Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg så nå nylig filmen Eksorsismen av Emily Rose og der i filmen ble det sagt at alle mennesker har to stemmebånd men bare ett blir brukt til vanlig. stemmer dette?

 

videre ble det også sagt at buddist munker trener seg opp for å kunne bruke begge når de vil. i tilfellet det stemmer at alle mennesker har to stemmebånd, hvordan kan jeg trene meg opp til å bruke begge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det går an å ta en titt på dasspapiret og se om det er brunt eller hvitt.

 

Blinde må vel bare føle seg frem?

5477214[/snapback]

 

You're nasty, you know that?

 

De har vel en sånn fargesensor eller noe, så de sjekker fargen :whistle:

(Det var ironi altså)

 

Var det ikke Rema som hadde den der reklamen med han gamle gubben på et offentlig dass: "Bimmelim eller bimmelom?" ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva var så nasty med det der? Om du kjenner at dasspapiret glir lett i ræva må du tørke mer for eksempel.

5477604[/snapback]

 

Sett slik ja, men var ikke det jeg tenkte på først når du sa "kjenne etter" :!:

Lenke til kommentar

Tar alkoholen flere liv enn den forårsaker?

 

Hvor mange barn kommer til verden årlig etter unnfangelser i fylla i forhold til antallet dødsfall grunnet mer eller mindre indirekte bruk og misbruk av alkohol? Finnes det statistikk på slikt, eller blir det avfeid som en flåsete problemstilling?

Lenke til kommentar

alkoholen tar nok ikke mer enn den "lager"

 

Men mange blir veldig skada. hadde ikke vi hatt alkohol, hadde du kommet deg inn på legevakta tidsnok til blindtarms operasjon kl 12 på Lørdags kveld.

 

Mitt spm. ; Kommer Norge til og bli et innvandrer land om 50-100år ? skulle visst bli 6/10 utenlandske mnsk i Norge, husker ikke årstall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mitt spm. ; Kommer Norge til og bli et innvandrer land om 50-100år ? skulle visst bli 6/10 utenlandske mnsk i Norge, husker ikke årstall

5478147[/snapback]

 

Etter min mening er Norge et innvandrerland nå også, gå ut på gata så er det ganske mange utlendinger.

Lenke til kommentar
Tar alkoholen flere liv enn den forårsaker?

 

Hvor mange barn kommer til verden årlig etter unnfangelser i fylla i forhold til antallet dødsfall grunnet mer eller mindre indirekte bruk og misbruk av alkohol? Finnes det statistikk på slikt, eller blir det avfeid som en flåsete problemstilling?

5477795[/snapback]

Godt spørsmål! For å snevre inn spørsmålet litt så tar jeg for meg Norge. I følge SSB ble det født 56951 barn i 2004 derav 29252 (51%) utenfor ekteskap. I tillegg er det født 210 dødfødte (kanskje noen av disse døde av alkoholrelaterte skader?). Av de barna som ble dødt innenfor ekteskap er nok de aller fleste planlagte og ektefellen er faren. Trolig bare et fåtall av disse er forårsaket av alkohol. Av de som blir født utenfor ekteskap er nok de fleste i faste forhold, men noen både innenfor og utenfor faste forhold er nok forårsaket av alkohol. Bare for å ta en vill gjetting så gjetter jeg på at 5% av fødslene ikke ville skjedd uten alkohol. Altså rundt 3000 fødsler.

 

Av dødsfall så har SSB registrert 357 døde av alkoholskader i 2003. I tillegg er det 223 som døde i trafikkulykker i 2005 og tall jeg har hørt i media sier at de fleste av disse er forårsaket av ruspåvirket tilstand. Sikkert mange av de alkoholpåvirket. I tillegg har vi jo mord, selvmord osv som er utført i alkoholpåvirket tilstand men hvor mange av disse var det alkoholen som utløste og hvor mange var det alkoholen ikke var den utløsende årsaken? Hvis jeg skulle gjette villt på hvor mange dødsfall som er forårsaket av alkohol (og ikke ville skjedd uten alkohol) så vil jeg tippe noen hundre.

 

Det blir mye spekulasjoner men jeg velger å tro og håper at alkoholen forårsaker langt flere fødsler enn dødsfall. Kanskje rundt 10 ganger så mange etter gjettingene ut fra tallene over her.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvis vi fjerner alkohol, vil andre elementer forårsake tilsvarende utfall, tror jeg. Alkohol er bare en del av hverdagen vår. Folk som finner hverandre i fylla, vil finne hverandre på andre måter. Folk som dør i fylla, vil dø på andre måter. Jeg tror ikke at gjennomsnitsalderen går opp om vi fjerner alkoholen, eller at fødselstallene går ned.

Lenke til kommentar

Noen ganger når de viser været på NRK, står det 0°, noen ganger i blått, andre ganger i rødt. Det må tilsvare at det er +0° og -0°, men det er jo det samme! Hvorfor har de forskjellige farger for samme temperatur?

 

Hva har det seg at det står ei dame/en mann og forteller hvordan været skal være under dagsrevyen, mens under kveldsnytt får vi bare høre stemmen? Har den personen gått hjem? Tar de opp stemmen, må det da òg være mulig å ta opp bilde?

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...