Scotty Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Mener du hvordan den ser ut om du kikker opp på den herfra? 5091118[/snapback] jupp Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvorfor lurer du akkurat på hvorfor sola har den fargen den har? Er vel bedre å spør hvorfor ting har farger? Men men. Jeg vil nå si at solen virker kritthvit om man stirrer på den. Det er så enorme mengder med energi i et lite brennpunkt, og samtidig så kommer jo alle farger som finnes i en lysstråle. Og alle farger samlet blir til hvit. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvorfor lurer du akkurat på hvorfor sola har den fargen den har?Er vel bedre å spør hvorfor ting har farger? Men men. Jeg vil nå si at solen virker kritthvit om man stirrer på den. Det er så enorme mengder med energi i et lite brennpunkt, og samtidig så kommer jo alle farger som finnes i en lysstråle. Og alle farger samlet blir til hvit. 5091263[/snapback] ..Topic = Snedige ting du lurer på Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvorfor er jeg så uheldig at jeg er født midt i bibelbeltet? Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har alltid lurt på om fargen "rød" sees likt fra mitt first-person view som noen andres first-person view.(kan også være alle andre farger). Fordi, du vet vel ikke egentlig; du lærer jo at en farge heter noe som ung, og så er det slik. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 scarface15: Akkurat det der har jeg tenkt på også. Vi kan jo begge se på en farge og kalle den for det samme, fordi om fargen du ser som grønn kan være den jeg ser som rød i forhold til deg. Sikkert derfor noen kan si "Det huset far fint" mens han andre sier "Nei, æsj for en stygg farge der har da". Kanskje det samme gjelder smaker. Derfor kan noen elske mat som andre synes smaker vondt. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvem "oppfant" onaneringen? Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Tenker det var første mann på jorda Ordet skyldes en misforståelse av 1 Mos 38.9. Endret 1. november 2005 av crawford Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Tenker det var første mann på jorda Ordet skyldes en misforståelse av 1 Mos 38.9. 5092010[/snapback] ? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Tenker det var første mann på jorda 5092010[/snapback] Hvorfor en mann? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Stefan oppfant onanering. Neida, det var nok apene det. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Tenker det var første mann på jorda Ordet skyldes en misforståelse av 1 Mos 38.9. 5092010[/snapback] ? 5092064[/snapback] onani, dss. masturbasjon. Ordet onani skyldes en misforståelse av 1 Mos 38.9. Gud lot en person ved navn Onan dø fordi han spilte sin sæd på jorden. Onan benyttet trolig teknikken "å hoppe av" i forbindelse med et samleie som han av sin far Juda var pålagt å ha med sin avdøde halvbrors kone. (Den døde broren, Er, var Judas førstefødte. Det var Gud som også hadde latt han dø fordi han hadde gjort noe som var ondt i Herrens øyne.) Onani betyr i dag at en mann eller kvinne tilfredsstiller seg selv eller andre uten ved samleie. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Stefan oppfant onanering. Neida, det var nok apene det. 5092081[/snapback] Mennesket stammer ikke fra apene, så derfor er det en meget stor sannsynlighet at en tidligere menneskeart "oppfant" onanien. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Merkelig at evolusjonen ga apene akkurat de samme organer sanser da. For ikke å snakke om alle de andre likhetene. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Ja, for eksempel den store likheten i DNAet. Endret 3. november 2005 av @kd Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Bare for å gjøre alt klinkende klart på det punktet om utvikling dere snakker om. Det begynte med apemennesket, en art noe før Homo Erectus(det oppreiste mennesket). Fra dette apemennesket stammer både apene slik vi kjenner dem i dag og menneskeheten. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Feil, det begynte nok langt før apemenneskene. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 niks. Apemennesket var det leddet der det greina seg ut til de diverse store apene og mennesket. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 niks. Apemennesket var det leddet der det greina seg ut til de diverse store apene og mennesket. 5098403[/snapback] Ser du langt nok tilbake stammer nok menneskene fra det samme som alle andre dyr. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg snakker som sagt ikke om hvor det startet, men når utgreiningen til menneske og aper foregikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg