fxwz Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Står det noen andre steder på nettet at Kolvereid er norges minste by, bortsett fra de sidene som er tradisjonelle Kolvereidsider? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) I forhold til den norske tettstedsregelen om minimum 200 innbyggere, er 8033 Tovik den minste "byen", med akkurat 200 i 2005. Om vi ser på kommuner som har gitt et tettsted bystatus, så er Kolvereid Norges minste by med 1467 innbyggere. Jeg kjenner iallefall ikke igjen navnet på flere byer som kommer lenger ned i listen. Tvedestrand er minste reelle by med 1945 innbygere, om vi ser på steder som har lange tradisjoner som handelssted og bykommune ( den gang kommuner var enten herred eller by). Nå er jeg usikker på om Tvedetrand er en ekte by, og hvis ikke, så er det Farsund med sine 3151 som er minste by. Til og med tettsteder som Sauda (4290), Rjukan (3568) og Røros (3496) er større byer enn Farsund. Uansett mener jeg at ingen av våre nye byer er ekte byer før de skaffer seg et bystyre og en borgermester. Endret 3. mai 2006 av neitakk Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvorfor går ringene på Uranus "feil vei"? Dvs at de har en glorie form. Ikke slik som f.eks Saturn eller Pluto. Den går ikke langs "magen" på planeten, men på en måte rundt "hodet". Hvis dere forstår spørsmålet. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvorfor går ringene på Uranus "feil vei"? Dvs at de har en glorie form. Ikke slik som f.eks Saturn eller Pluto. Den går ikke langs "magen" på planeten, men på en måte rundt "hodet". Siden når ble det noe som heter opp og ned i verdensrommet? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvorfor går ringene på Uranus "feil vei"? Dvs at de har en glorie form. Ikke slik som f.eks Saturn eller Pluto. Den går ikke langs "magen" på planeten, men på en måte rundt "hodet". Siden når ble det noe som heter opp og ned i verdensrommet? 6036766[/snapback] kan si den går "feil vei" hvis den skiller seg ut fra alle de andre, noe den gjør. Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 sikkert noe med magnetfeltet rundt planeten å gjøre Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Uranus roterer den veien, dvs. den "ruller" i forhold til de andre planetene i solsystemet. Edit: Aksehellingen er på 98° for å si det mer korrekt. Kilde Endret 3. mai 2006 av Bøgwald Lenke til kommentar
johnj Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 For meg som ikke bryr meg noe særlig om sport generelt eller fotball spesielt: Hvorfor gidder fotballspillere å kjefte huden full på dommeren hver gang de er uenig i en avgjørelse? Det må da være fullstendig fåfengt? Sagt med andre ord: Har det noen gang skjedd at dommeren har hørt på protestene fra spillerne som står i ring rundt ham og roper, tatt det til seg, klødd seg ettertenksomt i hodet og deretter endret syn til fordel for laget? Tenkte meg det. Hva er vitsen? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Hva vil "c" si i amerkiansk tid? På ABC står det for eksempel at Lost sendes 9/8c. Betyr 8c "8 Central Time", og hvilken tidssone befinner isåfall "c" seg i forhold til 0? Edit: Etter litt søking og regning, kom jeg frem til at CST (som nå er CDT pga sommertid) tilsvarer klokkeslettet i Chicago, og at Lost dermed sendes i USA i natt klokka 0400 norsk tid. Stemmer det? Endret 3. mai 2006 av neitakk Lenke til kommentar
reverto Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 For meg som ikke bryr meg noe særlig om sport generelt eller fotball spesielt: Hvorfor gidder fotballspillere å kjefte huden full på dommeren hver gang de er uenig i en avgjørelse? Det må da være fullstendig fåfengt? Sagt med andre ord: Har det noen gang skjedd at dommeren har hørt på protestene fra spillerne som står i ring rundt ham og roper, tatt det til seg, klødd seg ettertenksomt i hodet og deretter endret syn til fordel for laget? Tenkte meg det. Hva er vitsen? 6037586[/snapback] Få ut frustrasjon? Det er da bare naturlig under press og med konkurranseinstinkt og følelser i sving. Lenke til kommentar
reds Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Få ut frustrasjon? Det er da bare naturlig under press og med konkurranseinstinkt og følelser i sving. 6039055[/snapback] Ikke glem angasjemang! Man blir veldig irritert hvis dommeren gjør en gal avgjørelse. SNakker av erfaring. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvor er musikken som spilles i sangen "Badekaret til Pelle" henter fra? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Hvilke andre forum er bra?!? 6039449[/snapback] Se signaturen min Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hvor er musikken som spilles i sangen "Badekaret til Pelle" henter fra? 6040252[/snapback] Hvis jeg ikke tar feil, bruker han ofte lyder og melodier fra eldre spillkonsoller... Endret 4. mai 2006 av galskapen Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Stemmer det at TV2 og TV2 Zebra skal vise like manger kamper med alle lage i eliteserien i år? Var en som mente det men jeg syns det virker rart... Blir lite med VIF framover isåfall... men det er jo like greit da! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg er Viasat Gull-kunde. Hvordan kan jeg få tilgang på TV2 Zebra? Har et Canal Digital-kort som leverer TV2 og TVNorge. Hadde vært kjekt med et raskt svar pga kampen i kveld. Er det forresten mulig for meg å kjøpe sesongkort for fotball? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Decoder tror jeg.... Kjenner en med decoder og han har TV2Zebra (han hadde ikke før han hadde decoder) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Har selvsagt en dekoder siden jeg abb. på Viasat Gull. Fant forresten ut av det selv. Trodde det var TV2 Xtra jeg skulle legge inn på kanalkortet, men det viste seg at det var TV2 Zebra. Tviler uansett på at jeg vil bestille sesongkortet nå som RBK ikke klarer å slå smålag som Stabæk. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Når vet du når du er tom for usynlig blekk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg