Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En gang for alle: Er sort og hvitt farger eller ikke?

Hvit er alle farger mens svart er ingen. En hvit ting vil mota lyset (med alle farger i) og sende alle tilbake og vi ser det som hvitt. Svart gjør det motsatte ved å ikke sende tilbake noen farge i det hele tatt og vi ser ingenting (svart). Så nei, ingen farge.

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
En gang for alle: Er sort og hvitt farger eller ikke?

Hvit er alle farger mens svart er ingen. En hvit ting vil mota lyset (med alle farger i) og sende alle tilbake og vi ser det som hvitt. Svart gjør det motsatte ved å ikke sende tilbake noen farge i det hele tatt og vi ser ingenting (svart). Så nei, ingen farge.

Hater når smartinger skal fortelle meg at hvit og svart ikke er farger.

 

Hvit er jo selvfølgelig en farge pga. det du sier. Hvordan blir "alle farger = null farger"? Med en slik tankegang blir ikke grønn noe farge heller - Det er jo en blanding av blå og gult.

 

Det du sier om svart er også riktig. Men hvis du ser deg rundt om i rommet etter svarte ting, så kan jeg garantere deg at alt det du definerer som svart der reflekterer lys - og er derfor etter din egen definisjon en farge (?). Så hvis du tar frem photoshoppen din og velger en farge med 0% gult og rødt, men 1% blått - er det ikke svart da?

Lenke til kommentar
Er det ikke langfingeren som piskes mot innsiden av tommelen, da? Ser sånn ut når jeg knipser.

Tror han kanskje mener når du "knekker" fingrene.

 

Jeg mener å ha lest i Illustrert Vitenskap at det ikke er funnet en helt perfekt forklaring på dette, men jeg mener å huske at det er vesken som som er inni leddene som "sprutes" ut. Mer husker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor maser alle voksne om at man må dra av seg t-skjorta om sommeren og bli brun?

Er ikke spesielt feit, eller spesielt tynn, men liker bare å ha på meg noe.

 

Hvorfor skal vi bli så brune? Vi er jo født hvite. ( Har IKKE noe imot sorte mennesker! )

 

Det blir liksom sånn:

- Herregud! Du er pokker meg hvit! Soler du deg aldri eller?!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...