Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det metoder/kjerringråd mot kvalme? Da mener jeg ikke hasj eller spylervæske/rødsprit ;)

 

EDIT: Og hva kvalifiserer som en tvangstanke? Er det bare en frykt for ikke å ha låst døren, om det er edderkopper under senga, eller om det du tar på er fullt av bakterier, etc, eller kan det også være en lyst til å gjøre noe, som f. eks en trang til å spytte en person du snakker med, eller rive istykker en hjemmelagd sofa som noen er veldig glad i?

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Hvordan kvalm er du da? Mageknip eller "oppkastsklar"?

 

Hvis 1. pleier det å hjelpe å drikke en form for sitronbrus/farris og legge seg nedpå. Hvis 2. er det jo cola og loff som gjelder ;)

6017680[/snapback]

Det er jo egentlig godt over for lenge, lenge siden. Men kroppen hadde satt tilverks en "tømmelsesprosess(:D)" og jeg ville helst ikke spy siden jeg er av den typen som virkelig ikke synes det er noe artig. Og i ettertid tenkte jeg på å spør om dette på diskusjon.no, men glemte av det.

 

Og et nytt spørsmål: Hva er timespris på modemsurfing? :roll:

Lenke til kommentar
Hva er oppløsningen på VHS-kasetter? Og hva var oppløsningen på Betamax-kasetter (litt høyere, har jeg hørt).

6017955[/snapback]

VHS har en oppløsning på ca 320 x 240

Beta tror jeg har 260 linjer istedenfor 240 (ikke sikker på bredden).

 

Grunnen til at Beta er bedre er ikke bare den litt høyere oppløsningen, men bedre lyd og funksjoner som f.eks. telleverk som viser gjenstående tid (VHS var lenge uten det).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og et nytt spørsmål: Hva er timespris på modemsurfing? :roll:

6017708[/snapback]

Det er faktisk ikke veldig avskrekkende hvis man ikke surfer veldig mye: Rundt 11 kroner per time hos Telenor.

6018817[/snapback]

 

Er avskrekkende når du tenker på at jeg betaler 0,62361,- per time med lyse (449,- per måned). Og når du i tillegg tar med hastigheten som en faktor blir det store forskjeller ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Med andre ord enn «like tegn blir pluss», hvorfor er 8 - (-2) lik 10?

 

Høstet ut fra regnestykket 8 - (-4 + 3 -1) = 8 + 4 - 3 + 1 = 10.

6019508[/snapback]

 

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men du fjerner to negative tall fra 8, derfor blir det ti. Kan ikke finne på noen annen fornuftig måte å forklare på.

 

Men for å sette det helt på spissen med en tankemåte som gjør det helt absurd:

Du har 8 epler, og så tar du vekk to epler du ikke har. Etter all logikk skal du da ha 2 epler i gjeld, altså 6 epler, men alikevel sier matematikken at du har 10 epler.

Lenke til kommentar

Kanskje «trykk, +» og «motstant, -» er en bedre måte å se det på? For som du sier, man fjerner jo to negative tall fra (for) åtte. Kom til å tenke på det når jeg leste den første setningen i innlegget ditt. :)

 

 

Men jeg er for trøtt til å reflektere over om det gjelder for all +/- regning, nå.

 

 

-

Heh. Tenkte på nøyaktig det samme eple-eksempelet, tidligere i kveld. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...