Forumforumforum Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ingen veit det, selv om mange tror.. og mange ikke tror.. jeg tror det finnes liv på andre planeter, men skal ikke diskutere det her Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Verdensrommet er ikke uendelig i den formen at det er uendelig mange planeter, men det er uendelig slik at uansett hvor langt du reiser vil du aldri bli ferdig. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 SÅ hva sjansen når muligheten er uendelig?Da må jo sjansen være 100% da? 5933625[/snapback] Den er nok det ja Universet er da ikke uendelig, vi har bare ikke funnet slutten enda Ingenting (bortsett fra tall med desimaler) er uendelig Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Verdensrommet er ikke uendelig i den formen at det er uendelig mange planeter, men det er uendelig slik at uansett hvor langt du reiser vil du aldri bli ferdig. 5933666[/snapback] Å? du vet altså at det ikke er uendelig mange planeter? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 At det skal finnes uendelig med planeter strider med visse logiske basisprinsipper. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Err, ikke for å kverrulere, men hvilke da? Lenke til kommentar
Pazman Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Prinsippet om ingenting fysisk er uendelig. Teorien om at universet baserer seg på noe. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Hadde jeg kunnet beskrive det, BrageC, så hadde jeg satt meg ned og skrevet bok med en gang. Ikke alle tankeganger er mulige å få ned på papir. Forsøk å tenk litt på det at det finnes uendelig med planeter. Nye planeter blir dannet hele tiden. Hvis det finnes uendelig med planeter, da er jo ikke den nyeste den nyeste allikevel, fordi da hadde det vært den siste i rekken. Men uendelig mengde har verken en første eller siste del. Diskusjonen går videre her Endret 17. april 2006 av neitakk Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Fortell gjerne hvilke logiske basisprinsipper du tenker på. Det er sikkert flere enn meg som ikke er så godt skolert i universets logikk. Men hvordan kan man si at universet er uendelig? Forskere har visst at universet vokser i over 70 år. Hvordan kan noe som er uendelig vokse? Såvidt jeg klarer å forstå må ting som vokser ha en grense/omkrets/volum som blir større og det tilsier jo at universet må ha en en yttergrense som blir større for at det skal være vekst. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 valentino: Les innlegget mitt en gang til du, og svar i den nye tråden jeg opprettet! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Skjønner fremdeles ikke hva du tenker på i det innlegget du laget mens jeg skrev mitt. Gidder heller ikke poste i den tråden du har laget fordi du snakker spesifikt om planeter mens min tanke går mer ut på universet. Fant forresten en kilde som sier at universet utvider seg i Illustrert vitenskap En annen artikkel synser om hvor mange galakser det er i universet. Dersom man kan tallfeste antall galakser har man et mål på hvor stort universet er og det er ikke uenderlig selv om det er forferdelig mange galakser. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Beklager, jeg trodde du hadde lest det nyeste innlegget mitt. Der er det forklart hvorfor det ikke eksister et uendelig antall med planeter. Det strider med basislogikken jeg la frem der... Det er fritt frem i den tråden å diskutere uendelighet. Planetene er et eksempel. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Multiunivers 1-teorien bevier 2 mulige utfall. A: Det eksisterer uendelig mange prikk like utgaver av meg og deg B: At uendelighet ikke eksisterer, fordi Multiunivers 1 er et paradoks. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hvor finner jeg bilder fra Tg2006 ? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Her er noen hvertfall. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Tusen Takk for svar ^^ Konge har hørt at kjøtt knirker når det ligger i vakum Lavt da selvfølgelig 5933086[/snapback] vakum = null luft = ingen lyd da har du hørt feil Lenke til kommentar
John-B Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Bruker mp3-spilleren mer batteri når jeg har volumet høyt enn lavt? I så fall, hvor mye mer er det snakk om? (eks. dobbelt så høyt er nesten dobbelt så mye batteri?) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 noen ganger bråvåkner jeg på natta av at det føles som jeg faller.hva kommer dette av? har skjedd mange ganger jeg har ikke mareritt, husker jo ingenting, men føles som jeg faller bakover, så plutselig våkner jeg... 5926700[/snapback] Jeg vil tro det er pga. at du akkurat skal til å sovne helt, du begynner akkurat å drømme, men våkner øyeblikket før du faller helt i søvn. Det som skjer når du sover og begynner å drømme er at du kommer i en lammelsestilstand, hvor du er ute av stand til å bevege deg. Dette er for at du ikke skal gjøre det du drømmer om. Når du da våkner rett etter drømmen har begynt, brytes lammelsen med ett, og kroppen skvetter til. Noen har kanskje merket at de har våknet en dag uten å kunne bevege seg. Det er fordi lammelsen ikke har sluttet selv når du har drømt ferdig. Lenke til kommentar
Moff Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det ville vert fint om noen kunne huske dette spillet og fortelle meg hva det heter. Det var et av de første spillene jeg spillte, og vil spille det igjen ^^ man begynner (hvertfall på demoen ) i en tømmerhytte langt oppi fjella. Det er snø. Inni hytta tar man opp teppet som ligger på gulvet og finner en knapp. Trykker man på den skjer det noe med peisen. Peisen opner seg eller no og man kan gå inn i den Man kommer da til en slags fabrikk. Fabrikken moser lillae seler. For å komme inn må man forbi et strømgjerdet. Kan noen huske at de har spillt noe som ligner dette ?Ville vert fett å spillt det igjen ^^ Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Det ville vert fint om noen kunne huske dette spillet og fortelle meg hva det heter. Det var et av de første spillene jeg spillte, og vil spille det igjen ^^ man begynner (hvertfall på demoen ) i en tømmerhytte langt oppi fjella. Det er snø. Inni hytta tar man opp teppet som ligger på gulvet og finner en knapp. Trykker man på den skjer det noe med peisen. Peisen opner seg eller no og man kan gå inn i den Man kommer da til en slags fabrikk. Fabrikken moser lillae seler. For å komme inn må man forbi et strømgjerdet. Kan noen huske at de har spillt noe som ligner dette ?Ville vert fett å spillt det igjen ^^ 5937335[/snapback] haha, kjenner igjen det spillet er et Ace Ventura spill. ikke akkurat en klassiker, men underholdende spill. Endret 17. april 2006 av O.J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg