834HF42F242 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 masse hvitløk og rømme Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Vi hadde nettopp en heftig diskusjon rundt tvlisensen i familien. Ettersom vi har kabel gjennom canal digital, er det ve ikke noe tvil om vi har tv eller ikke, akkurat den saken er grei. Men, jeg fikk vite at det visstnok kjører biler rundt om kring og peiler inn de som har tv og ikke betalt lisens. Hvordan foregår dette? En tv tar jo imot signaler, men så vidt jeg veit sender den ikke noen signaler ut? Viss det stemmer at tver sender ut signaler som kan oppfattes med peilere, hvordan greier «kontrollørene» å skille mellom de som ikke har tv, de som har tv, og ikke minst mellom tv- kontra dataskjermer? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 ok ikke minst om du ser på film fra en vhs spiller o.l, og ikke tv fra nettverket x] mange trusler/advarsler som går ... Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hvorfor har noen brkere en prikkette linje under nicket der det står : bruker(e) leser denne tråden (0 gjester og 0 anonyme brukere) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 dabear: NRK har ikke peilebiler. Det er en gammel myte. Men det å ha Canal Digital er ikke nok til å avkreve dere for lisens. Dere må ha minst en TV-tuner i huset for å være lisenspliktig. Slike tunere er innebygget i de aller fleste TVer, videoer og i alle TV-kort til PC. Det er en het NRK-lisenstråd på forumet for øyeblikket. Jeg tror du finner den i OT-baren. Der kan du finne mer om lisenskravene. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 crawford: Det er de som har trykket på svar-knappen og som dermed skriver i det øyeblikket du klikker inn på tråden. Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Jeg skal finne en folkehøgskole jeg gjerne vil gå på. Bør jeg med en ateistisk holdning unngå de kristne skolene, selv om de har bra fagtilbud? Endret 8. februar 2006 av Tykjepelken Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Bør jeg med en ateistisk holdning unngå de kristne skolene, selv om de har bra fagtilbud? 5575160[/snapback] Jeg synes det er helt greit å oppta "kristne" studieplasser og påvirke disse miljøene med mer relgionsnøytrale holdninger. Det er også en overrepresentasjon av kristne folkehøyskoler dels fordi færre og færre tror på en gud og fordi det offentliges forskjellsbehandlig gjør det lettere for private å få godkjenning for å opprette kristne folkehøyskoler enn nøytrale folkehøyskoler. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg skal finne en folkehøgskole jeg gjerne vil gå på. Bør jeg med en ateistisk holdning unngå de kristne skolene, selv om de har bra fagtilbud? 5575160[/snapback] Ikke om du kan tåle at folk rundt deg er litt religiøse og at du må være med på diverse ritualer. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg går på en kristen FHS, og personlig synes jeg ikke det er noe problem, selv om jeg ikke er kristen. Jeg regner med at det er omtrent 50/50-fordeling av kristne/ikke-kristne på skolen. De fleste kristne er faktisk normale mennesker, og de få som har et veldig konservativt syn er veldig morsomme å diskutere med. Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Takk for svar (: Men jeg tror jeg vil trives best på de frilynte skolene. Da er det fire skoler igjen som ser interessante ut: Agder folkehøgskole, Buskerud Folkehøgskole, Fana folkehøgskule og Skiringssal folkehøyskole. Er det noen her som har erfaringer fra noen av skolene? Flim/foto vil være linjen jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg lurer på hvorfor det står f.eks KiB (Kilobyte), greit nok med kilobyte, men hvorfor står det MiB?? det heter da mEgabyte?? Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg lurer på hvorfor det står f.eks KiB (Kilobyte), greit nok med kilobyte, men hvorfor står det MiB?? det heter da mEgabyte?? 5580397[/snapback] KiB som du sier står ikke for kilobyte men for kibibyte. MiB = mebibyte ta en titt her for mer info http://en.wikipedia.org/wiki/Byte Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg lurer på hvorfor det står f.eks KiB (Kilobyte), greit nok med kilobyte, men hvorfor står det MiB?? det heter da mEgabyte?? 5580397[/snapback] Det er en egen guide på digitale benevninger her på hardware. Du finner guiden i første link i signaturen min og her: http://www.hardware.no/guider/annet/desima...erprefiks/21063 Kort fortalt: Kilo = k = 10^3 = 1000 Kilobinær = Ki = 2^10 = 1024 Mega = M = 10^6 = 1000000 Megabinær = Mi = 2^20 = 1048576 Osv. Disse kan kombineres med f.eks b for bit, eller B for Byte. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hva er forskjellen mellom Snau og Drøy? Edit: Jeg mener i tidssammenheng. Snaue timen/Drøye timen Endret 10. februar 2006 av Lanka Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Snau = nesten Drøy = litt over Feks: Snau time = 50 minutter, mens en drøy time er 1t og 10 minutter. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hvorfor vokser det ikke hår rett bak øret? *holde tråden i livet* Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hvorfor vokser det ikke hår rett bak øret? 5597838[/snapback] Fordi det ikke er bruk for hår der, kanskje? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hvorfor vokser det ikke hår rett bak øret? Om du bruker mikroskop og ser tror jeg nok du har hår/dun der x] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg