Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes ingen steder på nettet hvor man kan ha en pokemonkamp mot vennene sine? Er litt lei av å måtte føre en pokemonkampsamtale over Messenger!

6204098[/snapback]

 

 

Han er aktiv i Cæsar tråden og spiller pokémon.

 

 

Smerte! :)

 

 

 

(neida, bare tuller med deg. Ikke ta det personlig)

Lenke til kommentar
Finnes ingen steder på nettet hvor man kan ha en pokemonkamp mot vennene sine? Er litt lei av å måtte føre en pokemonkampsamtale over Messenger!

6204098[/snapback]

Han er aktiv i Cæsar tråden og spiller pokémon.

Smerte! :)

(neida, bare tuller med deg. Ikke ta det personlig)

6204565[/snapback]

 

Vi har vel alle noen merkelige sider ved oss selv, jeg er bare ikke redd for å vise de :p

 

Hvorfor er det slik at hvis man sover og våkner etter 5 min og ikke er trøtt, mens hvis man sover i en halvtime, så er man trøtt og gretten etc. når man våkner?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at hvis man sover og våkner etter 5 min og ikke er trøtt, mens hvis man sover i en halvtime, så er man trøtt og gretten etc. når man våkner?

 

 

Fordi man sovner ikke ordentlig før om ca 30-60 min eller no

6205191[/snapback]

 

Etter 5 minutter har du ikke rukket å falle dypt nok ned i søvnen (mot REM søvn).

da er det ikke så vanskelig å komme opp til våken tilstand igjen.

 

hvis du derimot ligger i dyp søvn tar det litt tid å komme deg opp igjen.

Lenke til kommentar
Hvordan blir den grønne kanten på glassplater laget? :love:  :p

6205057[/snapback]

Tenker du på sånne du ser her?

 

brass%20glass%20clock.jpg

 

De kommer av fargen på glasset. Glass har ofte en svak grønnfarge, men det sees normalt ikke siden man som regel ser gjennom et vindu på tvers og ikke på langs. Når man ser på tvers så ser man bare gjennom noen få millimeter med glass, mens når man ser gjennom glasset på langs så kan man se gjennom en meter med glass og dermed få i størrelseorden over 100 ganger så mye grønnfarge. Forskjellige typer glass har forskjellig mengde grønnfarge eller andre farger.

 

Du kan gjerne sammenligne det med å ha svak saft i et svært høyt og smalt glass og se gjennom safta på tvers og på langs. På langs ser det langt mer farget ut.

 

Men hvorfor kommer grønnfargen når man ser på skrå inn i kortsiden? Da burde man jo bare se gjennom noen millimeter glass? Vel, det stemmer ikke. Når man ser på skrå inn på kortsida så vil man ikke se gjennom glasset, man ser refleksjonen på innsiden av glassflata. Lyset går omtrent som i en fiberoptisk kabel fra den motsatte kortsiden til den kortsiden du ser på. (fiberoptikk)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hva gjør at håret vokser saktere når det når en viss lengde? Når jeg klipper meg, vokser det mer første en til tre månedene enn det gjør de neste tre månedene etter det igjen.

 

Har nok en gang sett for meg at jeg skal spare til langt hår.  :whistle:

6206745[/snapback]

 

Er ikke helt sikker, men godt mulig at det bare virker som om håret ditt vokser fortere når det er kort, mens når håret er lengre så ser du ikke så lett at det vokser, og det virker som om håret vokser "tregere"

Lenke til kommentar

Slik du som regel tenker. De færreste er klar over hvor mye vi tenker i form av andre ting enn med språk. Når du kommer på en lang ting du skal si, så kan det ta deg 3-4 min. å si det, men du brukte bare noen sekunder eller mindre på å tenke det ut. Da har du tenkt i en annen form enn språk selv om du føler at du tenker med ord hele veien.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...