Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Nå tenkte jeg på metthetsfølelsen og ikke underernering. Man kan bli stappmett på både vafler og marsmellows uten at det nødvendigvis er noe næringsrik kost å overleve på i lengden.

5520280[/snapback]

Joda, såklart. Jeg klarte bare ikke å la være :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...

I dag så våkna jeg av at jeg lå på armen min. Den var HELT lam, kunne ikke bevege den! Det var helt jævlig. Det var ikke sånn at den bare var følelsesløs, men jeg kunne ikke bevege den i det hele tatt. Fikk nesten panikk og slang den slappe armen rundt om kring! Den bare hang og dingla! Måtte slepe den ut av senga! Heldigvis etter ett minutt så ble den normal igjen.

Hvorfor skjer det sånn? Bare fordi den ikke får blod?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hmm...

I dag så våkna jeg av at jeg lå på armen min. Den var HELT lam, kunne ikke bevege den! Det var helt jævlig. Det var ikke sånn at den bare var følelsesløs, men jeg kunne ikke bevege den i det hele tatt. Fikk nesten panikk og slang den slappe armen rundt om kring! Den bare hang og dingla! Måtte slepe den ut av senga! Heldigvis etter ett minutt så ble den normal igjen.

5521571[/snapback]

Jepp. Moro med "den ukjente". :!: (nappe løken)

Lenke til kommentar
Hmm...

5521571[/snapback]

5521585[/snapback]

Hehe :p Hadde ikke gått ann å nappe teddyen med den tror jeg, for jeg klarte ikke bevege den, helt lam!

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet har veø vært oppe tidligere i tråden?

Stopp i blodsirkulasjon skal man ikke spøke med, og du bør nok endre på liggevanene. Faren for at det setter seg en propp i armen, som løsner og skyter seg inn i hjernen eller hjertet/lungene er mye høyere om man stadig stopper blodsirkulasjonen over lang tid.

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet har veø vært oppe tidligere i tråden?

Stopp i blodsirkulasjon skal man ikke spøke med, og du bør nok endre på liggevanene. Faren for at det setter seg en propp i armen, som løsner og skyter seg inn i hjernen eller hjertet/lungene er mye høyere om man stadig stopper blodsirkulasjonen over lang tid.

5521696[/snapback]

Heh... Man kan ikke kontrollere sånne ting når man sover da. Bedre å ligge i en posisjon som er behagelig slik at man får sove godt.

Man kan ikke leve som en hypokonder hele livet. Da blir det ganske surt og trist OG kjedelig. Tror nok det er mange ting vi gjør omtrent hver dag som er MYE farligere enn å ligge over armen sin :p

EDIT: Dette er første gangen det skjer, eller hvertfall første gangen det har vært så ille at jeg trodde armen var blitt lam. Noen ganger blir det bare sånn at den "sovner" slik at det føles ut som om det prikker i armen.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Riktig at mysteriet om den såvende arm har vært oppe i tråden før.

Jeg var en av dem som tenkte i banene av sirkulasjonshindring, men som en annen bruker påpekte, tror jeg heller dette bunner i at en klemmer på og "lammer" nervene slik at en ikke har "kontakt" med armen en liten stund.

EDIT:

Mitt opprinnelige innlegg.

Forklaringen jeg tror mest på nå.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Hmm...

5521571[/snapback]

5521585[/snapback]

GRATULERER!! dagens! :w00t:

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Hvor mange meter plank vi hadde hatt hvis alle trærne i hele Norge ble tatt ned og laget om til planker..

5523245[/snapback]

Det kommer ann på dimensjonene og om man bruker honved. Orker ikke noe regnestykke, så du får selv finne ut hvor mange trær det finnes i norge og gange med gjennomsnittshøyden og gjennomsnittet av antall planker man får i ønsket dimensjon av hvert tre.

Edit: ta også med i beregningen at ikke tretoppene kan brukes.

Endret av premium
Lenke til kommentar
Hvor mange meter plank vi hadde hatt hvis alle trærne i hele Norge ble tatt ned og laget om til planker..

5523245[/snapback]

Det kommer ann på dimensjonene og om man bruker honved. Orker ikke noe regnestykke, så du får selv finne ut hvor mange trær det finnes i norge og gange med gjennomsnittshøyden og gjennomsnittet av antall planker man får i ønsket dimensjon av hvert tre.

Edit: ta også med i beregningen at ikke tretoppene kan brukes.

5524072[/snapback]

Og da har man noe og gjøre de følgende måneder :w00t:

Lenke til kommentar

Hvor lenge kan man sitte på kaffebarer og bruke det trådløse nettet der uten at det blir rart? Jeg har jo kjøpt kaffe og ehh. noe kakelignende med bringebærsmak, men når man har spist og drukket opp. Burde man gå med en gang da? Er ganske fullt her, men det er et par ledige bord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor lenge kan man sitte på kaffebarer og bruke det trådløse nettet der uten at det blir rart? Jeg har jo kjøpt kaffe og ehh. noe kakelignende med bringebærsmak, men når man har spist og drukket opp. Burde man gå med en gang da? Er ganske fullt her, men det er et par ledige bord.

5530144[/snapback]

De kan jo ikke akkurat kaste deg ut, det er dårlig kundeservice. Og om de skulle det er det bare å sette seg på utsiden :D

Lenke til kommentar
Hvor kaldt er det i verdens rommet?

Hvis jeg hadde helt ut 1000 liter vann, hadde det frøset på 10 minutt?

5532492[/snapback]

Trykket er så lavt at det ikke er noen følbar temperatur å snakke om. Bakgrunnstrålingen er ca 4 Kelvin så man vil føle det veldig kaldt siden man stråler ut veldig mye varmestråling men praktisk talt ikke mottar noe varmestråling annet enn fra sola. Sola vil nok varme bra i nærheten av jorda, men kun på den ene siden av ting.

Hvis du heller 1000 liter vann ut i rommet så er det første som vil skje at det fordamper. Så lavt trykk som det er i rommet vil få det til å fosskoke og fordampe ganske raskt. Trolig i løpet av få minutter.

Hvis vannet slippes ut i rommet i en uisolert beholder som f.eks en tønne med atmosfærisk trykk så vil det nok ta ganske lang tid før vannet fryser. Uten å ha regnet på det så vil jeg tippe det kan ta timer eller dager før det har frosset helt gjennom. Tiden vil avhenge sterkt av overflatearealet og hvor godt overflaten absorberer/reflekterer varmestråling. En helt blank beholder vil holde på varmen mye lengre enn en sort beholder. Kanskje så mye som 50 ganger lengre siden blanke overflater stråler ut mye mindre varme enn sorte overflater.

Lenke til kommentar
Var lissom derfor jeg spurte her da.. :wee: Tenkte kanskje noen av dere visste hvor mange trær det er i Norge

5530122[/snapback]

Tviler på noen i i verden sitter med et tilnærmet tall engang, så har du jo det at trær råtner osv så blir nok utrolig vanskelig og finne det ut :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...