Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skatter alltid av hele beløpet. Frigrensen er beregnet inn i normal skatt ved normal lønn.

Dvs. Om du tjener 60.000, og velger å ikke skatte for de første 30.000, så betaler du mer skatt på de resterende 30.000 enn om du betaler skatt hele veien. Skatteandelen blir den samme, men tas på etterskudd.

Edit: Bruk tabellkort, så trekker de mer skatt jo høyere utbetalingen er. Tjener du ikke over 30.000 allikevel, får du pengene tilbake året etter. Tjener du over, men ikke mye, får du også penger tilbake til neste år.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Du skatter alltid av hele beløpet. Frigrensen er beregnet inn i normal skatt ved normal lønn.

Dvs. Om du tjener 60.000, og velger å ikke skatte for de første 30.000, så betaler du mer skatt på de resterende 30.000 enn om du betaler skatt hele veien. Skatteandelen blir den samme, men tas på etterskudd.

Edit: Bruk tabellkort, så trekker de mer skatt jo høyere utbetalingen er. Tjener du ikke over 30.000 allikevel, får du pengene tilbake året etter. Tjener du over, men ikke mye, får du også penger tilbake til neste år.

6160352[/snapback]

takker for svaret! den trengte jeg :thumbup: men vet du hvor my man skatter i %??

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden fant noen ut, at hvis man stappet litt mel her, litt salt her, satte det i ovnen, og lot det stå, så ble det brød?

Samme sak, hvordan i all verden fant noen ut at, hvis du tar litt ost, litt deig, litt kjøtt, så blir det en deilig pizza.

Disse som fant opp alle matrettene må ha prøvd seg frem utrolig mye!

Lenke til kommentar
Lurer på hva som er verdens eldste katedral. Sjekket opp når Notre Dame var bygd (1250-1260) og ble veldig overrasket da jeg fant ut at katedralen i Stavanger var eldre (ferdig i 1125).

6159558[/snapback]

Jeg tror nidarosdomen ble påbegynnt i 997. (1000-årsjubileum i 1997)

Ellers så er det et par skikkelig gamle katedraler i Praha. De ble vist også påbegynnt på 900-tallet. Nå vet jeg ikke når de begynnte å bygge katedralene i Roma og midtøsten men jeg tror det kan være ennå eldre.

Etter litt googling kom jeg over disse restene av en ketedral som er ca 2300 år gammel.

Lenke til kommentar
takker for svaret! den trengte jeg :thumbup:  men vet du hvor my man skatter i %??

6160419[/snapback]

Hvis jeg ikke husker feil, så er det 25% hvis du velger å ha skatt hele for hele beløpet. Hvis du skal ha 30 000 skattefritt er det 45% eller 50% mener jeg å huske :)

________

Hvilken karakter tror dere jeg får på denne stilen? Går niende ;)

Part_B__english.doc

Lenke til kommentar

Profeten Muhammad staves strengt tatt Muhammad og det er slik den engelske koranen skriver det. Alt annet blir vel..blasfemi?

Du mangler en god del komma og noen ord er stavet feil. Skal se om jeg har tid med korrektur :)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Profeten Muhammad staves strengt tatt Muhammad og det er slik den engelske koranen skriver det. Alt annet blir vel..blasfemi?

Du mangler en god del komma og noen ord er stavet feil. Skal se om jeg har tid med korrektur :)

6160670[/snapback]

Ah, blir vel Muhammad på engelsk ja, tenkte ikke på det. Blir blasfemi ja :p

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden fant noen ut, at hvis man stappet litt mel her, litt salt her, satte det i ovnen, og lot det stå, så ble det brød?

Samme sak, hvordan i all verden fant noen ut at, hvis du tar litt ost, litt deig, litt kjøtt, så blir det en deilig pizza.

Disse som fant opp alle matrettene må ha prøvd seg frem utrolig mye!

6160453[/snapback]

Som med alt annet som er funnet opp?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...