dravisher Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Så vidt jeg husker så har kvinner flere koblinger mellom de to hjernehalvdelene, og dette tror man fører til økt multitaskingevne. Det er ikke slik at kvinner har en egenskap menn ikke har, de er bare bedre egnet til multitasking enn menn. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Så vidt jeg husker så har kvinner flere koblinger mellom de to hjernehalvdelene, og dette tror man fører til økt multitaskingevne. Det er ikke slik at kvinner har en egenskap menn ikke har, de er bare bedre egnet til multitasking enn menn. 5775214[/snapback] Jeg klarer ihvertfall ikke tenke på to (store, i en viss forstand) ting på en gang. Slikt er da helt umulig. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg klarer da å tenke på to ting samtidig, og jeg er en helt utrolig macho mann _______________ Hmm, jeg tenker på nesten alle deler i kroppen som forskjellige datadeler... Er det er dårlig tegn? Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg lurer på hvorfor det er krig i verden, jeg ser ikke noen logikk i det Penger - Religion - Makt. 2653732[/snapback] Fullstendig korrekt! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg lurer på hvorfor det er krig i verden, jeg ser ikke noen logikk i det Penger - Religion - Makt. 2653732[/snapback] Fullstendig korrekt! 5778627[/snapback] Legg til vann å naturressurser på den lista så er jeg helt enig. Man kan selvsagt argumentere for at naturressurser går inn under penger, men jeg mener det forteller mer om det står for seg selv. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Med vann og naturressurser tenker du vel på landeområder? Er jo ganske aktuelt, med tanke på Israel vs Palestina konflikten. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Er "gratis" et engelsk ord? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hvorfor er som regel bena igjen under SHC? (Spontaneous Human Combustion) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Datasmurf: Nei, ikke i ordets betydning. Gratis kan jeg tenke meg er italiensk. Gratis betyr jo som kjent "Free" på engelsk, så vi er ganske splittet på enkelte ords betydning vi og engelskmenn. skate4life: Mage- og bukregionen er det første som begynner å råtne, grunnet bakterier i invollene. Det dannes en gass i buken og alt blåser seg opp. Beina er kompakte og der starter ikke nedbrytningen før makken slipper til. Makken går i mageregionen først, siden nedbrytingen allerede er igang der. Ganske interessant at du kom med dette spørsmålet, fordi jeg så nettopp "Der Todesking" og satt og tenkte på hvorfor bena og armene var det siste som gikk i oppløsning. Edit: Jeg leste litt feil. Trodde du snakket om forråtnelse, men ser nå at det var snakk om selvantennelse. Kan det være fordi beina er så kompakte at flammene ikke får tak i mangel av oksygen? Dere som snakker om "to ting": Det heter da vitterlig at menn _ikke_ kan tenke to ting på en gang. Det er forresten en sannhet med store modifikasjoner. Hvem som helst kan trille en røyk mens de ser på TV og har musikk i bakgrunnen samtidig som man kjenner god middagslukt og tenker på hvor godt det skal bli å få gå ut og ta den sigaretten. Endret 20. mars 2006 av anth Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Datasmurf: Nei, ikke i ordets betydning. Gratis kan jeg tenke meg er italiensk. Gratis betyr jo som kjent "Free" på engelsk, så vi er ganske splittet på enkelte ords betydning vi og engelskmenn. "Gratis versus Libre is the distinction between no cost and freedom, a distinction not made by the word free in the English language. This distinction is of utmost importance in dealing with information as property. Gratis is borrowed from Latin, and libre is borrowed from Spanish or French." Gratis = koster ingenting. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Datasmurf: Nei, ikke i ordets betydning. Gratis kan jeg tenke meg er italiensk. Gratis betyr jo som kjent "Free" på engelsk, så vi er ganske splittet på enkelte ords betydning vi og engelskmenn. "Gratis versus Libre is the distinction between no cost and freedom, a distinction not made by the word free in the English language. This distinction is of utmost importance in dealing with information as property. Gratis is borrowed from Latin, and libre is borrowed from Spanish or French." Gratis = koster ingenting. 5780442[/snapback] ah, takk for svar. gikk gjennom siste episode (tror jeg) i 2. sesong av Family Guy, uansett den der Peter prøver å gjøre Chris voksen, og går gjennom forskjellige ting han har prøvd som å snike seg unna en restaurantregning ved å klage på at det ligger en død mann i suppa. Kelneren sier da "Sorry sir. You get the soup gratis." eller noe slikt. Jeg har hørt gjennom akkurat den setningen 10 ganger og er ganske sikker på at det er gratis, og stussa litt på det. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Finnes det noe som er mindre enn 1 byte ? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Finnes det noe som er mindre enn 1 byte ? 5780542[/snapback] 1 bit er mindre, da 1 byte er 8 bit Endret 20. mars 2006 av SnittLeif Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Finnes det noe som er mindre enn 1 byte ? 5780542[/snapback] nanobyte millibyte centibyte desibyte blir det samme som i meter fordet om et vaneligvis ikke regnes Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) nanobytemillibyte centibyte desibyte 5780676[/snapback] Bortsett fra at desimalverdier ikke finnes i heltallssystemer (Diskret matematikk). Ergo, de enhetene eksisterer ikke. Akkurat på samme måte som f.eks 0,1 elektron ikke eksisterer og antall personer i en klasse ikke kan skrives med desimaler. Den minste digitale enheten er altså bit. Endret 20. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Finnes børsteløse vifter til pc'er ? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Finnes børsteløse vifter til pc'er ? 5781665[/snapback] Ja, det er ikke børster på mine vifter, jaffal. Eller tenkte du på motorene som driver viftene rundt? Svaret er - også der - enkelt og greit: JA. Vifter fra Papst og ADDA, for eksempel, er børsteløse. (Det leste jeg svart på hvitt hos leverandøren Mouser.) Jeg vil anta at det ikke brukes annet enn børsteløse vifter. I tillegg til å være mer driftssikre enn motorer med børster, er de sikkert også billigere å lage. Færre mekaniske deler, og elektronikken som skal til for å "erstatte" børstene er ikke komplisert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Er nok bare børsteløse vifter i PCer, vifter med børster lager en del støy (ikke støy som i "hørbar støy", men elektronisk støy) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg lurer på om Stor Husedderkopp (Tegenaria atrica) overlever å bli støvsugd eller ikke. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hvorfor står det på enkelte elektriske apparater at man ikke må bruke forskjellige typer batterier? 5765211[/snapback] Ingen som vet? Da gjetter jeg på at det er en konspirasjon fra batteriprodusentenes side for å få solgt flere batterier. Det står jo også ofte at man ikke må bruke både nye og gamle batterier. Hva skjer om jeg gjør det? Eksploderer de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg