Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
spørsmål:

hvor mange forskjellige sudoku-brett er det mulig å lage?

er alle mulige 7'er kabaler mulige å få til å gå opp uten å jukse?

hvor mange forskjellige 7'er kabaler er det mulig å lage?

hvor mye tjener de som står på gata i london med skilt til en restaurant eller noe i timen? (det ser ikke fristendes ut...)

edit:

som dere kanskje skjønner har jeg vært på ferie i london, det var så kjedelig at jeg satt store deler av tiden å løste sudoku (jeg hadde ingen kortstokk)

5124210[/snapback]

Antallet mulige 7'er-kabaler er i hvert fall 52! (altså 52 fakultet = 52 * 51 * 50 osv. siden det i praksis er hvor mange forskjellige måter stokken kan stokkes på - jeg regner med at du regner to som forskjellige dersom kortene i trekkebunken er i forskjellig rekkefølge) = 8,0658175170943878571660636856404*10^67

Og nei, du kan ikke løse alle. Tenk deg en der essene ligger dypest nede og så alle kortene i stigende rekkefølge utover - du vil ikke få gjort noe - eller en der alt i trekkbunken og synlig framme er svart, og alt bak er rødt (essene også bak) - det finnes flere kombinasjoner som ikke kan løses.

Det er forskjellig størrelse på myntene. Mener at det var en eller annen gresk mynt som var like stor som vår 5'er og at den også kunne brukes...

5138302[/snapback]

50 drakmer gikk som 20kr i sin tid på brusmaskiner.. (nå bruker de jo euro :/)

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Ja. Nå vet ikke jeg om det er et dominant eller recessivt gen, men om det er dominant må dere begge være bærere av det for at det i det hele tatt skal være 25% sjanse for noe annet. (Tror jeg - men nå kanman jo få rødt hår også, så jeg tror det er mer komplisert enn som så - men dersom det bare var blondt og f.eks. brunt som gikk an, og blondt var dominant og brunt recessivt, så ville det bli sånn).

Eh, ja.. Oddsene er i hvert fall gode.

Lenke til kommentar

Slites akillessenen, kan det rettes på, men det betyr sykehusbesøk og en tid med krykker, og det forblir et svakt punkt der. Kjenner selv 2 som slet den.

Ellers er en neppe i tvil om at den har røket: ofte høres det ut som et pistolskudd, og det ser ut til at leggmuskelen har krøpet opp til baksiden av kneet. Det er heller ikke spesielt behagelig.

Begge de jeg vet om hadde ingen plager i ettertid.

Lenke til kommentar

Syltetøyfabrikkene: når det gjelder blåbærsyltetøy, hvor får de blåbæra fra?

Mine teorialternativer:

1: Drivhus. God kontroll, men dette er noe jeg burde ha hørt om eller sett, og det har jeg ikke.

2: En hær med folk med bærpellere ansatt for å sanke bær i de norske skoger.

3: En "bærsentral" der privatfolk kan levere bæra sine for kilopris.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Bærene kommer ikke fra Norge. Å ansette nordmenn til å plukke bær ville være alt for dyrt. Det er nesten synd at et land med så mye god bær som vokser vilt er nødt å importere.

5152203[/snapback]

det hadde jeg faen ikke tenkt på..stakkars østeuropeere; nok en gang

Lenke til kommentar

hvorfor er det stakkars østeuroperene? hvis de ikke tjener noe bra på den jobben de gjør, så er det vel bare for de å finne seg en annen jobb, akkurat som vi må her i vesten... dessuten kan jeg ikke tenke med at det er noe spesielt "dritt-jobb"... jeg jobber selv i industrien er i norge, og det er faen meg tungt det...

nok ot, ikke svar... :p

Lenke til kommentar
Hvordan får man klippet mønster på fotballbanen? Må det ikke være en sinnsyk jobb?

5118373[/snapback]

Har noe med hvilken "vei" man klipper gresset. Også kommer det vel kanskje an på hva slags type gress det er.

5152240[/snapback]

Det kommer av forskjellige gresstyper, ikke hvordan gresset blir klippet.

Lenke til kommentar
Hvordan får man klippet mønster på fotballbanen? Må det ikke være en sinnsyk jobb?

5118373[/snapback]

Har noe med hvilken "vei" man klipper gresset. Også kommer det vel kanskje an på hva slags type gress det er.

5152240[/snapback]

Det kommer av forskjellige gresstyper, ikke hvordan gresset blir klippet.

5153349[/snapback]

Bruker de ikke genmodifisert gress eller noe slikt for å få det til å krølle seg så man skal slippe å klippe det^^

Gresset på putte-deleln på golfbaner vet jeg ivertfall er en sær type med krøller. Sinnsvakt dyrt for det også

Lenke til kommentar
Bærene kommer ikke fra Norge. Å ansette nordmenn til å plukke bær ville være alt for dyrt. Det er nesten synd at et land med så mye god bær som vokser vilt er nødt å importere.

5152203[/snapback]

Er du helt sikker på dette? Det er ikke så mange årene siden jeg så på fjernsynet om fok som plukket blåbær i norske skoger og leverte dette til industrien. Ikke alt går til syltetøy, i følge programmet brukes også norske blåbær til å sette farve på fransk rødvin.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...