The Norwegian Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvorfor går alltid hunder i en sirkel før de legger seg ned? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Tråkke ned det stede de skal legge seg? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 De gjør det selv om det er på hardt gulv, da. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Instinkt? edit: leif Endret 6. november 2005 av L4r5 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Dette er en tråd for rare og sære spørsmål om livet og lignende. Ikke om ting man lurer på generelt, da kan man lage sin egen tråd. Jeg har fjernet poster om slikt, samt kommentarer. Tilbake til undring og tenking alle sammen . Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hva er et årsverk? 5057525[/snapback] Resultatet av ett år med jobbing, hvor mye arbeid som kan utføres på ett år ca. 5057554[/snapback] Hva snakker man om når man sier at x antall årsverk går tapt ved oppsigelser eller sånn man hører om på TV? Jeg greier ikke å lage noen connection der. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Jeg har tenkt på 1 årsverk som en 100 % stilling i ett år. Et halvt årsverk som 50 % stilling i ett år. Mulig jeg ikke har skjønt det rett. Edit: Dvs. at 2 ansatte kan utgjøre 1,5 årsverk. Endret 6. november 2005 av anth Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) hvor mange kubikkmeter aske ble det igjen etter jødedrepinga under 2. verdenskrig? Endret 6. november 2005 av PepsiCo Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 - Gresset på fotballbaner osv. er det vanlig gress eller spesial gress som er utviklet for å tåle mer? - Kommer de nye t-bane vongnene til å benytte seg av sand under hard nedbremsing? - Hvor havner vannet i akerselva? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvem bestemmer hvor mye en valutta skal koste? Om kongen (eller han som bestemmer) hadde sagt at fra og med julaften så skulle alle tjene halvparten og alle varer koste halvparten, ville valuttan vår gått opp med 100% verdi da? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvem bestemmer hvor mye en valutta skal koste? Om kongen (eller han som bestemmer) hadde sagt at fra og med julaften så skulle alle tjene halvparten og alle varer koste halvparten, ville valuttan vår gått opp med 100% verdi da? 5116532[/snapback] Valutaen styres av markedeskrefter. Tilbud og etterspørsel, samt pris/lønnsvekt er gjerne med på å styrke og svekke en valuta. Kanskje noen med økonomiutdannelse kan hjelpe deg mer. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 - Gresset på fotballbaner osv. er det vanlig gress eller spesial gress som er utviklet for å tåle mer? 5116433[/snapback] Stort sett heilt vanlig gras, iallefall her til lands. Fotballdekket lenger syd er derimot langt meir nedklipt, og kan derfor vere av en anna type, det skal eg ikkje utelukke. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvordan får man klippet mønster på fotballbanen? Må det ikke være en sinnsyk jobb? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Vaktmesterne på banen samarbeider med aliens....? Neida, tror det var lyskastere, men bare noe jeg tror da... Noen som har en fornuftig forklaring på bildet over (Crop circles)? Fant noe med mikrobølger som hadde slått ned kornet og slikt, men noen som har noe fornuftig og lettfattelig? (Edit: Hvordan kommer det seg en leif inn i hver eneste post? ) Endret 7. november 2005 av kjehaako Lenke til kommentar
brd Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Såg på eit dokmentar program om akkurat det der. Og forskerene trur at det ailans!! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Vaktmesterne på banen samarbeider med aliens....? Neida, tror det var lyskastere, men bare noe jeg tror da... Noen som har en fornuftig forklaring på bildet over (Crop circles)? Fant noe med mikrobølger som hadde slått ned kornet og slikt, men noen som har noe fornuftig og lettfattelig? (Edit: Hvordan kommer det seg en leif inn i hver eneste post? ) 5118601[/snapback] http://www.partyvibe.com/archaic/crop/2002/gARS02.htm http://www.madz.dk/Korncirklen/circleconstruction.JPG http://www.madz.dk/cropcircle.htm http://www.amtsgym-sdbg.dk/as/crop/ufofake.HTM Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvordan får man klippet mønster på fotballbanen? Må det ikke være en sinnsyk jobb? 5118373[/snapback] Når jeg er ferdig med plenen her hjemme ser den ut som en eneste svær spiral. Ikke noe hokus-pokus egentlig, det er bare til å kjøre i riktig rekkefølge de riktige plassene. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hvordan får man klippet mønster på fotballbanen? Må det ikke være en sinnsyk jobb? 5118373[/snapback] *smått* forskjellige høyder i gresset trur jæ... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 - Hvor havner vannet i akerselva? 5116433[/snapback] Sikkert oslo-fjorden... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hvem bestemmer hvor mye en valutta skal koste? Om kongen (eller han som bestemmer) hadde sagt at fra og med julaften så skulle alle tjene halvparten og alle varer koste halvparten, ville valuttan vår gått opp med 100% verdi da? 5116532[/snapback] Nå er det vel stortinget som driver med den makten, samt banken som lever sitt eget liv. Kongen spiser kake og signerer regjeringspapirene hvert fjerde år han Endret 7. november 2005 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg