Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får man ikke litt strøm i seg hvis man tar på en høyspent ledning (med isolasjon)?

6122824[/snapback]

Man kan få strøm i seg om man i det hele tatt kommer nær en høyspentledning.

6123105[/snapback]

Ah, var det jeg hadde mistanke om :)

rent vann leder heller ikke strøm

6123134[/snapback]

Jeg skulle ha stoffer som kan brukes som isolatorer, og da faller vel rent vann litt utenfor?
Lenke til kommentar
noen andre enn jeg som vet hva gummi arabicum er for noe??

6123587[/snapback]

Naturlig gummi.

Ferr: Det er en fellesbetegnelse på at man har fått slag, hjerneblødning eller noe lignende.

"Den 84 år gamle kvinnen var alene i leiligheten da hun fikk det illebefinnende".

Dårlig forklaring, men håper du skjønner hva jeg mener.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Hva vil det si at man får et "illebefinnende"?

6124427[/snapback]

Er vel et ord politikerne\høye folk\snobber har funnet på der du er påvirket av noe som gjør deg inkapabel til å gjøre den tjenesten det er snakk om.

...tror jeg..

En annen ting, kan jeg bruke de kulene vi får i elektronikk-pakker til å hindre fuktighet inni pc'en ?

Og vokser\skifter farge disse når de blir våte ?

Lenke til kommentar
En annen ting, kan jeg bruke de kulene vi får i elektronikk-pakker til å hindre fuktighet inni pc'en ?

Og vokser\skifter farge disse når de blir våte ?

6124785[/snapback]

Ja, det kan du bruke de til. De plukker opp luftfuktighet og binder det kjemisk i kulene. Kulene vokser ikke siden de har en ganske porøs struktur, men de skifter farge til blå/lilla/rosa når de blir fulle. Når de er fulle kan man enten bytte de ut med nye eller legge de i en ovn på 150'C en times tid for å tømme de.

Kulene hindrer kondens siden de senker luftfuktigheta, men hvis man ikke har peltiér, fasekjøling eller flytter PCen inn i et varmt og fuktig rom fra vinterkulda så oppstår det aldri temperaturer under romtemperatur i PC'en og da oppstår det heller ikke kondens. Så lenge innholdet i PCen er likt med eller over romtemperaturen så blir det ikke kondens.

Lenke til kommentar

Hvilke punkter på menneskekroppen er veldig utsatt som f.eks solar plexus og mandommen?

Ikke fordi jeg har tenkt å skade noen med dette, men fordi jeg faktisk synes det er interresant å vite det og hvorfor de spesielle plassene er så skjøre, o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvilke punkter på menneskekroppen er veldig utsatt som f.eks solar plexus og mandommen?

Ikke fordi jeg har tenkt å skade noen med dette, men fordi jeg faktisk synes det er interresant å vite det og hvorfor de spesielle plassene er så skjøre, o.l.

6126371[/snapback]

Solar plexus er skjør fordi det ikke finnes noen muskler på det punktet som beskytter. Manndommen sier seg vel egentlig selv (hvem faen fant ut at juvelene skulle henge på tørk på utsiden? :( )

Vet ikke om det er andre steder som er like sårbare, men harde slag i brystet vil f.eks. slå ut pusten på deg om du slår hardt nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kragebeinet knekker ganske lett, det er veldig smertefult, og visst nok lite farlig. Ambulansefolk kan finne på å knekke dette på deg om du lager store vanskeligheter, da blir du satt godt ut av spill.

6127725[/snapback]

Ambulansefolk? :ohmy:

Hadde en offentlig tjenestemann (eller hvem som helst) brukket noe på meg med vilje hadde jeg siktet meg inn på juvelene og satt igjen et saftig fotavtrykk. Det kan da ikke være lovlig det der da?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Kragebeinet knekker ganske lett, det er veldig smertefult, og visst nok lite farlig. Ambulansefolk kan finne på å knekke dette på deg om du lager store vanskeligheter, da blir du satt godt ut av spill.

6127725[/snapback]

Ambulansefolk? :ohmy:

Hadde en offentlig tjenestemann (eller hvem som helst) brukket noe på meg med vilje hadde jeg siktet meg inn på juvelene og satt igjen et saftig fotavtrykk. Det kan da ikke være lovlig det der da?

6127746[/snapback]

Hvis ambulansemannen kommer for å hjelpe din kamerat som har brukt masse penger på overdosen han nettopp tok, og du mener at det er kjipt at han skal ta fra kameraten din rusen han har brukt så masse penger på. Og derfor kommer du mot ambulansemannen med en sprøyte du nettopp har brukt selv. Da tror jeg din sak stiller ganske svakt, liksom.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvis ambulansemannen kommer for å hjelpe din kamerat som har brukt masse penger på overdosen han nettopp tok, og du mener at det er kjipt at han skal ta fra kameraten din rusen han har brukt så masse penger på. Og derfor kommer du mot ambulansemannen med en sprøyte du nettopp har brukt selv. Da tror jeg din sak stiller ganske svakt, liksom.

6127781[/snapback]

Okay, sett på den måten ja (er ikke av den typen som driver med slikt, derfor tenker jeg heller ikke i de baner ;) ). Gir mening nå som du sa det på den måten ja :p

Lenke til kommentar

6126371[/snapback]

Solar plexus er skjør fordi det ikke finnes noen muskler på det punktet som beskytter. Manndommen sier seg vel egentlig selv (hvem faen fant ut at juvelene skulle henge på tørk på utsiden? :( )

Vet ikke om det er andre steder som er like sårbare, men harde slag i brystet vil f.eks. slå ut pusten på deg om du slår hardt nok.

6127686[/snapback]

Det finnes en god del flere, det var visst et punkt i halsen, også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...