ⅵdar Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 En snedig ting jeg lurer på: Hvorfor legges det ikke lyd på nyheter for døve på NRK1 slik at vi hørende også kan få med oss nyhetene? 5712151[/snapback] Det har jeg også lurt på. Kanskje de ikke har nok mikrofoner? Eller kanskje de vil at folk skal se på kveldsnytt istedet for å få med seg kortversjonen. Mulig det blir flere seere av det? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 En snedig ting jeg lurer på: Hvorfor legges det ikke lyd på nyheter for døve på NRK1 slik at vi hørende også kan få med oss nyhetene? 5712151[/snapback] Det har jeg også lurt på. Kanskje de ikke har nok mikrofoner? Eller kanskje de vil at folk skal se på kveldsnytt istedet for å få med seg kortversjonen. Mulig det blir flere seere av det? 5713065[/snapback] Det er unødvendig arbeid som koster "for mye", siden vi har dagsrevyen. Litt OT: Synes det er bra at NRK i det heletat har nyheter for hørselshemmede, det er ikke mange andre kanaler som har det. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) The O: Tror faktisk det er et krav fra Stortinget jeg Er ikke uten grunn det får masse penger fra staten og at det heter Norsk Riks Kanal? Eller som jeg sier det, NorgesRikeKødder Hvilken figur tåler kraftigst press ovenfra? Tenker på en slags kjempeklemme som skal klemme noe flatt, hvilken figur holder ut lengst? Edit: Gjetter selv på sylinder Endret 6. mars 2006 av Zappza Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hvilken figur tåler kraftigst press ovenfra? Tenker på en slags kjempeklemme som skal klemme noe flatt, hvilken figur holder ut lengst? Edit: Gjetter selv på sylinder 5713171[/snapback] Noe eggeformet tror nå jeg. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 La oss gå ut i fra at det er en figur av titan Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Holder på eggformen. Det er ikke tilfeldig at egg er formet slik de er... Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 The O: Tror faktisk det er et krav fra Stortinget jeg Er ikke uten grunn det får masse penger fra staten og at det heter Norsk Riks Kanal? Eller som jeg sier det, NorgesRikeKødder Hvilken figur tåler kraftigst press ovenfra? Tenker på en slags kjempeklemme som skal klemme noe flatt, hvilken figur holder ut lengst? Edit: Gjetter selv på sylinder 5713171[/snapback] Ja det med at det er et krav tenkte jeg ikke på, men det er vel det. Foresten så heter det Norsk Riks Kringkanstning ikke Norsk Riks Kanal. ps:Sikkert mange leif. Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Går det an å kjøpe flasker med eggehvite i Norge? Vet det går an å kjøpe det i USA. Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 En snedig ting jeg lurer på: Hvorfor legges det ikke lyd på nyheter for døve på NRK1 slik at vi hørende også kan få med oss nyhetene? 5712151[/snapback] Det har jeg også lurt på. Kanskje de ikke har nok mikrofoner? Eller kanskje de vil at folk skal se på kveldsnytt istedet for å få med seg kortversjonen. Mulig det blir flere seere av det? 5713065[/snapback] Kan jo være at det rett og slett er døve personer med nedsatt taleevne som sitter det. Er flere som kan gjøre jobben om det ikke er lyd! Lenke til kommentar
MonaR Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Kvifor samarbeider ikkje WHATWG og W3C på Web Applications 1.0-spesifikasjonen? 5708464[/snapback] Henrik, kvifor er du feit? 5708484[/snapback] Fordi han ikke gidder å slanke seg + At han spiser for mye og trimmer for lite ^^ Er han feit 5708506[/snapback] JEPP! Neida.. han er ikke det.. bare plager han hmm... på veien til feit kanskje? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvilken figur tåler kraftigst press ovenfra? Tenker på en slags kjempeklemme som skal klemme noe flatt, hvilken figur holder ut lengst? Edit: Gjetter selv på sylinder 5713171[/snapback] Jeg er ganske sikker på at det er sylindere som er den formen som tåler mest. Kuber kan lett sprekke i hjørnene og når en sprekk først starter så kan den lett aksellerere gjennom hele figuren. Styrketestere for betong og is bruker i hvertfall sylinderform. Metall testes både i firkantede og runde former, men metallet er forsterket på endene (tykkere) for at man skal unngå at det sprekker akkurat i festene. (Man vil gjerne måle forlengelsen samtidig og det kan ikke gjøres på endene der metallet er klemt fast). Disse målemetodene er vitenskapelige målemetoder som brukes over hele verden for å bestemme egenskapene til metall, betong, is, etc. Nyheter for døve er pålagt NRK av stortinget (gjennom kringkastingskonsesjonen), men jeg undres fortsatt hvorfor de ikke har en som kan lese nyhetene samtidig som døvetolken leser opp tegnene. Det kan umulig koste noe merkbart ekstra i forhold til hva sendingen uansett koster. Nyheter sendes med jevne mellomrom hele dagen både på NRK radio og på NRK TV så det er litt rart at det akkurat rundt klokka 17 ikke er nyheter for hørende. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (...)Nyheter sendes med jevne mellomrom hele dagen både på NRK radio og på NRK TV så det er litt rart at det akkurat rundt klokka 17 ikke er nyheter for hørende. 5714088[/snapback] Det er det, til og med sju minutter lenger enn sendingene som går på helslaget gjennom hele dagen - altså ti minutter mot de vanlige tre. Nyheter på tegnspråk sendes 1755 på NRK1 og fem minutter senere er det hørbare nyheter på NRK2, så det er sjelden noe problem å få med seg nyheter gjennom dagen for de av oss som ønsker dette. Men hvorfor i all verden er det egentlig musikk på vignetten til døvenyhetene? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis jeg fyrer opp fyrverkeri midt i mars, hva skjer da? Har en del igjen fra nyttårsaften jeg tenkte jeg skulle ta på bursdagen min Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Vil en kule tåle mindre trykk enn en sylinder? Sylinder er i alle fall en ypperlig kandidat. Foreløpig rekordholder i brukonstruksjon av papp på linja mi er en sylinderformet bru. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Vil en kule tåle mindre trykk enn en sylinder? Sylinder er i alle fall en ypperlig kandidat. Foreløpig rekordholder i brukonstruksjon av papp på linja mi er en sylinderformet bru. 5715992[/snapback] En kule vil tåle mer om den har et jevnt trykk over hele overflaten, feks. under vann. En sylinder vil lettere kunne bli trykket inn på sidene, mens en kule vil på en måte "støtte" seg selv pga. den runde formen. Forskjellige former tåler forskjellig trykk, alt etter hvordan trykket påføres på figuren. Håper ikke jeg tar helt feil her nå Endret 7. mars 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis jeg fyrer opp fyrverkeri midt i mars, hva skjer da? Har en del igjen fra nyttårsaften jeg tenkte jeg skulle ta på bursdagen min 5715941[/snapback] Så vidt jeg vet er det forbudt å skyte opp fyrverkeri med mindre du har en avtale med brannvesenet - noe jeg tviler på at du får. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Homer J. Simpson Hva står J for? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Homer J. Simpson Hva står J for? 5716725[/snapback] Jay. Forøvrig har Dan Castellaneta stemmen til Homer. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvorfor ser vi svart-hvitt i mørket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg