Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 kva betyr "imba" veit at det er eit anna ord for bra eller nåke, men kva? 6047015[/snapback] Imba, an Internet Slang word used in computer games. It derives from 'imbalanced', and refers to some games mechanism (such as an ability, class or item) being overpowered or unbeatable, thus breaking the 'game balance'. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Et annet tullespørsmål: Hvordan forestiller du deg imaginære tall? 6045793[/snapback] Om jeg ikke husker feil, ble Asimov spurt om dette, av en foreleser i kunst/litteratur/noeslikt. Asimov holdt hodet kaldt, sa han kunne vise det på tavla, men han måtte ha et halvt stykke kritt først. Ikke-teknologen luktet ikke lunten, men tok et krittstykke, brakk av halvparten og ga resten til Asimov, som rolig sa at dette var jo ett stykke kritt. Han hadde jo bedt om et halvt stykke kritt. Derfra gikk det hele bare nedover. Endret 5. mai 2006 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hvorfor er man kilen egentlig? Noen som har en god forklaring på kroppens reaksjoner når noen f.eks kiler deg under foten? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvorfor blir alt speilvendt hvis du ser inn i en skje? Altså fronten på skjeen, der hvor du legger grøten. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg har beggynt å grave meg en hagedam, vel fåreløpig er det bare ett hull i bakken fylt med regnvann. På vann flaten av denne dammen går det slike: Vannløpere Det jeg lurer på er; hvordan kommer disse krabatene seg til dammen min? Såvidt jeg vet lever disse insektene kun på vann, og de kan jo ikke akurat svømme til min hagedam, men alikevell dukker de opp, hvordan? Noen som vet dette? Edit: Leifs Endret 6. mai 2006 av Bruckiania Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vannløperen ser ut som den har anlegg for vinger. Kanskje den flyr i perioder av livet? Når de først har funnet en fin dam så formerer de seg der, legger egg som blir til larver og nye vannløpere. Alt sammen på/i vannet. Gyn3r: Det er ikke lett å forklare hvorfor det blir speilvendt uten å tegne tverrsnitt av et bøyd speil og en person med høyre og venstreside. Men du kan prøve å tegne to speil som står vinkelrett på hverandre som en L og en person som står og ser inn i hjørnet på L'en. Tegn så med linjal hvordan lyset fra høyre hånd reflekteres i speilene og havnet i øyet. Gjør det sammme med en lysstråle fra venstre hånd. Så ser du hvordan det fungerer. Et bøyd speil (innsiden av en skje) fungerer på samme måte. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hvilke nummer på sikkerhetskortet skal jeg bruke for å logge inn på nettbank? Står hva enkelte av nummerene er til, men så er det mange andre som det ikke står på. 6046194[/snapback] Anyone? Endret 6. mai 2006 av co2 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 CO2: Snakker vi SMN? 6050963[/snapback] ehm..hva? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vannløperen ser ut som den har anlegg for vinger. Kanskje den flyr i perioder av livet? Når de først har funnet en fin dam så formerer de seg der, legger egg som blir til larver og nye vannløpere. Alt sammen på/i vannet. 6050383[/snapback] Mye mulig, men er det noen som vet dette med sikkerhet? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvordan skal dyret ellers ha kunnet spredd seg til innsjøer og bekker rundt om i verden? Selvsagt kan den spre seg som egg i fugleavføring, men jeg tviler på at det er tilfelle. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 CO2: Snakker vi SMN? 6050963[/snapback] ehm..hva? 6050965[/snapback] SR faktisk Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Det er ikke av typen Sparbanken Midt-Norge med andre ord? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Nevermind, fikk det til Endret 6. mai 2006 av co2 Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvordan skal dyret ellers ha kunnet spredd seg til innsjøer og bekker rundt om i verden?Selvsagt kan den spre seg som egg i fugleavføring, men jeg tviler på at det er tilfelle. 6051004[/snapback] Sikkert sant som du sier, men jeg har ikke sett noen flygende vannløpere. Eller for å si det sånn, hvordan ser en flygende vannløper ut, noen bilder? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hvordan skal dyret ellers ha kunnet spredd seg til innsjøer og bekker rundt om i verden?Selvsagt kan den spre seg som egg i fugleavføring, men jeg tviler på at det er tilfelle. 6051004[/snapback] Sikkert sant som du sier, men jeg har ikke sett noen flygende vannløpere. Eller for å si det sånn, hvordan ser en flygende vannløper ut, noen bilder? 6051853[/snapback] Som en litt stor mygg vil jeg tro Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Åssen greier kråkeboller å formere seg? De har sex. 2653166[/snapback] Jeg vet dette er litt sent, men jeg er nesten 100% sikker på at hannen slipper ut sæd eller noen organismer og så spiser hunnen det eller får det i seg på en annen måte. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Filmer og serier på DVD som er i 4:3 fullscreen.... HVORFOR I ALL VERDEN HAR DE MENYER I 16:9 ANAMORFT? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Går det an å drepe ei gal jente på 16 år med pokeballer? EDIT: Vet ikke om det er en helt snedig ting, men jeg undrer. Endret 6. mai 2006 av Smallville Lenke til kommentar
reds Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hva er\betyr kakofoni? Har hørt uttrykket, men har aldri visst hva det er.... =/ Endret 6. mai 2006 av Marius E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg