Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal alle store, griske selskaper tjene seg griserike på at mennesker var dumme nok til å velge Microsoft-systemer som en slags "standard" ?

Og hvorfor skal det være så ufattelig vanskelig å finne bra gratis programvare i form av firewall og lignende?

Hvorfor skal alle store, griske politiske partier styre min hverdag fordi mennesker var dumme nok til å stemme på dem?

Hvorfor skal noen bruke masse tid og penger på å lage noe knallbra, for så å gi det bort gratis?

Ikke særlig "snedige" spørsmål spør du meg...

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man sitte med Linux, når det å begynne med Linux innebærer det samme som å sitte og knote med et OS og alle dets funksjoner, istdet for bare å bruke Windows som duker for å gjøre masse annet enn å knote i selve OS'et?

Hvis jeg spiller, surfer på nettet, programmerer nettsider, leser mail, snakker med andre via msn, hva er det da som tilsier at det er bedre å gjøre det i Linux enn i Windows?

Lenke til kommentar
Hvis jeg spiller, surfer på nettet, programmerer nettsider, leser mail, snakker med andre via msn, hva er det da som tilsier at det er bedre å gjøre det i Linux enn i Windows?
Fordi du kanskje vil spille, surfe på nettet, programmere nettsider, lese mail, og snakke med andre via msn uten å knote med antivirus og antispyware og diskdefragmentering?
Lenke til kommentar
Tømmes slike vannsluk som er i bygatene manuelt? Jeg ser ofte at de er nesten fulle, og jeg ser ikke at vannet renner til noe større avløp når vannet først har kommet ned i sluket.

5172852[/snapback]

De er koblet sammen gjennom rør, det er bare når sand og slikt tetter dem at de bruker lastebil/slange til å tømme dem.

Lenke til kommentar
De er koblet sammen gjennom rør, det er bare når sand og slikt tetter dem at de bruker lastebil/slange til å tømme dem.

5173055[/snapback]

*tegne en skisse over hvordan det fungerer*

Sand og dritt synker ned slik at det ikke tetter rørene. Når det er fullt, blir slammet nederst tømt.

Lenke til kommentar
Fordi du kanskje vil spille, surfe på nettet, programmere nettsider, lese mail, og snakke med andre via msn uten å knote med antivirus og antispyware og diskdefragmentering?

5172128[/snapback]

Det er svært sjeldent jeg må defragmentere disken. Det var et større problem før i tiden. Dessuten bruker jeg en nettleser som er så god at jeg ikke trenger spyware. Antivirus er ikke noe som må knotes med. Har installert NOD32 (tar 5 min å gjøre), og jeg har til dags dato ikke fått noe virus inn på denne maskinen. ;)

PS: Kan du forklare hvordan du unngår fragmenter på disken hvis du bruker Linux? Eneste måte jeg kan tenke meg at du kan unngå det med, er en kontinuerlig defragmentering som går i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Kan du forklare hvordan du unngår fragmenter på disken hvis du bruker Linux? Eneste måte jeg kan tenke meg at du kan unngå det med, er en kontinuerlig defragmentering som går i bakgrunnen.

5174405[/snapback]

Jeg bruker filsystemet ReiserFS som ikke blir fragmentert.

It's that kewl :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...