Koffert Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ja, det er fullt mulig å overleve et hodeskudd, men det kommer ann på våpenet. Man ender enten opp død eller kraftig hjerneskadet/koma hvis man skyter seg i skallen. Et råd fra der Untergang: Skyt deg i tinningen og du overlever kanskje, skyt deg i kjeften og hodet vil omtrent eksplodere. Så vil du dø, gå for å skyte deg selv med hagle i kjeften. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ja, det er mulig. Har selv snakket med en det skjedde med. Han ble skutt av et skudd fra et håndvåpen, på lang avstand, under krigen. Skuddet traff riktignok ikke rett på hodet, men det streifa skallen hans, så det var helt åpent inn til hjernen. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 ok. jeg er 16, dama mi er 14, blir 16 om noen uker.. burde jeg få lov ? ( til å sove over ) Hvordan spretter dama di fra 14 til 16 på noen uker? Å være fjortis er ikke en alder, men en tilstand. Det vet jeg og jeg sier også det mer enn noe annet menneske jeg kjenner da jeg har veldig mye med fjortisser å gjøre gjennom mitt arbeid i ungdomsportalene. Det jeg mente var at hvis du ser på setningen crawford skrev ser du at det står "dama mi er 14, blir 16 om noen uker" Derfor lurte jeg på det jeg lurte på. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Zevs_ og Koffert har rett, hvor kula treffer avgjør. Treffer den i munnen vil den følge en slik bane inne i skallen at den treffer dødelig. (Etter at kula har truffet kroppen kan den bevege seg mye rundt inni der før den stopper, den går ikke nødvendigvis rett gjennom) Edit; angående munn-til-munn-metoden, regner med det var HLR, skjer det SVÆRT sjelden at noens hjerte begynner å slå igjen av hjertekompresjon. Det må som oftest hjertestarter til. Endret 7. oktober 2005 av svamp Lenke til kommentar
Kunnskapen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Når man er ferdig å spise sier man at man er mett, mn hva sier man egentlig når man er ferdig å drikke? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Når man er ferdig å spise sier man at man er mett, mn hva sier man egentlig når man er ferdig å drikke? utørst http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Utørst. (Som Snillingen sa ) Endret 7. oktober 2005 av Koffert Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Når ble dette en sexrådgivningstråd for klønete tenåringer? Quoter meg selv, da det tydeligvis gikk folk forbi. Fortsatt diskuteres det ting i tråden som ikke har noe som helst med emnetittel å gjøre... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ja, det er fullt mulig å overleve et hodeskudd, men det kommer ann på våpenet. Man ender enten opp død eller kraftig hjerneskadet/koma hvis man skyter seg i skallen. Et råd fra der Untergang: Skyt deg i tinningen og du overlever kanskje, skyt deg i kjeften og hodet vil omtrent eksplodere. Så vil du dø, gå for å skyte deg selv med hagle i kjeften. Spørs selvsagt hvor heldig/uheldig man er. Husker det var en sak her for ikke så lenge siden om en som skulle at selvmord med hagle. Husker ikke helt omstendighetene, men mener at det ble et lite sleivskudd pga at det ikke er så lett å skyte seg selv med en hagle som ikke er avsagd. Men fyrens hode ble helt deformert, men han overlevde helt mirakuløst. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Oddsen for å overleve et hodeskudd med hagle i munnen, må være 1/10000 Endret 7. oktober 2005 av anth Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Oddsen for å overleve et hagleskudd opp i munnen er lik oddsen for at børsa jammer seg... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Oddsen for å overleve et hodeskudd med hagle i munnen, må være 1/10000 joda. men det ble vel som sagt et lite sleivskudd. Er ikke så lett å nå avtrekkeren :---p Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg lurer på hvor mange millionerer det finnes i norge..... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) hæhæ Endret 7. oktober 2005 av skate4life Lenke til kommentar
johnj Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kanskje ikke snedig, men har lurt lenge på det: Har vi noe tilsvarende 24s fiktive antiterror-organisasjon CTU her i landet? En enhet som i en krisesituasjon på få minutter kan skaffe plantegninger over et hvilket som helst bygg i Norge, har myndighet til å bruke all verdens satellitter som ressurser og tilsynelatende har ubegrenset med biler, agenter og team som på sekundet kan sendes ut på oppdrag? Det nærmeste jeg vet om er UDs relativt nyopprettede katastrofesenter, men dette virket ulidelig tafatt i forhold med sine 10-12 PC-er og et par TV-er på veggen... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Bare så det er sagt; det finnes ikke et eneste byrå i verden som er sånn som CTU (Counter-Terrorist Unit) på 24. I Norge har vi, som du sier, UDs katastrofesenter, samt at forsvaret behandler etteretningsinformasjon, og vil nok være de som vil rykke ut ved eventuelle terroraksjoner, i tillegg til SWAT-team (heter det forresten det i Norge?). Endret 7. oktober 2005 av @kd Lenke til kommentar
co2 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ja, det er fullt mulig å overleve et hodeskudd, men det kommer ann på våpenet. Man ender enten opp død eller kraftig hjerneskadet/koma hvis man skyter seg i skallen. Et råd fra der Untergang: Skyt deg i tinningen og du overlever kanskje, skyt deg i kjeften og hodet vil omtrent eksplodere. Så vil du dø, gå for å skyte deg selv med hagle i kjeften. Spørs selvsagt hvor heldig/uheldig man er. Husker det var en sak her for ikke så lenge siden om en som skulle at selvmord med hagle. Husker ikke helt omstendighetene, men mener at det ble et lite sleivskudd pga at det ikke er så lett å skyte seg selv med en hagle som ikke er avsagd. Men fyrens hode ble helt deformert, men han overlevde helt mirakuløst. Det er et problem med folk som prøver å drepe seg med en .22. Ofte selv om du skyter i munnen. Kula gjør ikke nok skade. En .45 gjør jobben, helst hollowpoint Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Du er jo garantert død om du treffer lillehjernen, det har jeg lest i en av Tom Clancy sine bøker Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Oddsen for å overleve et hagleskudd opp i munnen er lik oddsen for at børsa jammer seg... Har hørt om en som overlevde. Måtte operere en del tror jeg. Død nå da, tok visst livet av seg i fengsel. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Var det ikke en eller annen figur i James Bond som hadde blitt skutt i hodet også ble han smartere og smartere sånn veldig fort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg