Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

jeg lurer også på hvordan kornsirkler oppstår!

å mener jeg ikke en spøk fra redneck brødrene sin side:P men jeg så et program på tv norge for ikke så lenge siden.. der var det en type som hadde filmet to lys"klumper" som fløy over en åker å mekka en heeelt syyk kornsirkel på ca 20 sek.. eksperter sa at det var umulig å fake noe så avansert på bilder fra et hånholdt kamera... med tanke på at han leverte inn filmen til purken elns et par timer etterpå.. og en annen kornsirkel hvor de hadde svart på en sånn derre melding som de hadde sendt ut i verdensrommet.. jeg husker ikke hele greia men det var en beskjed som lød: "Det er ikke oss dere skal frykte,vi kan hjelpe dere,men det er andre som ikke har samme intensjoner" hva faen a?

og beskjeden var skrivd i helt syke matematiske koder.. og et bilde i åkeren av en alien som ikke så helt snill ut:P

 

hjelp meg her da!!:p

6164794[/snapback]

 

krypter hardisken til og skaff deg en armadillohjelm. du er trolig allerede under overvåkning ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke noen voksne personer som er født blind og har fått synet "Tilbake" mon tro?

6163712[/snapback]

 

ikke noen som er født blinde som jeg vet om.

6163781[/snapback]

Har hørt at om man er født blind, og ikke får synet "tilbake" før i voksen alder, vil man ikke kunne se på samme måte som vi gjør. Som barn blir synet "kalibrert", og det er visst en prosess som ikke kan skje i voksen alder. Vil tro det blir litt på samme måte som å se under vann, noe vårt syn ikke er "kalibrert" til.

--

Om fyren som innrømmer drap i et avskjedsbrev:

Det er jo fremdeles ikke sikkert at det var han som gjorde det. Det kan ha vært gjort for å skjerme noen andre, for eksempel en sønn som han visste ville dø lenge etter seg selv. Om etterforskningen pågår vil jeg tippe den blir sentrert litt rundt han som mulig gjerningsmann, men saken blir nok ikke droppet umiddelbart.

Lenke til kommentar

Angående utenomjordiske vesener så tenker jeg sånn:

 

hvis dem er mange tusen år foran oss i utvikling (tar tid å få teknologien til å reise mellom galakser), så er nok krig og sult ord som ikke eksisterer for dem lengre.

kan ikke komme på noen grunn til hvorfor dem vil reise så langt for å utslette eller skade oss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
og beskjeden var skrivd i helt syke matematiske koder.. og et bilde i åkeren av en alien som ikke så helt snill ut:P

6164794[/snapback]

 

Programmet het "Kornsirklenes Mysterium" og bildet var ikke noen syke matematiske koder. Bildet var bare binærkode, hvor høyden og bredden var to ulike primtall som også ble et primtall om du multipliserte dem. Bildet ble laget av en streng som feks "0100111010101001001001110", og så ble bare ett-tallene gjort om til hvite dotter og nullene til sorte dotter. Når du da putter dette inn i "rammen" på bildet vil du få bildet som de viste. Åpne google og tast inn "crop circles" så finner du mye snadder! ;)

 

EDIT: Er litt usikker på det med primtallene, men er rimelig sikker på at det var slik jeg leste det :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Ser blinde folk svart eller ingenting ? Svart er vel ingenting

6160785[/snapback]

Hvordan føles EM-feltet fra skjermen eller mobilen din når du ikke bruker tentaklene dine? Føler du null eller ca 1000 ?

 

Siden du ikke har noe organ som oppfatter EM-felt vil du ikke kunne svare på spørsmålet fordi den "dimensjonen" en slik sans gir er helt ulogisk for deg. Slik tror jeg også det er for blinde. Vi som bruker synet for mye av orientering vil tenke i baner av farger, bilder og former, men for de som ikke har den sansen inkludert i sin virkelighetsfølelse vil nok til og med ha vanskelig for å forstå selve konseptet.

