Zappza Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Ingen som vet? Da gjetter jeg på at det er en konspirasjon fra batteriprodusentenes side for å få solgt flere batterier. Det står jo også ofte at man ikke må bruke både nye og gamle batterier. Hva skjer om jeg gjør det? Eksploderer de? 5784786[/snapback] Det er nok litt at de som lager produktet blir sponset av batteriprodusentene Det er nok også at de som lager produktet helst vil at produktet skal få riktig volt osv... Jeg har målt forskjeller på Duracell og First Price batteri med multimeteret mitt Skjer ikke en dritt, bortsett fra at de nye batteriene blir fortere utladet siden det må gi mer strøm for å gjøre opp for det det gamle batteriet ikke klarer Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Blir jo samme opplegg som med "datamus" da. Det er jo verken data eller mus. Akkurat, meget godt observert. Men om du ser på hvordan den er utformet kan den jo til en viss grad minne en en bollemus, men det kan jo føre med seg mange assosiasjoner, så de valgte å forkorte navnet ned til bare mus, fullstendig forståelig. Man bringer litt av skogen inn i det grå kontoret, snedig! Blir sikkert en hit med barna tenkte de nok, og for de som ikke er så heldige med den feminine delen av verden, så får de i alle fall håntere en type mus. Veldig bra, genistrek, overbevisende salgsargument! Og hva er denne musen koblet opp mot, jo, en datamaskin, så derfor datamus! Akkurat samme gjelder for is-te. Hva ser den ut som, jo, te! Og den smaker best når den blir servert kald, og hva nnet er kaldt, jo, is! Kald sukkerdrikk = Is-te! 2653575[/snapback] Hva er en bollemus? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Lurer faktisk på noe. Noe jeg av en eller annen grunn har gått og tenkt på en stund. Hvordan vet man sikkert at man ikke er sinnsyk? Hvordan kan jeg være sikker på at jeg ikke er autist og at den verdenen jeg ser bare er noe som foregår i mitt hode? Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Korfor salt+alkohol? Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det atmosfære på månen?!? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 lassaron-jon: Fordi det skal smake mest mulig ufint(antar jeg). SnittLeif: Det må andre anta, men hvis du føler at verden er grei nok og alle ikke er imot deg eller ufine mot deg på noen måte, så ville ihvertfall jeg antatt at ting var ok inni hodet mitt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det atmosfære på månen?!? 5787088[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det atmosfære på månen?!? 5787088[/snapback] Nei. 5787169[/snapback] Men hvorfor ikke det igrunne, det er jo tyngdekraft der, så skulle vel tro at det ble en slagt atmosfære. Sefølgelig ikke så kraftig som den her på jorden hvor vi kan puste i den... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det atmosfære på månen?!? 5787088[/snapback] Nei. 5787169[/snapback] Followup-question: Hvorfor ikke ? Sist "vi" var der oppe, så gikk det an å gå der oppe(altså, det er noe som trekker oss ned). Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det atmosfære på månen?!? 5787088[/snapback] Nei. 5787169[/snapback] Followup-question: Hvorfor ikke ? Sist "vi" var der oppe, så gikk det an å gå der oppe(altså, det er noe som trekker oss ned). 5787195[/snapback] Det som trekker oss ned er tyngdekraften det er det ikke noe tvil om. Men spørsmålet er om den er kraftig nok til å holde gasser på plass eller om de bare driver rundt... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 SnittLeif: Det må andre anta, men hvis du føler at verden er grei nok og alle ikke er imot deg eller ufine mot deg på noen måte, så ville ihvertfall jeg antatt at ting var ok inni hodet mitt. 5787125[/snapback] Verden min er helt super den. Har mange mennesker på min side og så vidt jeg vet er det bare 1 menneske som virkelig ikke liker meg. Men det jeg mener er, hvordan kan man egentlig vite om den verdenen man ser er sånn den er og ikke bare noe som foregår oppe i hodet. Hvordan kan DU vite at ikke din verden foregår i ditt hode? "Jeg føler, derfor er jeg" er jo greit nok, men finnes det lignende logiske slutninger for å vite at verden rundt seg faktisk er der? Lenke til kommentar
reds Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hva faen skjer egentlig med folk i dag? Jeg og en av de beste kompisene mine stod og tullet litt på gangen i skolen da han ene av dem snur seg mot meg og drar til meg. Jeg bøyer meg ned mens jeg holder meg der han slod, og da dytter han meg ned og går. ...... Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er college og høyskole det samme? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Høyskole er "university-college". Så vi har nok ikke noe som tilsvarer direkte college. Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Høyskole er "university-college".Så vi har nok ikke noe som tilsvarer direkte college. 5789241[/snapback] Men betyr det at høyskole er "høyere" enn college? Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Høyskole og universitet er i Norge omtrent det samme, og er på samme nivå. College og University er i USA også omtrent på samme måten. Dog er det en del som går på college først og tar noen fag på universitetet senere... ikke spør meg hvorfor. Har bare fått dårlige forklaringer fra amerikanere. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 SnittLeif: Det må andre anta, men hvis du føler at verden er grei nok og alle ikke er imot deg eller ufine mot deg på noen måte, så ville ihvertfall jeg antatt at ting var ok inni hodet mitt. 5787125[/snapback] Verden min er helt super den. Har mange mennesker på min side og så vidt jeg vet er det bare 1 menneske som virkelig ikke liker meg. Men det jeg mener er, hvordan kan man egentlig vite om den verdenen man ser er sånn den er og ikke bare noe som foregår oppe i hodet. Hvordan kan DU vite at ikke din verden foregår i ditt hode? "Jeg føler, derfor er jeg" er jo greit nok, men finnes det lignende logiske slutninger for å vite at verden rundt seg faktisk er der? 5787405[/snapback] Man kan faktisk aldri vite om man ser det samme som andre og bare har et felles ord for det. Filosofer har gått så langt og sagt at vi ser forskjellige farger fra person til person. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hvor flyr Air Force One over i krise-tilfeller? Ved eventuelle terrortrusler. Er det over en ørken i Usa eller flyr de over Stillehavet? Litt hekta på 24 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Tror du det er common knowledge hvor presidenten drar i slike situasjoner? Jeg har ikke peiling, men jeg tviler sterkt. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Tre spørsmål: - Hvorfor blir jeg "nuppete" når jeg setter meg i et ganske varmt badekar? - Hvis noen f.eks slår handa si, da hjelper det å legge handa i klem (f.eks legge den imellom overarmen og overkroppen og klemme til). Dette lindrer smerten, hvorfor? - Hvorfor får vi blåmerker og hvorfor er de ømme å ta på? EDIT: En bug hadde sneket seg inn. Endret 21. mars 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg