Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Ikke la denne tråden bli en Linux vs. Windows-tråd, ok? ;)

5219477[/snapback]

Ja, den diskusjonen kan vi ta i Windows eller Linux/UNIX forumet.

Jeg lurer på en ting med tog og togreisende.

Tar toget hver dag til jobb.

Når jeg går av toget står det alltid 5-10 personer som skal på toget forran den inngangen jeg skal ut. Disse personene skal helst (virker det som) på toget før jeg har gått av, fordi det er alltid trengsel og jeg må ofte dytte til personer for å komme av og frem.

Hvorfor skjønner ikke folk ikke skjønner at det er personer som gjerne vil av toget før de stormer på! Og hvorfor skal de på toget så jævla raskt?

Jeg vil gjerne ha plass til å gå av toget når jeg skal!

5220188[/snapback]

Vært kult da om tradisjonen hadde vært at de passasjerene som skal inn først går om bord sånn at det blir stappa med folk inne, så går de som skal ut ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skjønner ikke folk ikke skjønner at det er personer som gjerne vil av toget før de stormer på! Og hvorfor skal de på toget så jævla raskt?

Jeg vil gjerne ha plass til å gå av toget når jeg skal!

5220188[/snapback]

jeg tror det er rett og slett fordi de ikke tenker på at andre skal ut.

Lenke til kommentar
Hvorfor har man følelsen av at det er kaldere ute og man fryser mer når det er 0 grader ute enn når det er eks -5?

5224416[/snapback]

Har den oppfatningen også, har sikkert noe med luftfuktigheten å gjøre

-Og hva heter det nå igjen når en ikke forstår/føler egne og andres følelser?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Hvorfor har man følelsen av at det er kaldere ute og man fryser mer når det er 0 grader ute enn når det er eks -5?

5224416[/snapback]

Vel
  • hvis det blåser mer ved 0 grader lufttemperatur vil den effektive temperaturen være lavere enn 0. Du fryser fordi luften "stjeler" varmen fra kroppen din, jo mer det blåser jo mer luft kommer i kontakt med deg og "stjeler"varme. 0 grader i kuling er mye kaldere enn -5 grader i bris
  • luft med høy luftfuktighet i 0 grader vil kjennes kaldere ut enn luft med lav luftfuktighet i -5 grader fordi vann har en mangedobbelt så stor evne til å "stjele" varme fra deg enn luft. Mye vann, mye "varmestjeling", du føler deg kaldere. Mengden vann luft klarer å holde på avhenger av temperaturen så 0 graders luft har større potensiale for høy luftfuktighet enn -5 graders luft.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Er hyptnose reelt? Med det mener jeg om det virkelig lar seg gjøre å tru at en er fks en lege før du våkner opp ved knips ved noen fingre. Eller er dette bare tull? Vanskelig å forklare, men :p

5243122[/snapback]

Hypnose er vitenskapelig bevist, mener jeg på. Husket jeg leste noe om hjernaktiviteten der og der under hypnose. Psykiatrer gjør jo dette av og til.

Hvorfor får man irriterende dårlige sanger "på hjerna"?

Hva er den "+ Sitat"-dingsen i nedre høyre hjørne for posten min?

Hva skjer om man onanerer i klasserommet? :!:

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...