 

Like any good pilot, the bobolink carries a compass. Recent research suggests that cells in the bird's head contain magnetite, an iron oxide crystal that aligns with magnetic north like a tiny compass needle. Scientists think these cells may serve as receptors that send directional information to the brain. Many other animals apparently also have such cells: Magnetite has been found in the heads of migratory fish, sea turtles and humpback whales. Of all the wildlife navigators, birds so far are the best studied.

 

One of the senses that is still switched on is vision, and Beason and other researchers have been studying how birds respond to different wavelengths of light. Beason has found that when bobolinks are exposed only to red light, they become disoriented. In green, blue or white light, however, their sense of direction remains intact. The theory is that light-sensitive pigments in the birds' eyes serve as magnetic sensors. When green, blue or white light strikes these pigments, their electrons become energized, and the pigment molecules behave like weak magnets. The visual information is then relayed from the bird's eyes to its brain. When deprived of those wavelengths, the bird loses its sense of direction.

 

Disse sansene som vi mennesker ikke har vil det være umulig for deg og meg å "forstå" og dersom en skilpadde spurte deg om du føler jordens magnetfelt som "svart" vil du nok ikke hatt et godt svar tilbake.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
jeg vil gjerne vite hva som skjer hvis man har verdens raskeste super uuber raskeste romskip.man setter seg i det blir fryst ned i 1000 år å bare flyr rett fram som faen!! kommer du etterhvert tilbake der du begynte da?? jeg klikker heelt snart ass!!å hvis verdensrommet er "uendelig" er det matematisk umulig at vi er de eneste!!da er det jo liv der ute som er identisk med oss!hvis noen skjønner hva jeg vil fram til her:P

6163769[/snapback]

Etter 1000 år i lysets hastighet har du ikke negang forlatt vår egen galakse, Melkeveien.
Lenke til kommentar

Når du bruker ordet "en gang", så får du det til å høres ut som om Melkeveien er liten. Om du reiser 1000 år i lysets hastighet, så legger du bake deg en ufattelig lang avstand. Så ufattelig lang at det kan være vanskelig å se det for seg. Det sier ikke rent lite om hvor stor en galakse er.

 

Når det er sagt: er du sikker på dette, Codename_Paragon?

Lenke til kommentar

Melkeveien er 80.000 - 100.000 lysår i diameter. Jorda ligger ca 26.000 lysår fra sentrum av galaksen. Kilde

 

Hvis man skulle tenkt seg scenarioet til kimskj så måtte man reist i over 2 ganger lysets hastighet i over 20 milliarder år for å ta igjen utvidelsen av universet og se hva som er utenfor det universet vi tror vi kjenner i dag.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvis man skulle tenkt seg scenarioet til kimskj så måtte man reist i over 2 ganger lysets hastighet i over 20 milliarder år for å ta igjen utvidelsen av universet og se hva som er utenfor det universet vi tror vi kjenner i dag.

6167225[/snapback]

 

:wow:

Lenke til kommentar
hvorfor er himmelen blå? :hmm:

6167667[/snapback]

Det er besvart flere ganger i tråden allerede:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9entry5759889

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...5entry4299245

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry4298700

 

ex0n: Jeg har ikke sett den tråden men tviler på at blasfemi er grunnen til at tråden ble stengt. Jeg vil tippe at diskusjonen gikk fra sak til person og ble en ren flammekrig mellom ytterpunktene.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg vekk ekko ? uansett hvor jeg er (på nettet , spiller spill ) så hvis det kommer lyd er noe villt med ekko. sykt irriterende

6167739[/snapback]

Slå av mikrofonen i "volumkontroll" eller bare plugg ut mikrofonen. Eller kjøpe et headset med mikrofon (det hindrer feedback)

 

Edit: Tråden runder akkurat nå 114.000 visninger :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...