Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Er det et tegn på jernmangel når jeg ofte har vondt i hodet (kan også bli svimmel og få nærmest "blackout" om jeg reiser meg for fort noen ganger). Sist blodprøve hadde jeg for lite jern, men det var 1-2 år siden :D

 

(Er sikker på jeg mangler det meste, er nok lettere å finne ut hva jeg ikke mangler :p )

 

Hva med vonde ledd da? (Melk er æsj! :whistle: )

5981315[/snapback]

 

blør du lett neseblod?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoho :D Dårlig kondis? Trener du?

5981447[/snapback]

 

Å si jeg har dårlig kondis er som å si Hitler var en koselig firebarnspappa som reiste på tur med barna hver helg sammen med alle jøde-vennene sine.

Dårlig kondis er bare forbokstaven. Trene? Fydda!

 

Selv tror jeg det begynner å bli litt mer enn bare dårlig kondis, har vond rygg/nakke, samtlige ledd verker, hodet er alltid vondt osv. Livet er herlig :p

5981472[/snapback]

tren litt, blir sikkert godt for deg ;)

 

eller sign up for teh army!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
blør du lett neseblod?

5981794[/snapback]

 

Nope, har ikke hatt neseblod siden jeg var liten. Tror kanskje jeg bør ta meg en tur til legen og sjekke jern-innholdet mitt igjen, sist var det hvertfall mye lavere enn det burde være :p

 

EDIT: Armyen er siste plassen jeg skal, jobber heller på mcdonalds ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
blør du lett neseblod?

5981794[/snapback]

Hva ville i så fall det betydd?

5981845[/snapback]

 

Tror det er lavt blodtrykk eller tynt blod. (Eller noe i den duren)

Lenke til kommentar
Blir man usynlig ved å forflytte seg ved lysets hastighet? Evt. hvorfor?

5980187[/snapback]

Spørsmålet er en utopi. Det går ikke an å aksellerere objekter med masse helt opp til lysets hastighet. I teorien går det an å aksellerere opp til nesten lysets hastighet, men ikke helt til nøyaktig lysets hastighet. Ved hastigheter under lysets hastighet vil man se noe rar ut (sammenklemt i bevegelsesretning) fra en iakttager som står "i ro", men bortsett fra det tror jeg ikke det er noen merkelige visuelle effekter som f.eks usynlighet.

5980518[/snapback]

Men, sett at man gjorde det, da?

5980817[/snapback]

Vist det Simen1 sier er sant så blir det jo bare hyppotetisk og ikke mulig å si sikkert. Fantasi.

5980933[/snapback]

Klart det. Men Einsteins relativitetsteori er jo den gjeldende teorien i dette feltet, og da tar man den i bruk. Vi vet at man ikke kan si det sikkert, men i hvert fall 90% sikkert.

5981327[/snapback]

Lysets hastighet i vakuum er en grenseverdi kalt c. Jo mer man nærmer deg den jo mer energi kreves for å aksellerere et objekt med masse ennå nærmere grenseverdien. Energien som kreves går mot uendelig når hastigheten går mot c. Dermed er det en utopi at et objekt med masse skal oppnå nøyaktig 100% av lysets hastighet. I hvertfall i følge relativitetsteorien. (Det skal nevnes at siste ord neppe er sagt i den saken)

Lenke til kommentar
Hvorfor spruter det en sånn liten stråle ut noen ganger når folk gjesper? Det er konge :D

5108463[/snapback]

Det virker som det kommer fra under tunga hos meg. Altså at tunga må være litt opp når man gjesper og så plutselig kommer det en liten millimetertynn stråle. Kanskje det dannes et hulrom med spytt som klemmes raskt sammen? Omentrent som når man tar hånda i armhula for å lage prompelyder. Da dannes det også et hulrom som plutselig får "utbrudd" av relativt små bevegelser.

Lenke til kommentar
Kan kastrerte menn få orgasme?  :hmm:

5983296[/snapback]

hmmm... skulle tro det. hvorfor ikke liksom?! :hmm:

5983895[/snapback]

Den eneste mangelen vil vel etter all logikk å dømme være ejakulasjon. I og med at produkssjonssenteret for sperma vil være borte.

 

Jeg vil tro det vil være vanskeligere for kastrerte menn å bli opphissede, i og med at Testosteron har en stor del med mannlig opphisselse å gjøre.

Lenke til kommentar
Hvorfor spruter det en sånn liten stråle ut noen ganger når folk gjesper? Det er konge :D

5108463[/snapback]

Det virker som det kommer fra under tunga hos meg. Altså at tunga må være litt opp når man gjesper og så plutselig kommer det en liten millimetertynn stråle. Kanskje det dannes et hulrom med spytt som klemmes raskt sammen? Omentrent som når man tar hånda i armhula for å lage prompelyder. Da dannes det også et hulrom som plutselig får "utbrudd" av relativt små bevegelser.

5983254[/snapback]

 

Jeg gikk på kurs med en merkelig fyr for lenge siden som kunne "sprute" vann fra under tungen på kommando.

 

Han likte å plage brodern med det.

 

Merkelige saker det der.

Lenke til kommentar
Hvorfor spruter det en sånn liten stråle ut noen ganger når folk gjesper? Det er konge :D

5108463[/snapback]

Det er spyttkjerteler både under tunga og bak gjekselene. Noen har tydeligvis mer kontroll over de enn andre som du kunne se på "Audience show and tell" på The Late Show hvor en skrev sitt eget navn med en spyttstråle. Det er nok kombinasjonen av strammere hud/kjøtt og sammentrekkingen av muskler som gjør at det ofte skjer når du gjesper.

 

Jeg har også merket at dersom du spiser sure sitrusfrukter (som sannsynligvis setter opp spyttproduksjonen) er det større sjanse for at det skjer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...