Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Ser blinde folk svart eller ingenting ? Svart er vel ingenting

6160785[/snapback]

De ser visst ingenting. Og svart er ikke ingenting. Svart er fravær av lys (og korrekt meg hvis jeg tar feil), så det kan være noe der, men siden det er ikke er noe/lite lys som skinner på saker og ting, eventuelt at tingen er svart og absorberer mye av lyset) vil det oppfattes svart.

Litt klumsete forklart, men det overlever vi.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser blinde folk svart eller ingenting ? Svart er vel ingenting

6160785[/snapback]

De ser visst ingenting. Og svart er ikke ingenting. Svart er fravær av lys (og korrekt meg hvis jeg tar feil), så det kan være noe der, men siden det er ikke er noe/lite lys som skinner på saker og ting, eventuelt at tingen er svart og absorberer mye av lyset) vil det oppfattes svart.

Litt klumsete forklart, men det overlever vi.

6162478[/snapback]

 

De som er blind ser vel ingenting, ikke en gang svart.

Lenke til kommentar
Ser blinde folk svart eller ingenting ? Svart er vel ingenting

6160785[/snapback]

De ser visst ingenting. Og svart er ikke ingenting. Svart er fravær av lys (og korrekt meg hvis jeg tar feil), så det kan være noe der, men siden det er ikke er noe/lite lys som skinner på saker og ting, eventuelt at tingen er svart og absorberer mye av lyset) vil det oppfattes svart.

Litt klumsete forklart, men det overlever vi.

6162478[/snapback]

 

De som er blind ser vel ingenting, ikke en gang svart.

6162495[/snapback]

 

Tror det er vanskelig for oss å se for oss hvordan det er å ikke se noe. tror ikke det er som å se på en svart vegg.

hjernen mottar ikke lengre synsimpulser fra øynene og man kan da derfor ikke danne noe bilde i hodet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tror det er vanskelig for oss å se for oss hvordan det er å ikke se noe. tror ikke det er som å se på en svart vegg.

hjernen mottar ikke lengre synsimpulser fra øynene og man kan da derfor ikke danne noe bilde i  hodet.

6162544[/snapback]

 

Du kan nesten få den samme følelsen om du sitter i et helt lystett rom (feks et bomberom). Jeg husker selv at vi testet dette i tiende klasse, når det er så mørkt at du nesten får "vondt" i øynene (fordi du prøver å se noe som ikke er der) må det vel være noe lignende slik blinde opplever det?

Lenke til kommentar
Du kan nesten få den samme følelsen om du sitter i et helt lystett rom (feks et bomberom). Jeg husker selv at vi testet dette i tiende klasse, når det er så mørkt at du nesten får "vondt" i øynene (fordi du prøver å se noe som ikke er der) må det vel være noe lignende slik blinde opplever det?

6162666[/snapback]

Det vil jeg tro, ja. Blinde ser det nok som svart, da null lys = svart.

Lenke til kommentar

Man kan da vitterlig danne seg bilder? Jeg kan se for meg hele Stavanger hvis jeg lukker øynene. Det det går på er at det ikke er netthinnen som sender signalet, men at hjernen selv manipulerer synssenteret med kunstige bildesignaler. Resultatet blir ikke et bilde som er så ekte at man føler at man ser det med øynene, men det er fullt mulig å danne seg bilder i hodet...

Lenke til kommentar
Man kan da vitterlig danne seg bilder? Jeg kan se for meg hele Stavanger hvis jeg lukker øynene. Det det går på er at det ikke er netthinnen som sender signalet, men at hjernen selv manipulerer synssenteret med kunstige bildesignaler. Resultatet blir ikke et bilde som er så ekte at man føler at man ser det med øynene, men det er fullt mulig å danne seg bilder i hodet...

6163143[/snapback]

 

Hvis man er født blind har man ikke mulighet til det, fordi man aldri har sett noen farger. man har heller ikke en formening om svart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Man kan da vitterlig danne seg bilder? Jeg kan se for meg hele Stavanger hvis jeg lukker øynene. Det det går på er at det ikke er netthinnen som sender signalet, men at hjernen selv manipulerer synssenteret med kunstige bildesignaler. Resultatet blir ikke et bilde som er så ekte at man føler at man ser det med øynene, men det er fullt mulig å danne seg bilder i hodet...

