Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sonyericsson k750i polifonisk eller truetone ringelyd?

6207451[/snapback]

Lyd:

Polyfon lyd, 40 stemmer

6207734[/snapback]

 

Takk, og da blir neste spørsmål, hva er forskjellen på de egentlig?

6208115[/snapback]

Er ikke polyfonisk lyder uten stemme, slik som i SNES og game boy mens truetone er slik som mp3 er?

Lenke til kommentar
Har sonyericsson k750i polifonisk eller truetone ringelyd?

6207451[/snapback]

Lyd:

Polyfon lyd, 40 stemmer

6207734[/snapback]

 

Takk, og da blir neste spørsmål, hva er forskjellen på de egentlig?

6208115[/snapback]

Er ikke polyfonisk lyder uten stemme, slik som i SNES og game boy mens truetone er slik som mp3 er?

6208167[/snapback]

 

Men da skulle vel k750i vært truetone, siden en kan bruke mp3 som ringetoner ol..

Lenke til kommentar

Louis Pasteur fant for 150 år siden ut at dersom du varmer mat dør (mange av) bakteriene og det blir mindre sjanse for at vi blir syke av å spise den. Prosedyren heter pasteurisering.

 

EDIT: Dersom det er en gammel oppskrift kan det godt være at kvaliteten på egg har endret seg så mye at det i dag ikke er nødvendig å pasaurisere de.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Louis Pasteur fant for 150 år siden ut at dersom du varmer mat dør (mange av) bakteriene og det blir mindre sjanse for at vi blir syke av å spise den. Prosedyren heter pasteurisering.

6210127[/snapback]

 

Det var det jeg trodde det var, tingen er at jeg har kjøpt en Chocolat Suprise fra Dr.Oetker.

 

Og der står det at til fire personer trenger man blandt annet 2 pasteuriserede egg.

 

Og litt senere står det Pisk kakemiks pulver og egg sammen i en skål...

 

Og hvordan skal en kunne vispe et egg som er varmet opp, det vil vel bli litt hard... Om en ikke er veldig kjapp da... Men poenget skulle være?!?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke egg blir harde før de kommer godt over 90'C. (Det sies at man ikke kan hardkoke egg på Mt. Everest fordi kokepunktet for vann er for lavt ved så lave trykk. Kokepunktet er oppe er 88'C om jeg ikke husker feil. Pastaurisering får du til med rundt 70'C. Hvis man varmer opp egget til 70'C lenge nok til at midten av plommen også blir 70'C så tror jeg egget vil forbli flytende. (Jeg kan ikke love noe for jeg har ikke hørt om noen som har testet det)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke egg blir harde før de kommer godt over 90'C. (Det sies at man ikke kan hardkoke egg på Mt. Everest fordi kokepunktet for vann er for lavt ved så lave trykk. Kokepunktet er oppe er 88'C om jeg ikke husker feil. Pastaurisering får du til med rundt 70'C. Hvis man varmer opp egget til 70'C lenge nok til at midten av plommen også blir 70'C så tror jeg egget vil forbli flytende. (Jeg kan ikke love noe for jeg har ikke hørt om noen som har testet det)

6210471[/snapback]

 

Men stusser vel egentlig fortsatt på grunnen til å gjøre det får å lage en sjokolade kake. Men fant ut at deler av teksten stod på halveis dansk, så kanskje det er for å unngå salmonella i danmark?!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nytt spørsmål: Fungerer de gamle fasttelefonene med dreieskive og pulsoppringning ennå hvis man plugger de i telefonkontakten?

http://www.dataguard.no/publish_files/OldPhone.jpg

6213564[/snapback]

 

Jeg er rimelig sikker på det ja. Vet om en person som fortsatt bruker en slik av den grå typen med en rød sirkel på dreieskiva. Harry saker :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det er litt retro også ;) Kunne tenkt meg å bruke en sånn til IP-telefoni eller klippe av røret og bruke røret som prateenhet til mobiltelefonen. Hadde vært morsomt å se reaksjonene fra folk om man dro opp et sånt telefonrør fra jakkelomma :p

6213963[/snapback]

 

 

Å se!

En nerd!

 

 

eller ? :hmm:

Lenke til kommentar
Det er litt retro også ;) Kunne tenkt meg å bruke en sånn til IP-telefoni eller klippe av røret og bruke røret som prateenhet til mobiltelefonen. Hadde vært morsomt å se reaksjonene fra folk om man dro opp et sånt telefonrør fra jakkelomma :p

6213963[/snapback]

 

Ai, god ide! Det må jeg prøve en gang.

 

Men noen som vet? :p

Hvor lenge lever man etter man har blitt halshugd og hvis man hadde tilført alle stoffer hode trenger kunne man levd som et hode?

Lenke til kommentar
Det er litt retro også ;) Kunne tenkt meg å bruke en sånn til IP-telefoni eller klippe av røret og bruke røret som prateenhet til mobiltelefonen. Hadde vært morsomt å se reaksjonene fra folk om man dro opp et sånt telefonrør fra jakkelomma :p

6213963[/snapback]

 

Ai, god ide! Det må jeg prøve en gang.

 

Men noen som vet? :p

Hvor lenge lever man etter man har blitt halshugd og hvis man hadde tilført alle stoffer hode trenger kunne man levd som et hode?

6214031[/snapback]

 

Nei, å miste ryggraden hadde gjort deg til en grønnsak. Den er faktisk en del av hjernen

Lenke til kommentar
Men noen som vet? :p

Hvor lenge lever man etter man har blitt halshugd og hvis man hadde tilført alle stoffer hode trenger kunne man levd som et hode?

6214031[/snapback]

 

Vet ikke hvor lenge kroppen og hodet vil reagere på innpulser etter noe sånt.

Men har hørt at det siste som "dør" er hørselen.

Ville tro det at hodet vil leve så lenge det får sterilt oksygenrikt blod tilført, er vel ikke gjort noen forsøk på dette. :hmm:

 

Edit: Litt treg med å svare

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...