Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg kunnet beskrive det, BrageC, så hadde jeg satt meg ned og skrevet bok med en gang. Ikke alle tankeganger er mulige å få ned på papir.

 

Forsøk å tenk litt på det at det finnes uendelig med planeter. Nye planeter blir dannet hele tiden. Hvis det finnes uendelig med planeter, da er jo ikke den nyeste den nyeste allikevel, fordi da hadde det vært den siste i rekken. Men uendelig mengde har verken en første eller siste del.

 

Diskusjonen går videre her

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Fortell gjerne hvilke logiske basisprinsipper du tenker på. Det er sikkert flere enn meg som ikke er så godt skolert i universets logikk.

 

Men hvordan kan man si at universet er uendelig? Forskere har visst at universet vokser i over 70 år. Hvordan kan noe som er uendelig vokse?

 

Såvidt jeg klarer å forstå må ting som vokser ha en grense/omkrets/volum som blir større og det tilsier jo at universet må ha en en yttergrense som blir større for at det skal være vekst.

Lenke til kommentar

Skjønner fremdeles ikke hva du tenker på i det innlegget du laget mens jeg skrev mitt. Gidder heller ikke poste i den tråden du har laget fordi du snakker spesifikt om planeter mens min tanke går mer ut på universet.

 

Fant forresten en kilde som sier at universet utvider seg i Illustrert vitenskap

 

En annen artikkel synser om hvor mange galakser det er i universet. Dersom man kan tallfeste antall galakser har man et mål på hvor stort universet er og det er ikke uenderlig selv om det er forferdelig mange galakser.

Lenke til kommentar
noen ganger bråvåkner jeg på natta av at det føles som jeg faller.

hva kommer dette av?

har skjedd mange ganger :dontgetit:

jeg har ikke mareritt, husker jo ingenting, men føles som jeg faller bakover, så plutselig våkner jeg...

5926700[/snapback]

Jeg vil tro det er pga. at du akkurat skal til å sovne helt, du begynner akkurat å drømme, men våkner øyeblikket før du faller helt i søvn. Det som skjer når du sover og begynner å drømme er at du kommer i en lammelsestilstand, hvor du er ute av stand til å bevege deg. Dette er for at du ikke skal gjøre det du drømmer om. Når du da våkner rett etter drømmen har begynt, brytes lammelsen med ett, og kroppen skvetter til.

 

Noen har kanskje merket at de har våknet en dag uten å kunne bevege seg. Det er fordi lammelsen ikke har sluttet selv når du har drømt ferdig.

Lenke til kommentar

Det ville vert fint om noen kunne huske dette spillet og fortelle meg hva det heter. Det var et av de første spillene jeg spillte, og vil spille det igjen ^^

 

man begynner (hvertfall på demoen ) i en tømmerhytte langt oppi fjella. Det er snø. Inni hytta tar man opp teppet som ligger på gulvet og finner en knapp. Trykker man på den skjer det noe med peisen. Peisen opner seg eller no og man kan gå inn i den ;) Man kommer da til en slags fabrikk. Fabrikken moser lillae seler. For å komme inn må man forbi et strømgjerdet. ;)

 

Kan noen huske at de har spillt noe som ligner dette ?Ville vert fett å spillt det igjen ^^

Lenke til kommentar
Det ville vert fint om noen kunne huske dette spillet og fortelle meg hva det heter. Det var et av de første spillene jeg spillte, og vil spille det igjen ^^

 

man begynner (hvertfall på demoen ) i en tømmerhytte langt oppi fjella. Det er snø. Inni hytta tar man opp teppet som ligger på gulvet og finner en knapp. Trykker man på den skjer det noe med peisen. Peisen opner seg eller no og man kan gå inn i den ;)  Man kommer da til en slags fabrikk. Fabrikken moser lillae seler. For å komme inn må man forbi et strømgjerdet.  ;)

 

Kan noen huske at de har spillt noe som ligner dette ?Ville vert fett å spillt det igjen ^^

5937335[/snapback]

 

haha, kjenner igjen det spillet :D

 

er et Ace Ventura spill.

ikke akkurat en klassiker, men underholdende spill.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...