johnj Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 En gang for alle: Er sort og hvitt farger eller ikke? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Tror svart ikke finnes egentlig. Er bare en veldig mørk feks blåfarge.. bah, vet ikke Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvit er ingen farge. Det er en nøytral bakgrunn. Svart er invertert bakgrunn. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) En gang for alle: Er sort og hvitt farger eller ikke? Hvit er alle farger mens svart er ingen. En hvit ting vil mota lyset (med alle farger i) og sende alle tilbake og vi ser det som hvitt. Svart gjør det motsatte ved å ikke sende tilbake noen farge i det hele tatt og vi ser ingenting (svart). Så nei, ingen farge. Endret 29. september 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 En gang for alle: Er sort og hvitt farger eller ikke? Hvit er alle farger mens svart er ingen. En hvit ting vil mota lyset (med alle farger i) og sende alle tilbake og vi ser det som hvitt. Svart gjør det motsatte ved å ikke sende tilbake noen farge i det hele tatt og vi ser ingenting (svart). Så nei, ingen farge. Hater når smartinger skal fortelle meg at hvit og svart ikke er farger. Hvit er jo selvfølgelig en farge pga. det du sier. Hvordan blir "alle farger = null farger"? Med en slik tankegang blir ikke grønn noe farge heller - Det er jo en blanding av blå og gult. Det du sier om svart er også riktig. Men hvis du ser deg rundt om i rommet etter svarte ting, så kan jeg garantere deg at alt det du definerer som svart der reflekterer lys - og er derfor etter din egen definisjon en farge (?). Så hvis du tar frem photoshoppen din og velger en farge med 0% gult og rødt, men 1% blått - er det ikke svart da? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Helt vitenskapelig er det ikke en farge men det er jo en farge. Meste svart du ser inneholder noe blått Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvis du har 1% blått i fargen, så er den ikke svart. Da er den mørkeblå, uansett hvor svart den måtte se ut. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvis du har 1% blått i fargen, så er den ikke svart. Da er den mørkeblå, uansett hvor svart den måtte se ut. Hva er grønt da? blå-gult? Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Når vi kniper med fingrene,hva er det som lager knipselyden? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Når vi kniper med fingrene,hva er det som lager knipselyden? Leddene? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Er det ikke langfingeren som piskes mot innsiden av tommelen, da? Ser sånn ut når jeg knipser. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Er det ikke langfingeren som piskes mot innsiden av tommelen, da? Ser sånn ut når jeg knipser. Tror han kanskje mener når du "knekker" fingrene. Jeg mener å ha lest i Illustrert Vitenskap at det ikke er funnet en helt perfekt forklaring på dette, men jeg mener å huske at det er vesken som som er inni leddene som "sprutes" ut. Mer husker jeg ikke. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Er det ikke langfingeren som piskes mot innsiden av tommelen, da? Ser sånn ut når jeg knipser. trudde jeg og, men la en diskett der den traff og samme lyden kom Endret 29. september 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) dobbel.... Endret 29. september 2005 av skate4life Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 trudde jeg og, men la en diskett der den traff og samme lyden kom ? Snakker vi om samme ting her eller? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Når vi kniper med fingrene,hva er det som lager knipselyden? Ville kanskje kalt det KNEKKELYDEN, da. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvor stor sjanse er det for at en lvl 60 char. gir meg 100g? (World of Warcraft) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvor stor sjanse er det for at en lvl 60 char. gir meg 100g? (World of Warcraft) Snedige spørsmål, please. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvorfor maser alle voksne om at man må dra av seg t-skjorta om sommeren og bli brun? Er ikke spesielt feit, eller spesielt tynn, men liker bare å ha på meg noe. Hvorfor skal vi bli så brune? Vi er jo født hvite. ( Har IKKE noe imot sorte mennesker! ) Det blir liksom sånn: - Herregud! Du er pokker meg hvit! Soler du deg aldri eller?! Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 hvorfor må vi gjøre lekser på skolen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg