Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva betyr "ftw"?

6228053[/snapback]

- I fjortisbefengte CS-lokaler samt enkelte foraer og andre nettsamfunn: "For The Win".

- According to Turboneger: "Fuck The World".

6228079[/snapback]

Eller:

- Forever Trully White (rasistiske grupperinger i USA, gjerne FTW tattovert på kroppen)

- Forever Two Wheels (brukt av blant annet Hells Angels)

Lenke til kommentar
Er 2.Bataljon kavaleriet?

6228394[/snapback]

 

www.mil.no

 

Ser ut som de egentlig skal være oppsatt med stridsvogner, men de er for tiden oppsatt med MB. Alle andre avdelinger i bataljonen heter Kompani, noe som tyder på at det ikke er kavaleriet.

 

I kavaleriet heter det som vidt meg bekjent eskadron.

6228954[/snapback]

 

Ok, jeg sa jeg ville inn i 2.Bataljon, å han krysset av på Kavaleriet, på sesjonen :ermm:

Endret av co2
Lenke til kommentar

Da jeg var på setermoen lærte jeg at kavaleriet skiller seg ut på noen punkter:

 

Menig = Dragon

Kaptein = Rittmeister

Kompani = Eskadron

 

De har også den aller tøffeste berreten, dvs. den svarte.

 

Om jeg husker rett så gikk de på skjold med den blå berreten til 6. divisjon i 2003.

Lenke til kommentar
Da jeg var på setermoen lærte jeg at kavaleriet skiller seg ut på noen punkter:

 

Menig = Dragon

Kaptein = Rittmeister

Kompani = Eskadron

 

De har også den aller tøffeste berreten, dvs. den svarte.

 

Om jeg husker rett så gikk de på skjold med den blå berreten til 6. divisjon  i 2003.

6229006[/snapback]

 

Hva i helv*! Driver de med hester?

Lenke til kommentar

Hva i helv*! Driver de med hester?

6229044[/snapback]

 

Alle hestene jeg så i kavaleriet var de som ble gjømt under panseret til Leopart, CV90 og 133 vogner. Det kan virke som de har avansert fra hest til noe litt mer mandig. Det skal vissnok være skikkelig stilig å kjøre rundt i stridsvogn, aka Tanks.

Lenke til kommentar

hmsk7na.jpg

Hva er dette? Eller..

Altså, dette er på en måte en slags evighetsmaskin med to sirkelformede dingser som gjør en slags halvrotasjon. er ufattelig vanskelig å forklare, men kanskje Simen1 eller noen andre skjønner det? :p

 

Edit: Er jeg som har tegna den greiern.. så dere ikke tror det er nøyaktig slik den ser ut.

Edit igjen: Den varer vel ikke i grunn evig, må vel få tilført energi ved form av bevegelse fra et menneske eller noe :p

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Hva i helv*! Driver de med hester?

6229044[/snapback]

 

Alle hestene jeg så i kavaleriet var de som ble gjømt under panseret til Leopart, CV90 og 133 vogner. Det kan virke som de har avansert fra hest til noe litt mer mandig. Det skal vissnok være skikkelig stilig å kjøre rundt i stridsvogn, aka Tanks.

6229078[/snapback]

 

Så kavaleriet er bare tanks, eller infanteri med panserstøtte?

Lenke til kommentar
Egentlig skal firmaet kun betale for og få momssfritak for ting som brukes i bedriften. (derfor momsfritak), men jeg tviler på at ligningskontoret vil finne ut av sånt hvis det ikke gjøres alt for utstrakt og åpenlyst.

 

Men vær obs på at det er andre regler med tanke på garanti og reklamasjon når det er kjøpt inn via et firma. Forbrukerkjøksloven gjelder kun når privatpersoner (ikke firmaer) kjøper varer.

6226603[/snapback]

Nja, det er jo garantien på produktet, den holder nok :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...