ehs5 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hva er vitsen med klossene de bruker i skøyteløp? Ser ut som om de bare er i veien. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hva er vitsen med klossene de bruker i skøyteløp? Ser ut som om de bare er i veien. 5183759[/snapback] Hvilke? De de krasjer inn i av og til? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Hva er vitsen med klossene de bruker i skøyteløp? Ser ut som om de bare er i veien. 5183759[/snapback] Hvilke? De de krasjer inn i av og til? 5183815[/snapback] Nettopp de, ja. I stad på TV fra Salt Lake City ble det noe krøll med tidtagingssystemet fordi en kloss fløy forbi mållinjen, så de ikke fikk med seg hvor lang tid skøyterne brukte. Hva er poenget med de? Endret 20. november 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Eller kanskje grunnen til at microsoft systemer er så mye brukt er fordi de faktisk er veldig ok.Her tror jeg vi nærmer oss essensen i hva folk kaller "brukervennlighet". Microsoft har satset på det som egentlig er nybegynnervennlighet, så en kommer fort igang, men etter min mening så er folk sjelden evige nybegynere (unntak er vel slike som Jerry Pournelle), men når en etterhvert er blitt mer avansert så begynner manglene å komme til syne. Linux er laget for å være ekspertvennlig, så nybegynnertiden kan kanskje være en prøvelse for mange. Etter min mening er begrepet "brukervennlig" en sammensausing som har gitt opphavet til deler av krangelen om Windows eller Linux er best.Er verken en microsoft eller linux\mac fanatiker, men microsoft sine programmer er veldig kjekke. windows f.eks. er veldig enkelt å sette opp og bruke. og så lenge man ikke legger inn masse shit på dataen så funker det plettfritt. Jeg har selv brukt både Linux of Windows i over 10 år, anser meg selv som pragmatiker. Ellers har jeg opplevd mange havarier gjennom årene på maskiner med kun Microsoftprogrammer. Spesielt har jeg en mistanke at Microsoft Word er skyld i mye tapt arbeidstid, mens Excel virker mer stabil Selvfølgelig finnes det alternativer, bedre vil noen si. Men folk flest har mer å gjøre enn å sitte flere timer daglig i flere år for å skjønne noe av disse systemene. Og de ferreste krever heller ikke at dataen kan takle all slags oppgaver. 5183735[/snapback] Bedrifter må ansette folk til drift, hjemmebrukere som ikke innser behovet for noe "knoting" er de som er lykkelige eiere av zombie-maskiner. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Nettopp de, ja. I stad på TV fra Salt Lake City ble det noe krøll med tidtagingssystemet fordi en kloss fløy forbi mållinjen, så de ikke fikk med seg hvor lang tid skøyterne brukte. Hva er poenget med de? 5183849[/snapback] De er klossene er der mest sannsynelig fordi skøyterne ikke vil brase inn i noe hardt De vil heller brase inn i disse myke klossene. Demping rett og slett Endret 21. november 2005 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
johnj Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Nettopp de, ja. I stad på TV fra Salt Lake City ble det noe krøll med tidtagingssystemet fordi en kloss fløy forbi mållinjen, så de ikke fikk med seg hvor lang tid skøyterne brukte. Hva er poenget med de? 5183849[/snapback] De er klossene er der mest sannsynelig fordi skøyterne ikke vil brase inn i noe hardt De vil heller brase inn i disse myke klossene. Demping rett og slett 5185194[/snapback] Dempemattene på sidene er selvfølgelig der for å unngå sammenstøt med reklameskilt, funksjonærer etc., men akkurat i dette tilfellet tror jeg det menes de små brikkene som ligner på bruskorker. Lad hagla og kom til Trondheim om jeg tar feil. Årsaken er kanskje at de skal skille de to banene fra hverandre? Men da hadde det kanskje vært minst like greit å male skillet på isen fremfor å legge ut objekter som løperne kan falle i og sparke borti? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Da har jeg noen ting å lure på. Det omhandler musikk. Hvorfor er det så mange som får sin egen smak til å virke som fakta. Vanskelig setning? Eksempel: "Metallica suger"* Hvorfor er det så forbasket vanskelig for noen mennesker å bytte ut ordet "suger" med noe mindre tåpelig og å legge til "Jeg synes", "IMO" eller "i min mening" først i setninger? Personlig kunne jeg sagt at jeg syns f.eks Black Metal suger, men det gjør det jo åpenbart ikke da det apelerer til en såpass stor gruppe mennesker. Det er bare det at det ikke apelerer til meg. Det andre jeg vil ta frem er hatet fremfor Pop-musikk. Da tenker jeg ikke på det de fleste tror at er pop-musikk(altså Britney, N*Sync o.l) men da et band har blitt så POPulære at det kan kalles POPulær-musikk. Altså Pop.. Hvorfor gjør det folk så vondt å innse at favorittbandet dems har blitt pop? * Brukt kun som eksempel. Ikke hat meg om du liker Metallica Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Da har jeg noen ting å lure på. Det omhandler musikk. Hvorfor er det så mange som får sin egen smak til å virke som fakta. Vanskelig setning? Eksempel: "Metallica suger"* Hvorfor er det så forbasket vanskelig for noen mennesker å bytte ut ordet "suger" med noe mindre tåpelig og å legge til "Jeg synes", "IMO" eller "i min mening" først i setninger? Personlig kunne jeg sagt at jeg syns f.eks Black Metal suger, men det gjør det jo åpenbart ikke da det apelerer til en såpass stor gruppe mennesker. Det er bare det at det ikke apelerer til meg. Det andre jeg vil ta frem er hatet