Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lurer du akkurat på hvorfor sola har den fargen den har?

Er vel bedre å spør hvorfor ting har farger?

Men men. Jeg vil nå si at solen virker kritthvit om man stirrer på den. Det er så enorme mengder med energi i et lite brennpunkt, og samtidig så kommer jo alle farger som finnes i en lysstråle. Og alle farger samlet blir til hvit.

Lenke til kommentar
Hvorfor lurer du akkurat på hvorfor sola har den fargen den har?

Er vel bedre å spør hvorfor ting har farger?

Men men. Jeg vil nå si at solen virker kritthvit om man stirrer på den. Det er så enorme mengder med energi i et lite brennpunkt, og samtidig så kommer jo alle farger som finnes i en lysstråle. Og alle farger samlet blir til hvit.

5091263[/snapback]

..Topic = Snedige ting du lurer på :):p

Lenke til kommentar

scarface15: Akkurat det der har jeg tenkt på også. Vi kan jo begge se på en farge og kalle den for det samme, fordi om fargen du ser som grønn kan være den jeg ser som rød i forhold til deg.

Sikkert derfor noen kan si "Det huset far fint" mens han andre sier "Nei, æsj for en stygg farge der har da".

Kanskje det samme gjelder smaker. Derfor kan noen elske mat som andre synes smaker vondt.

Lenke til kommentar
Tenker det var første mann på jorda :p

Ordet skyldes en misforståelse av 1 Mos 38.9.

5092010[/snapback]

? :dontgetit:

5092064[/snapback]

onani, dss. masturbasjon. Ordet onani skyldes en misforståelse av 1 Mos 38.9. Gud lot en person ved navn Onan dø fordi han spilte sin sæd på jorden. Onan benyttet trolig teknikken "å hoppe av" i forbindelse med et samleie som han av sin far Juda var pålagt å ha med sin avdøde halvbrors kone. (Den døde broren, Er, var Judas førstefødte. Det var Gud som også hadde latt han dø fordi han hadde gjort noe som var ondt i Herrens øyne.) Onani betyr i dag at en mann eller kvinne tilfredsstiller seg selv eller andre uten ved samleie.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...