Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg hører musikk med headset og gjesper, høres musikken et lite sekund veldig falsk ut midt under gjespet. Skjer dette med flere av dere, og i så fall hvorfor? Kan det ha noe med balansenerven i øret å gjøre?

5622666[/snapback]

Hos meg blir lyden svakere/vekke når jeg gjesper. Jeg tror det kan ha noe med at når man strekker ansiktet i den grad man gjør når man gjesper vil deler av indre hud og kjøtt osv forflytte seg noen millimeter. Dette vil igjen føre til at trommehinnen forflytter seg i forhold til hammeren som tar opp ristningene på trommehinnen. Min teori altså.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror folk flest at strømmen går fra pluss- til minuspol?

5622757[/snapback]

James Watt visste ikke hvilken vei elektronene gikk, så han sa at strømmen går fra pluss- til minuspol. Nå vet vi imidlertid at elektronene i virkeligheten går fra minus til pluss, men allikevel sier vi fortsatt at strømmen går fra pluss til minus. Her skal man ikke korrigere faktafeil, her skal man være gammeldags!

 

Hvis jeg har fulgt med i Naturfag-timene på ungdomsskolen (svært lite trolig), så burde dette stemme.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror folk flest at strømmen går fra pluss- til minuspol?

5622757[/snapback]

James Watt visste ikke hvilken vei elektronene gikk, så han sa at strømmen går fra pluss- til minuspol. Nå vet vi imidlertid at elektronene i virkeligheten går fra minus til pluss, men allikevel sier vi fortsatt at strømmen går fra pluss til minus. Her skal man ikke korrigere faktafeil, her skal man være gammeldags!

5623087[/snapback]

Straumretninga er den retninga ein tenkt positivt ladd partikkel ville gått. Vart vel definert før ein visste at straum er negativt ladde elektronar i rørsle.

5623178[/snapback]

Jepp, James Watt visste neppe at ladningene som begeget seg var negative. Men man kan også se det på en annen måte: "Hull" er mangel på elektroner, og de er positivt ladde i den betydning at de driver positive ladninger fra + til -. Strømningen av hull fra + til - eller elektroner fra - til + er egentlig en og samme sak, det er bare måten man forestiller seg det som er annerledes.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Er kviser genetisk?

Hva er normal lengde på penis når man er 15/16 år?

5623184[/snapback]

 

Tror kviser er delvis genetisk ja...

 

Vet ikke normal størrelse men min va ca 17-18 cm da

5623247[/snapback]

 

:!:

 

Zappza, gjennomsnittlig skal den være 14-16 hvis du er ferdig utvokst. Omkrets er gjennomsnittlig 10-13 hvis du lurte på det også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...