Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En venn lurte på dette, og jeg var ute av stand til å svare.

 

Blir man usynlig ved å forflytte seg ved lysets hastighet? Evt. hvorfor?

5980187[/snapback]

Vist alle lys kilder er bak deg blir det i hvertfall børkt, men ser for meg at lyset fra kilder forran deg gjør at du lyser opp noe veldig og gjør deg "varm".

 

Edit: Jeg kan ingen ting, sitter bare å funderer/fillosoferer (?)

Endret av The O
Lenke til kommentar
Blir man usynlig ved å forflytte seg ved lysets hastighet? Evt. hvorfor?

5980187[/snapback]

Spørsmålet er en utopi. Det går ikke an å aksellerere objekter med masse helt opp til lysets hastighet. I teorien går det an å aksellerere opp til nesten lysets hastighet, men ikke helt til nøyaktig lysets hastighet. Ved hastigheter under lysets hastighet vil man se noe rar ut (sammenklemt i bevegelsesretning) fra en iakttager som står "i ro", men bortsett fra det tror jeg ikke det er noen merkelige visuelle effekter som f.eks usynlighet.

Lenke til kommentar
Blir man usynlig ved å forflytte seg ved lysets hastighet? Evt. hvorfor?

5980187[/snapback]

Spørsmålet er en utopi. Det går ikke an å aksellerere objekter med masse helt opp til lysets hastighet. I teorien går det an å aksellerere opp til nesten lysets hastighet, men ikke helt til nøyaktig lysets hastighet. Ved hastigheter under lysets hastighet vil man se noe rar ut (sammenklemt i bevegelsesretning) fra en iakttager som står "i ro", men bortsett fra det tror jeg ikke det er noen merkelige visuelle effekter som f.eks usynlighet.

5980518[/snapback]

Men hvorfor kan man ikke få noe til å bevege seg like fort som lyset?

Hvorfor er det en grense?

Lenke til kommentar

jeg lurte på en ting:

rett før jul hadde jeg en vannflaske på skolen, og jeg og sidemannen kjedet oss litt. vi puttet masse fisherman's friend og Doc eucalyptus drops oppi flaska, og den flaska har jeg enda. sparer den til et veddemål eller no til sommeren :D

 

nå er det MASSE hvite ting som flyter rundt i den, nesten som en sånn snø-ting man rister på så kommer det snø! :!:

hva er dette? er det farlig?

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
jeg lurte på en ting:

rett før jul hadde jeg en vannflaske på skolen, og jeg og sidemannen kjedet oss litt. vi puttet masse fisherman's friend og Doc eucalyptus drops oppi flaska, og den flaska har jeg enda. sparer den til et veddemål eller no til sommeren :D

 

nå er det MASSE hvite ting som flyter rundt i den, nesten som en sånn snø-ting man rister på så kommer det snø! :!:

hva er dette? er det farlig?

5980662[/snapback]

 

hellt ut innholdet og kast flaska ;)

glem at du noen gang har hatt den

Lenke til kommentar
Blir man usynlig ved å forflytte seg ved lysets hastighet? Evt. hvorfor?

5980187[/snapback]

Spørsmålet er en utopi. Det går ikke an å aksellerere objekter med masse helt opp til lysets hastighet. I teorien går det an å aksellerere opp til nesten lysets hastighet, men ikke helt til nøyaktig lysets hastighet. Ved hastigheter under lysets hastighet vil man se noe rar ut (sammenklemt i bevegelsesretning) fra en iakttager som står "i ro", men bortsett fra det tror jeg ikke det er noen merkelige visuelle effekter som f.eks usynlighet.

5980518[/snapback]

Men, sett at man gjorde det, da?

Lenke til kommentar
Blir man usynlig ved å forflytte seg ved lysets hastighet? Evt. hvorfor?

