Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Nå kommer sikkert Simen1 med et gruelig langt svar, så imens han skriver den lang, kompliserte forklaringen, kan jeg si:

 

Nei/Ja.

Du blir kanskje immun mot årets influensa, men mest sannsynlig vil viruset ha forandret seg til neste år, og da kjenner ikke kroppen igjen viruset. Influensaviruset muterer visst veldig lett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man høre flaggermus?

 

Hadde en diskusjon med læreren som sa lydene de lagde var ikke mulige å bli hørt av mennesker. Men da jeg var liten(også broren min) så kunne vi høre flaggermus som fly rundt husene. Det er ikke vingelydene jeg snakker om, men de gir fra seg en "tikk" lyd, vanskelig å beskrive egentlig. Ut fra dette kunne vi høre hvor de fløy, hvordan kan det ha seg?

Lenke til kommentar
Kan man høre flaggermus?

 

Hadde en diskusjon med læreren som sa lydene de lagde var ikke mulige å bli hørt av mennesker. Men da jeg var liten(også broren min) så kunne vi høre flaggermus som fly rundt husene. Det er ikke vingelydene jeg snakker om, men de gir fra seg en "tikk" lyd, vanskelig å beskrive egentlig. Ut fra dette kunne vi høre hvor de fløy, hvordan kan det ha seg?

5551065[/snapback]

For det første er ørene er mer følsomme for høyfrekvente lyder når man er ung, og for det sender flaggermus ut lyder med forskjellige frekvenser avhengig av art. Noen arter bruker frekvensområder som er hørbare for det menneskelige øre, andre bruker frekvensområder som ligger langt over det vi kan høre.

Lenke til kommentar

Har gått på slikt "basic-kurs" for bilkjøring nå, som alle må om de ikke har tatt lappen for moped. Har kjørt noe også men det er lenge siden, skal begynne igjen nå.

 

- Så, hva er det videre å gjøre? Jeg vet igrunn ikke hva som skal gjørs videre, hører jo andre snakker om at de skal begynne på teori, så det er vel noe du må melde deg på?

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvilket format blir Print Screen-bilder lagret i? (Før man lagrer de i egenvalgt format i et bildebehandlingsprogram, selvsagt.)

5549401[/snapback]

Jeg vil anta at bildet blir liggende i minnet som .BMP eller noe som ligner veldig på bmp siden det er ukomprimert og et mye brukt format for windows-bilder. F.eks er .sys-fila som viser oppstartsbildet et bmp-bilde som har fått filendelsen sys for å skjule dens egentlige identitet.

Lenke til kommentar
Hvorfor foretrekker de fleste å spise ringene og ikke skruene i Maaruds salte, srø mix?

5555076[/snapback]

 

Jeg foretrekker skruene. Faktisk så vegrer jeg meg for å spise ringene til tider.

5555252[/snapback]

 

Samme her.. men det som kommer i hånden kommer i magen for og si det sånn :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...