6163143[/snapback]

 

Lurer egentlig på hvordan det må være å være født blind jeg. Hvordan skal du forklare en som er født hvordan fargen grønn ser ut? Du kan ikke si "den fargen som gresset er, n00b!" siden de aldri har sett noe som helst. Og hvordan vil personen forestille seg f.eks et menneske? Det eneste de faktisk kan bruke til å forestille seg ting er former som de kan føle frem, men hvordan vil da disse formene "se" ut for dem? Er vanskelig å prøve å finne slikt ut siden man ikke vet hva personene "ser", og de ikke vet hva vi ser.

Lenke til kommentar

jeg vil gjerne vite hva som skjer hvis man har verdens raskeste super uuber raskeste romskip.man setter seg i det blir fryst ned i 1000 år å bare flyr rett fram som faen!! kommer du etterhvert tilbake der du begynte da?? jeg klikker heelt snart ass!!å hvis verdensrommet er "uendelig" er det matematisk umulig at vi er de eneste!!da er det jo liv der ute som er identisk med oss!hvis noen skjønner hva jeg vil fram til her:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg vil gjerne vite hva som skjer hvis man har verdens raskeste super uuber raskeste romskip.man setter seg i det blir fryst ned i 1000 år å bare flyr rett fram som faen!! kommer du etterhvert tilbake der du begynte da?? jeg klikker heelt snart ass!!å hvis verdensrommet er "uendelig" er det matematisk umulig at vi er de eneste!!da er det jo liv der ute som er identisk med oss!hvis noen skjønner hva jeg vil fram til her:P

6163769[/snapback]

 

Jeg har lenge trodd det er flere der ute. Sannsynligvis ikke grønne menn i vår egen galakse, men mange millioner lysår borte. Det er bare absurd å tenke på at at i dette store, komplekse universet skal vi være de unike, eneste levende skapningene. Jeg vil anbefale deg å se serien BBC Space (som du selvsagt får tak i på lovlig vis, ikke sant? ;) )

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål: Se for deg en drapsmann som har drept utallige folk gjennom hele sitt liv uten å etterlate seg spor, politiet har ikke mulighet til å finne ut hvem han er, men de holder fortsatt på med saken. Han har fortalt sine barn at han har et brev gjemt i en safe, og at koden ligger bak mursteinen ved TV'en på loftet, osv. Så den dagen han dør, skal barnebarna ta dette brevet med til politiet. I det brevet står det hvem drapsmannen er ("vår mann") og at han nettopp har dødd. Hva kan politiet gjøre da?

Lenke til kommentar
Nytt spørsmål: Se for deg en drapsmann som har drept utallige folk gjennom hele sitt liv uten å etterlate seg spor, politiet har ikke mulighet til å finne ut hvem han er, men de holder fortsatt på med saken. Han har fortalt sine barn at han har et brev gjemt i en safe, og at koden ligger bak mursteinen ved TV'en på loftet, osv. Så den dagen han dør, skal barnebarna ta dette brevet med til politiet. I det brevet står det hvem drapsmannen er ("vår mann") og at han nettopp har dødd. Hva kan politiet gjøre da?

6164009[/snapback]

 

Ingenting hvis han har vært alene om drapene. kan ikke stille en død mann for retten ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ingenting hvis han har vært alene om drapene. kan ikke stille en død mann for retten ;)

6164026[/snapback]

 

Kan putte liket i "lynstolen". Ærlig talt er det ikke noe å gjøre, fyren er jo dau. De kan ikke akkurat straffe familien ;)

Lenke til kommentar

jeg lurer også på hvordan kornsirkler oppstår!

å mener jeg ikke en spøk fra redneck brødrene sin side:P men jeg så et program på tv norge for ikke så lenge siden.. der var det en type som hadde filmet to lys"klumper" som fløy over en åker å mekka en heeelt syyk kornsirkel på ca 20 sek.. eksperter sa at det var umulig å fake noe så avansert på bilder fra et hånholdt kamera... med tanke på at han leverte inn filmen til purken elns et par timer etterpå.. og en annen kornsirkel hvor de hadde svart på en sånn derre melding som de hadde sendt ut i verdensrommet.. jeg husker ikke hele greia men det var en beskjed som lød: "Det er ikke oss dere skal frykte,vi kan hjelpe dere,men det er andre som ikke har samme intensjoner" hva faen a?

og beskjeden var skrivd i helt syke matematiske koder.. og et bilde i åkeren av en alien som ikke så helt snill ut:P

 

hjelp meg her da!!:p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...