5980187[/snapback]

Spørsmålet er en utopi. Det går ikke an å aksellerere objekter med masse helt opp til lysets hastighet. I teorien går det an å aksellerere opp til nesten lysets hastighet, men ikke helt til nøyaktig lysets hastighet. Ved hastigheter under lysets hastighet vil man se noe rar ut (sammenklemt i bevegelsesretning) fra en iakttager som står "i ro", men bortsett fra det tror jeg ikke det er noen merkelige visuelle effekter som f.eks usynlighet.

5980518[/snapback]

Men, sett at man gjorde det, da?

5980817[/snapback]

Vist det Simen1 sier er sant så blir det jo bare hyppotetisk og ikke mulig å si sikkert. Fantasi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det et tegn på jernmangel når jeg ofte har vondt i hodet (kan også bli svimmel og få nærmest "blackout" om jeg reiser meg for fort noen ganger). Sist blodprøve hadde jeg for lite jern, men det var 1-2 år siden :D

 

(Er sikker på jeg mangler det meste, er nok lettere å finne ut hva jeg ikke mangler :p )

 

Hva med vonde ledd da? (Melk er æsj! :whistle: )

Lenke til kommentar
Blir man usynlig ved å forflytte seg ved lysets hastighet? Evt. hvorfor?

5980187[/snapback]

Spørsmålet er en utopi. Det går ikke an å aksellerere objekter med masse helt opp til lysets hastighet. I teorien går det an å aksellerere opp til nesten lysets hastighet, men ikke helt til nøyaktig lysets hastighet. Ved hastigheter under lysets hastighet vil man se noe rar ut (sammenklemt i bevegelsesretning) fra en iakttager som står "i ro", men bortsett fra det tror jeg ikke det er noen merkelige visuelle effekter som f.eks usynlighet.

5980518[/snapback]

Men, sett at man gjorde det, da?

5980817[/snapback]

Vist det Simen1 sier er sant så blir det jo bare hyppotetisk og ikke mulig å si sikkert. Fantasi.

5980933[/snapback]

Klart det. Men Einsteins relativitetsteori er jo den gjeldende teorien i dette feltet, og da tar man den i bruk. Vi vet at man ikke kan si det sikkert, men i hvert fall 90% sikkert.

 

(kan også bli svimmel og få nærmest "blackout" om jeg reiser meg for fort noen ganger)

5981315[/snapback]

Dette kalles "otostatisk blodtrykksfall" og skjer med alle. :D

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
(kan også bli svimmel og få nærmest "blackout" om jeg reiser meg for fort noen ganger)

5981315[/snapback]

Dette kalles "otostatisk blodtrykksfall" og skjer med alle. :D

5981327[/snapback]

 

Hmm...

 

Har jeg høyt blodtrykk om det dundrer i både bryst og skalle av å til butikken og tilbake (under 1km)? :!:

 

(Doktor? Hva er det for noe? Aldri hørt om noe slikt :p )

Lenke til kommentar
(kan også bli svimmel og få nærmest "blackout" om jeg reiser meg for fort noen ganger)

5981315[/snapback]

Dette kalles "otostatisk blodtrykksfall" og skjer med alle. :D

5981327[/snapback]

 

Hmm...

 

Har jeg høyt blodtrykk om det dundrer i både bryst og skalle av å til butikken og tilbake (under 1km)? :!:

 

(Doktor? Hva er det for noe? Aldri hørt om noe slikt :p )

5981391[/snapback]

Hoho :D Dårlig kondis? Trener du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hoho :D Dårlig kondis? Trener du?

5981447[/snapback]

 

Å si jeg har dårlig kondis er som å si Hitler var en koselig firebarnspappa som reiste på tur med barna hver helg sammen med alle jøde-vennene sine.

Dårlig kondis er bare forbokstaven. Trene? Fydda!

 

Selv tror jeg det begynner å bli litt mer enn bare dårlig kondis, har vond rygg/nakke, samtlige ledd verker, hodet er alltid vondt osv. Livet er herlig :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...