplass hver gjennomsnittsbruker har og gange det med antall brukere. F.eks har Google sikkert enorme mengder data, men når man deler det på antall brukere blir det en bagatell. Hver bruker bidrar kanskje i gjennomsnitt med et par bilder og en enkelsidig hjemmeside. Altså i størrelseorden noen MB hver. I forhold til det gjennomsnittlige lagringsbehovet (100GB) er også dette en bagatell.

Lenke til kommentar

Hvorfor drømte jeg at jeg drakk flytende brunost og at jeg kastet opp ut av vinduet mens jeg hadde besøk av folk jeg aldri har sett før?

 

Mabel: Er jo ikke for ingenting at tråden heter: "Snedige ting du lurer på". :D

Edit: Leif

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
... men når man deler det på antall brukere blir det en bagatell.

6244632[/snapback]

 

Her var det vel egentlig snakk om hvor stor lagringskapasitet det er totalt i verden, da er det irrelevant (om det skrives slik) hvor mange brukere google har. Den totale mengden med lagringsplass de har endrer seg ikke ;)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med lord Malak i Star Wars Knights of the old republic. Klarer ikke å slå ham, så har begynt å på en måte gi opp. Er slutten verd det ? eller skal jeg bare drite i det. Eller kanskje lage en ny person.

 

btw. The light side er way mye lettere på star forge ! Skjønner, jeg har 2 personer en dark og en light side character....

Lenke til kommentar
Hvorfor har vi hår i ræva ?

Skjønner ikke nytten av det ...

6244018[/snapback]

For at du ikke skal nesten drite deg ut når du fiser og for at ikke rumpeballene skal gli fra hverandre når du svetter.

6244866[/snapback]

 

Men det er jo først i puberteten man utvikler skjegg i rumpa?

Jeg dreit meg hvertfall ikke ut som liten xD

Lenke til kommentar
Hvorfor har vi hår i ræva ?

Skjønner ikke nytten av det ...

6244018[/snapback]

For at du ikke skal nesten drite deg ut når du fiser og for at ikke rumpeballene skal gli fra hverandre når du svetter.

6244866[/snapback]

 

Men det er jo først i puberteten man utvikler skjegg i rumpa?

Jeg dreit meg hvertfall ikke ut som liten xD

6245587[/snapback]

Ok. Man driter seg ikke ut. Men bremsespor, derimot. ;)

Lenke til kommentar
... men når man deler det på antall brukere blir det en bagatell.

6244632[/snapback]

Her var det vel egentlig snakk om hvor stor lagringskapasitet det er totalt i verden, da er det irrelevant (om det skrives slik) hvor mange brukere google har. Den totale mengden med lagringsplass de har endrer seg ikke ;)

6244769[/snapback]

Jeg bare tenke det var lettere å regne antall datamaskiner i verden * gjennomsnittlig lagringskapasitet som brukes per maskin (inkludert lagringskapasitet andre plasser enn på den fysiske maskinen) enn å regne antall datamaskiner i verden * gjennomsnittlig lagringskapasitet som brukes per maskin (kun på den fysiske maskinen) pluss summen av alle de store de store lagringssystemene.

 

Grunnen til at jeg regner på denne måten er fordi jeg har ingen anelse på hvor mye alle de store lagringssystemene lagrer til sammen, men jeg har en ganske god følelse for hvor mye hver enkelt person i gjennomsnitt bruker eksternt, og det er neglisjerbart i forhold til hvor mye de i gjennomsnitt lagrer lokalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Simen1: Joda, men for å få et helt riktig svar må man ta <mine pcer> + <din(e) pc(er)> + <googles pcer> + <resten av verden i samme formel>. Har bare en stygg følelse at om man bare regner gjennomsnitt vil man få et veldig feil tall. Men å regne på min måte vil selvsagt bli umulig, når man er ferdig med å gå fra dør til dør for å spørre har halve verden allerede doblet sin kapasitet :p

Lenke til kommentar

Det er i teorien ennå vanskeligere å regne ut et nøyaktig gjennomsnitt enn å bare summere, men det er ganske lett å tenke seg til et relativt realistisk gjennomsnitt (100GB) og så gange med omtrent så mange fungerende PCer som finnes i verden (1 milliard).

 

Jeg er ganske sikker på at man får det korrekte antall nuller i summen med denne metoden, altså at man ikke bommer med mer enn 10x.

Lenke til kommentar
Hvorfor har vi hår i ræva ?

Skjønner ikke nytten av det ...

6244018[/snapback]

For at du ikke skal nesten drite deg ut når du fiser og for at ikke rumpeballene skal gli fra hverandre når du svetter.

6244866[/snapback]

 

Men det er jo først i puberteten man utvikler skjegg i rumpa?

Jeg dreit meg hvertfall ikke ut som liten xD

6245587[/snapback]

 

Er fordi du danner ikke så mye svette i barndommen

Lenke til kommentar

Jeg sliter med lord Malak i Star Wars Knights of the old republic. Klarer ikke å slå ham, så har begynt å på en måte gi opp. Er slutten verd det ? eller skal jeg bare drite i det. Eller kanskje lage en ny person.

 

btw. The light side er way mye lettere på star forge ! Skjønner, jeg har 2 personer en dark og en light side character....

 

Rett før jeg tar en kode eller no. Malak er irriternde umulig

Lenke til kommentar
Jeg sliter med lord Malak i Star Wars Knights of the old republic. Klarer ikke å slå ham, så har begynt å på en måte gi opp. Er slutten verd det ? eller skal jeg bare drite i det. Eller kanskje lage en ny person.

 

btw. The light side er way mye lettere på star forge ! Skjønner, jeg har 2 personer en dark og en light side character....

 

Rett før jeg tar en kode eller no. Malak er irriternde umulig

6246055[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=190

 

?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...