Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men, veier vi mindre ved høyvann eller?

Høyvann og lavvann har ikke bare med trykk og slikt å gjøre om jeg husker rett, men om du står på en vekt ute ved både lavtrykk og høytrykk, blir det forskjell da...? :hmm:

jeg tror faktisk man veier ørlite grann mindre, men ikke mye nok til at du kan se det på en vekt.

Lenke til kommentar
Det er sunt bare du ikke drikker for mye, akkurat som alt annet.

Har du testa? Hva er best, Jotun eller Drygolin (eller hva det heter)

Jeg foretrekker white spirit, men av maling er det vel Jotun som er sjef. Varer lengst og alt det der.

@Same-:

Many sources offer different answers, and depending on the source, there are 189, 191, 192, 193 or 194 independent countries in the world today.

The United Nations has 190 members (including East Timor, the newest nation) but that number doesn't include independent nations like Switzerland and the Vatican.

The US State Department recognizes 191 independent countries around the world. but that list of countries reflects the political agenda of the United States of America. As an example, it doesn't include Taiwan as China claims that Taiwan is simply a province of China.

Many World Almanacs use 192 countries, which is probably the best answer, but what about East Timor? Palestine? Greenland? Western Sahara? The political world is constantly changing and our list of independent nations is shown below. Note that we don't say that our list is the ONLY answer, just that it's our answer.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Det er sunt bare du ikke drikker for mye, akkurat som alt annet.

Har du testa? Hva er best, Jotun eller Drygolin (eller hva det heter)

Jeg foretrekker white spirit, men av maling er det vel Jotun som er sjef. Varer lengst og alt det der.

Rødsprit lukter mye bedre da. :hmm:

Lenke til kommentar
men, veier vi mindre ved høyvann eller?

Høyvann og lavvann har ikke bare med trykk og slikt å gjøre om jeg husker rett, men om du står på en vekt ute ved både lavtrykk og høytrykk, blir det forskjell da...? :hmm:

Kanskje tyngden som virker på deg fra månen er et picogram mindre. :p

Lenke til kommentar

godt poeng :thumbup:

så jeg får vel bidra med et spm jeg og da...

hmm...

jo! Dere veit den overflatebehandlinga som var veldig populær på, say, 70-80tallet.. Den litt blågrå, glatte, krakelerte saken som ble brukt på alt fra biler til brødristere og varmeovner... hva heter det, og har noen lakka en pc med det noengang?

go google...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...