fremfor Pop-musikk. Da tenker jeg ikke på det de fleste tror at er pop-musikk(altså Britney, N*Sync o.l) men da et band har blitt så POPulære at det kan kalles POPulær-musikk. Altså Pop.. Hvorfor gjør det folk så vondt å innse at favorittbandet dems har blitt pop? * Brukt kun som eksempel. Ikke hat meg om du liker Metallica 5185379[/snapback] Argh! Han hater Metallica! Hey, ma! Get me gun! Kanskje personene som sier slikt som "Metallica suger" gjør det fordi de er usikre på seg selv og søker aksept hos andre likesinnede? Det er kanskje også en måte å bekrefte sin tilhørighet til en gruppe? Videre ang. pop-musikk. Jeg syns (legg merke til at jeg sa "jeg syns" ) at det er viktig å skille på pop-musikk som sjanger og pop-musikk som tilstand. Britney, N*Sync er pop-musikk av sjanger, mens f.eks. Linkin Park var så populære at de kunne kalles pop-musikk i tilstand. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Britney, N*Sync er pop-musikk av sjanger, mens f.eks. Linkin Park var så populære at de kunne kalles pop-musikk i tilstand. 5185437[/snapback] Tja. Jeg mener at pop-musikk som sjanger ikke eksisterer, men at det er en oppsamlingshurv for mye forskjellig elektronika og aucustika(?)musikk som kun har blitt lagd for å være populært og dermed kalles pop-musikk av sjanger. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Tja. Jeg mener at pop-musikk som sjanger ikke eksisterer, men at det er en oppsamlingshurv for mye forskjellig elektronika og aucustika(?)musikk som kun har blitt lagd for å være populært og dermed kalles pop-musikk av sjanger.5185464[/snapback] Jeg er tilbøyelig til å være enig, men andelen likhetstrekk mellom de artistene og gruppene som nå går under POP merkelappen i platebutikken er såpass store at jeg er like tilbøyelig til å erkjenne pop-musikk som en egen sjanger. Uansett får du kanskje flere synspunkter i musikk forumdelen Endret 21. november 2005 av olefiver Lenke til kommentar
johnj Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hvorfor dukker alltid folk når de går ut av et helikopter på film? La merke til dette senest på MacGyver nå nettopp. Det ser jo alltid ut til å være god klaring opp til rotorene, så frykten for å få hodet kappet av burde vel ikke eksistere? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Hvorfor dukker alltid folk når de går ut av et helikopter på film? De blir utsatt for kraftig vind fra rotorbladene. Også bråker de vel litt. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 vil tro premium er inne på noe... det er vel kraftig vind under rotorbladene, og hvis man forflytter sitt eget tyngdepunkt nedover vil det være mye lettere å holde balansen/seg oppestående. eller kanskje det er en slags menneskelig refleks, at vi ikke vil ha rotorene i fleisen, så vi bøyer oss automatisk ned, det er jo faktisk ganske tunge, tynne plater som svirrer utrolig fort rundt over hodet ditt... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det er først og fremst pålagt å gå slik til og fra helikoptere ettersom du kan miste hodet. Har sett bilder av en som mistet hode slik, ikke pent. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Da har jeg noen ting å lure på. Det omhandler musikk. Hvorfor er det så mange som får sin egen smak til å virke som fakta. Vanskelig setning? Eksempel: "Metallica suger"* Hvorfor er det så forbasket vanskelig for noen mennesker å bytte ut ordet "suger" med noe mindre tåpelig og å legge til "Jeg synes", "IMO" eller "i min mening" først i setninger? Personlig kunne jeg sagt at jeg syns f.eks Black Metal suger, men det gjør det jo åpenbart ikke da det apelerer til en såpass stor gruppe mennesker. Det er bare det at det ikke apelerer til meg. 5185379[/snapback] Akkurat det der har jeg prøvd å bekjempe i årevis i klassen min, men til ingen nytte. Folk er dumme. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det er først og fremst pålagt å gå slik til og fra helikoptere ettersom du kan miste hodet. Har sett bilder av en som mistet hode slik, ikke pent. 5185999[/snapback] Hvordan kommer man borti rotorene da? det må isåfall være at helikopteret veltet. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det er først og fremst pålagt å gå slik til og fra helikoptere ettersom du kan miste hodet. Har sett bilder av en som mistet hode slik, ikke pent. 5185999[/snapback] Hvordan kommer man borti rotorene da? det må isåfall være at helikopteret veltet. 5186195[/snapback] Jepp, og man må ta visse sikkerhetsregler, nettopp fordi ting som at helikopteret velter KAN skje. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det er først og fremst pålagt å gå slik til og fra helikoptere ettersom du kan miste hodet. Har sett bilder av en som mistet hode slik, ikke pent. 5185999[/snapback] Hvordan kommer man borti rotorene da? det må isåfall være at helikopteret veltet. 5186195[/snapback] Jepp, og man må ta visse sikkerhetsregler, nettopp fordi ting som at helikopteret velter KAN skje. 5186234[/snapback] Ikke nødvendigvis, når motoren skrus av eller roteringen settes ned synker rotorbladene ned. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har noen svart "Nei" på spørsmålet i Vil du bli millonær: Kjenner du reglemanget? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har noen svart "Nei" på spørsmålet i Vil du bli millonær: Kjenner du reglemanget? 5187419[/snapback] Ikke som jeg vet, men i Joker Nord derimot..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg