Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
kva betyr "imba" veit at det er eit anna ord for bra eller nåke, men kva?

6047015[/snapback]

Imba, an Internet Slang word used in computer games. It derives from 'imbalanced', and refers to some games mechanism (such as an ability, class or item) being overpowered or unbeatable, thus breaking the 'game balance'.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et annet tullespørsmål: Hvordan forestiller du deg imaginære tall?

6045793[/snapback]

Om jeg ikke husker feil, ble Asimov spurt om dette, av en foreleser i kunst/litteratur/noeslikt. Asimov holdt hodet kaldt, sa han kunne vise det på tavla, men han måtte ha et halvt stykke kritt først. Ikke-teknologen luktet ikke lunten, men tok et krittstykke, brakk av halvparten og ga resten til Asimov, som rolig sa at dette var jo ett stykke kritt. Han hadde jo bedt om et halvt stykke kritt.

Derfra gikk det hele bare nedover.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hvorfor er man kilen egentlig? Noen som har en god forklaring på kroppens reaksjoner når noen f.eks kiler deg under foten?

Lenke til kommentar

Jeg har beggynt å grave meg en hagedam, vel fåreløpig er det bare ett hull i bakken fylt med regnvann. På vann flaten av denne dammen går det slike: Vannløperepost-93527-1146905979_thumb.gif

Det jeg lurer på er; hvordan kommer disse krabatene seg til dammen min? Såvidt jeg vet lever disse insektene kun på vann, og de kan jo ikke akurat svømme til min hagedam, men alikevell dukker de opp, hvordan?

Noen som vet dette?

Edit: Leifs

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Vannløperen ser ut som den har anlegg for vinger. Kanskje den flyr i perioder av livet?

Når de først har funnet en fin dam så formerer de seg der, legger egg som blir til larver og nye vannløpere. Alt sammen på/i vannet.

Gyn3r: Det er ikke lett å forklare hvorfor det blir speilvendt uten å tegne tverrsnitt av et bøyd speil og en person med høyre og venstreside. Men du kan prøve å tegne to speil som står vinkelrett på hverandre som en L og en person som står og ser inn i hjørnet på L'en. Tegn så med linjal hvordan lyset fra høyre hånd reflekteres i speilene og havnet i øyet. Gjør det sammme med en lysstråle fra venstre hånd. Så ser du hvordan det fungerer. Et bøyd speil (innsiden av en skje) fungerer på samme måte.

Lenke til kommentar
Hvilke nummer på sikkerhetskortet skal jeg bruke for å logge inn på nettbank? Står hva enkelte av nummerene er til, men så er det mange andre som det ikke står på.

6046194[/snapback]

Anyone?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Vannløperen ser ut som den har anlegg for vinger. Kanskje den flyr i perioder av livet?

Når de først har funnet en fin dam så formerer de seg der, legger egg som blir til larver og nye vannløpere. Alt sammen på/i vannet.

6050383[/snapback]

Mye mulig, men er det noen som vet dette med sikkerhet?

Lenke til kommentar
Hvordan skal dyret ellers ha kunnet spredd seg til innsjøer og bekker rundt om i verden?

Selvsagt kan den spre seg som egg i fugleavføring, men jeg tviler på at det er tilfelle.

6051004[/snapback]

Sikkert sant som du sier, men jeg har ikke sett noen flygende vannløpere. Eller for å si det sånn, hvordan ser en flygende vannløper ut, noen bilder?

Lenke til kommentar
Hvordan skal dyret ellers ha kunnet spredd seg til innsjøer og bekker rundt om i verden?

Selvsagt kan den spre seg som egg i fugleavføring, men jeg tviler på at det er tilfelle.

6051004[/snapback]

Sikkert sant som du sier, men jeg har ikke sett noen flygende vannløpere. Eller for å si det sånn, hvordan ser en flygende vannløper ut, noen bilder?

6051853[/snapback]

Som en litt stor mygg vil jeg tro

Lenke til kommentar
Åssen greier kråkeboller å formere seg?

De har sex. rpoint.gif

2653166[/snapback]

Jeg vet dette er litt sent, men jeg er nesten 100% sikker på at hannen slipper ut sæd eller noen organismer og så spiser hunnen det eller får det i seg på en annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...