Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

I hvilken by eller hvilket tettsted i Norge er det lettest å slippe unna med mord? Lønner det seg å gjøre det i stor by, fordi det er så mye arbeid for etterforskere, eller er det lettest i bygdene, for der er etterforskerene udugelige? Jeg holder en knapp på byene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved å "dytte" en person, slik at vedkommende "mister" våpenet, og det går av?

5156752[/snapback]

Selvsagt regnes det som uaktsomt drap. Du kan i teorien bli dømt for uaktsomt drap hvis du kjører på et barn som løper ut i veien, selv om du har holdt fartsgrensen og ikke hadde noen mulighet for å stoppe.

Lenke til kommentar
Tenkte vel i utgangspunktet på å ikke innrømme noe, holde det hemmelig med andre ord... Håpe på det beste. Dessuten, hvor ofte blir vel besta med på jakt? :p

5156955[/snapback]

Så når hun endelig blir funnet, med ditt DNA på, så sier du "det var en jaktulykke!", eller hva? :wee:

Lenke til kommentar

Det er tydelig at det blir satt inn mye større resurser på å oppklare et mord i distriktsnorge enn i storbyene. Et mord i Oslo blir som regel bare nevnt i et lite notis, mens et mord på f.eks. Voss blir blåst opp i alle aviser, og politiet setter inn alle resurser de kan for å oppklare det.

Et mord er oftere uoppklart i Oslo eller i en av de andre store byene i landet.

Lenke til kommentar
Så når hun endelig blir funnet, med ditt DNA på, så sier du "det var en jaktulykke!", eller hva? :wee:

Noe i den duren ja! Jeg fikk jo panikk, og etter jeg hadde skutt, knivstakk jeg henne 23 ganger av humane grunner :whistle: Ehm... Spør ikke hvorfor :ermm: Jeg fikk jo panikk!

Lenke til kommentar
Det er tydelig at det blir satt inn mye større resurser på å oppklare et mord i distriktsnorge enn i storbyene. Et mord i Oslo blir som regel bare nevnt i et lite notis, mens et mord på f.eks. Voss blir blåst opp i alle aviser, og politiet setter inn alle resurser de kan for å oppklare det.

5157180[/snapback]

Når ble mediepublisitet synonymt med politietterforskning?

Lenke til kommentar

5157180[/snapback]

5157211[/snapback]

I dag klokka 12:22 :tease:

Lenke til kommentar

5157211[/snapback]

I en sak som får stor oppmerksomhet, øker sjansen for gode og kanskje oppklarende tips fra publikum. Men jeg mente ikke å si at det er synonymt med etterforskningsnivået. En drapssak på et lite sted får uansett mye mer oppmerksomhet, og er nok vanskeligere å slippe unna fra.

Edit: @kd og sixx, still forumklokkene deres ;) Innlegget mitt ble postet 13.22. Ikke 12.22 eller 14.22.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...